Sony VPL-HW50 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 41 av 44 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tenker som så; Sony selger ikke "halve lampe-enheter" selv, hva er da sjansen for at det dytter det ut gjennom andre kanaler?

Kan godt være jeg tar feil, men tar rett og slett ikke sjansen selv.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...
    I forhold til prisen så indikere det at denne ikke er ekte, men ut fra kommentarene så er det ikke noe som tyder på at den ikke er det (selv om noen dog ser ut til å ha fått feil lampe):
    Amazon.com: Sony LMPH202 Replacement Lamp for VPL-HW30ES: Electronics

Litt over 60 dollar blir jo noe helt annet enn nærmere 3000nok, nærmest uansett hvor mye frakt, toll, mva osv. du legger på.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den pæra er sterkt nedsatt fra 300$, legg så på 20-30$ frakt og 25% moms er du på 3000 kr.
    Den prisen lukter det egentlig lager tømming eller dodgy produkt av.

Forhandleren selger heller ikke til norge direkte så må bli via et annet mellomledd f.eks jet carrier om man skal prøve seg.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt "original" Sony pære via amazon, som viste seg å være kopivare når den kom fram. Alt på siden tilsa at det var original, men den kom i en helt umerket pappeske. I motsetning til de som Sony selger selv. Det var heller ingen Sony logo på selve pæreholderen slik den som sto i projektoren hadde.

Det er 4 år siden jeg gjorde denne handelen, men sjekket på Amazon nå og den ligger fremdeles til salgs der (selv om prisen nå er en tredel av da jeg handlet). Når jeg kjøpte var prisen ca halvparten av fullpris (betalte 150 dollar), så det luktet ikke uoriginal vare av prisen heller.

Amazon.com: Projector Lamp for VPLVW50 VW60: Office Products

Så pass på når det gjelder å handle fra "random" forhandler via amazon paraplyen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Har ikke sett at Sony selger lampe uten hus? Hvem er det som selger disse, og påstår de er originale?
    EDIT: Ser projektorlamper.com skriver at det er originale lamper, men det stemmer ikke nødvendigvis. Hjalp for ikke lenge siden til med en reklamasjon på en Panasonic projektor, der eieren trodde han hadde kjøpt original lampe derfra. Kjedelig da, når projektoren kommer i retur fra service med full regning på hele jobben, grunnet den uoriginale lampen.

PS: Husk også at uoriginal lampe medfører at alle muligheter for fremtidig reklamasjon forsvinner. Produsentene (alle sammen) har "no mercy" politikk i forhold til uoriginale lamper. Har opplevd flere kjipe reklamasjonssaker som har fått blankt avslag pga dette.
    Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt lampe med mindre jeg var 100% sikker på at den er original. Det vil si merkeforhandler (hvor som helst i verden)
    Betyr dette at du har opplevd feil på prosjektorer pga. bruk av uoriginale lamper?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke tekniker, så jeg kan ikke si hva som er årsaken til feil. Men jeg registrerer at den del reklamasjoner jeg har bidratt med dokumentasjon til, er blitt avslått av produsent med bakgrunn i at projektoren er sendt inn med uoriginal lampe. Det er en kjensgjerning at en del uoriginale lamper brenner med for høy temperatur, samtidig som lysstyrken gjerne er lavere enn originalen. Avslagene er gjerne begrunnet med varmeskader på paneler eller filtre, som følge av den uoriginale lampen. Sier ikke at det alltid er tilfellet, men det er mange pirater der ute som gjør hva som helst for noen få dollar.
    Forøvrig er projektorer med flytende krystaller (LCD, D-ILA, SXRD) mer utsatt for varmeskader enn en DLP-projektor vil være.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HW50 har gått 1700 timer eller så (når er det lampebyttet kommer forresten?). Jeg har PJ rett over hodet og hører da at det er en av kjøleviftene som begynner å bråke mer enn den gjorde når den var ny. Det er ikke irriterende mye enda, men det er jo et tegn på begynnende slitasje. Er dette noe det er enkelt å bytte? Jeg regner med å måtte ta den inn på service for dette?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd med min HW-50 enda, har fått svært mange underholdende timer med denne PJ`en. Jeg vurderer også å bytte pæren om ikke altfor lenge og vil bruke orginalpære - noen som vet hvor det lønner seg å handle og er det noe annet å tenke på når en skal bytte.. filter, rengjøring etc . . . ?

Edit; fant denne https://altitec.no/projektorp-re-ute...inal-p-re.html

Trenger jeg hele modulen eller er det enkelt å skifte bare pæren.. ?

Over 2K dyrere med orginal modul, jezeus..

https://altitec.no/projektorp-re-med...-original.html
    Sist endret av Johnnygrandis; 07-28-2015 kl 21:32

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter du i uoriginal lampe forkaster du alt som heter reklamasjonsrett. Det er ikke uvanlig at uoriginale lamper har mye høyere driftstemperatur enn de originale, og jeg har selv sett hvilke følger det får med brente filtre, og i verste fall varmeskadede bildebrikker. Og produsentene aviser all garanti og reklamasjon i slike tilfeller (gjelder alle projektor-produsenter).

Det er forøvrig enkelte nettbutikker som selger uoriginale lamper som originalvare. I disse tilfellene er det fortsatt du som taper. Jeg ville sendt butikken en forespørsel om bilde av esken, slik at du kan se at det er en original Sony lampe før du handler. Vet det er flere som har fått eske fra MicroLamp, når de har kjøpt "original" lampe. Kjenner ikke denne nettbutikken selv, men det er aldri feil å være litt forsiktig. Er i utgangspunktet skeptisk når det ikke er bilde av varen i nettbutikken.

Ser original lampemodul er mye billigere enn de uoriginale lampene hos altitec .Legg merke til at det hos sistnevnte står lampe + original MODUL. Vil derfor anta at det er uoriginal lampe, med originalt lampehus?

Pricejapan.com er tradisjonelt safe, og de er rimelige. Ellers finner du original komplett lampehus fra Sony i denne norske nettbutikken, og til en pris omtrent som den uoriginale uten lampehuset: AVshop.no / SONY Lampe VPL-HW30ES/HW50ES/VW95ES/HW55ES/HW40ES
    Sist endret av Gorm; 07-28-2015 kl 22:44

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke helt svar på mitt spørsmål: Når er det pæren skal byttes på HW50? (Må vite i god tid slik at jeg kan få bestillt meg en ny orginal pære.) Er det automatikk/sensorer som bestemmer når den skal byttes, eller er det et fast timetall?

Og hvis man har en kjølevifte som begynner å bråke mer enn før, da må den inn på service?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Gorm!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Fikk ikke helt svar på mitt spørsmål: Når er det pæren skal byttes på HW50? (Må vite i god tid slik at jeg kan få bestillt meg en ny orginal pære.) Er det automatikk/sensorer som bestemmer når den skal byttes, eller er det et fast timetall?

Og hvis man har en kjølevifte som begynner å bråke mer enn før, da må den inn på service?
    Pæren byttes når du syns bildet blir for lyssvakt, eller rundt 1500-2000 timer i de fleste tilfeller.

Ang viften som bråker mer enn normalt, har du renset/støvsugd filteret i det siste? Hvis ikke vil filteret være tettere noe som vil resultere i at viften sannsynligvis må jobbe noe hardere. Jeg støvsuger filteret hver 2-300 time og det følger nytt filter med ny orginal pære, så når man bytter pære bytter man filter.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Pæren byttes når du syns bildet blir for lyssvakt, eller rundt 1500-2000 timer i de fleste tilfeller.

Ang viften som bråker mer enn normalt, har du renset/støvsugd filteret i det siste? Hvis ikke vil filteret være tettere noe som vil resultere i at viften sannsynligvis må jobbe noe hardere. Jeg støvsuger filteret hver 2-300 time og det følger nytt filter med ny orginal pære, så når man bytter pære bytter man filter.
    Ja, jeg støvsuger filteret jevnlig. Det som er litt dumt er at det Chieftec festet jeg har akkurat dekker lokket til filteret, slik at jeg MÅ ned med hele HW50-en for å rense filteret . Men til gjengjeld er det enkelt å ta ned alt da.

Hehe, som lydmann er jeg nok ikke så fin-tunet på bilde slik du er . Jeg er nå tålig fornøyd med grått lerret, hvitt tak og uten maskering på 2.35 på 16:9 lerret... Bildet er garantert svakere enn når den var ny, men jeg syns det er greit ennå. Blir fortsatt blendet av mork->hvite overganger. Men det er vel kanskje som en frosk som blir kokt langsomt og som ikke merker at det blir dårligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Ja, jeg støvsuger filteret jevnlig. Det som er litt dumt er at det Chieftec festet jeg har akkurat dekker lokket til filteret, slik at jeg MÅ ned med hele HW50-en for å rense filteret . Men til gjengjeld er det enkelt å ta ned alt da.

Hehe, som lydmann er jeg nok ikke så fin-tunet på bilde slik du er . Jeg er nå tålig fornøyd med grått lerret, hvitt tak og uten maskering på 2.35 på 16:9 lerret... Bildet er garantert svakere enn når den var ny, men jeg syns det er greit ennå. Blir fortsatt blendet av mork->hvite overganger. Men det er vel kanskje som en frosk som blir kokt langsomt og som ikke merker at det blir dårligere.
    Hehe, er nok når du får i ny du virkelig merker forskjellen! Er rart med det når det kommer gradvis...
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, etter og lest disse nappet jeg ned projektoren for første gang siden jeg satte den opp på festet
    Har forsåvidt renset filteret en par ganger før, når jeg fikk den og satte den opp i taket.
    Har dog bare såvidt passert 700 timer etter siste gang jeg sjekket (og kjøpte den med 200 tiner på lampa)

Men jeg har lurt litt på dette med flimringen i lav spenning, den har jo alltids verdt såpass ille at jeg har brukt projektoren på høy (trikset med veksel av spenninga moduser fungerer ikke) men jeg har jo bare 90" lerret så lav lampe spenning hadde jo kunnet holdt meg lenge.

Ville det verdt en ide og kjøpt ny pære?, om jeg skjønner flimrings problematikken rett så er dette lokalisert ttil selve pæren eller er det noe jeg bare får leve med?

Dog bildet blir jo veldig kraftig og greit med høy spenning, nesten like kraftig som plasma tven og like bra sort nivå...
    Sier kanskje mer om tven hehe.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg vurderer også ny lampe til min HW50 som nå har passert 2000t. Er det noe å tjene på å organisere et gruppekjøp? Pricejapan.com??

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med om det har noe for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt en prisforespørsel på 4 stk. Sony LMP-H202 til pricejapan for å se om det har noe for seg....

Mottatt tilbakemelding og prisoverslag. ca 1900kr pr lampe ved en bestilling på 4. Shipped som EMS + Post/Toll?

Man kan selv gå inn å foreta en "automatisk forespørsel"
    PriceJapan.com

Sony VPL-HW50-capture1-jpg

Kommentar - er det noe å spare på dette. Det kommer vel toll gebyr i tillegg?? Er det verdt bryet??
    Sist endret av Baard; 07-30-2015 kl 17:46

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til en pris på 2343,-/pære ink mva + da pluss fortollingsgebyret (men det er ikke allverdens, si 100,-/pære).

Med respekt å melde, jeg vil tro at for at vi skal få noen oppmersomhet (dvs. rabatt) i gruppekjøp må vi vel opp i høyere volum enn dette. Jeg hadde tenkt minimum 10 i så fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marginal rabatt ved å øke til 10 enheter - det er bare legge inn i "skjema". Nei, kan like godt kjøpe orginalvarene her hjemme. Krona er for svak.

Side 41 av 44 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •