Sony VPL-HW50 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 40 av 44 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden jeg har en liten kino med god lyskontroll og mørke flater og dermed ikke trenger så mangen lux fra sonyen. Blir det litt besnærende og tenkte seg et bruksmønster 1000timer lav spenning og 1000timer/resten av pærens levetid med normal/høy spenning.
    Kanskje det er best og ha en "normal" spenning på eletriske produkt. Ikke spare seg til fant;-)

Så et siste spørsmål. Når jeg har sett en film og vil ha en pause før jeg spille Battlefield på PS3? Om jeg skal ha en pause på ca20min eller nok til at projektoren og pæra kjøler seg ned. Skal jeg da heller la den stå på? Er det verre å skru Sonyen av og på enn å bruke pæra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry det ble en dobbel.

er selvkritisk nok til og nevne min lærer på barneskolen som sa "en dåre spør mer, enn ti vise kan svare
    Sist endret av Haugesynsar; 10-17-2014 kl 11:52

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar Vis post
    Siden jeg har en liten kino med god lyskontroll og mørke flater og dermed ikke trenger så mangen lux fra sonyen. Blir det litt besnærende og tenkte seg et bruksmønster 1000timer lav spenning og 1000timer/resten av pærens levetid med normal/høy spenning.
    Kanskje det er best og ha en "normal" spenning på eletriske produkt. Ikke spare seg til fant;-)

Så et siste spørsmål. Når jeg har sett en film og vil ha en pause før jeg spille Battlefield på PS3? Om jeg skal ha en pause på ca20min eller nok til at projektoren og pæra kjøler seg ned. Skal jeg da heller la den stå på? Er det verre å skru Sonyen av og på enn å bruke pæra
    Etter hva jeg har lest på div fora etc så ja, det virker som hyppige oppvarmings\nedkjølnings sykluser sliter mer på pæren enn timene gjør direkte.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve og roe ned "Hitler-faktene" mine når ungene eller kona har glemt og skrue av kanonen på kinoen;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar Vis post

Jeg har selv en liten "bat cave" og 84" lerret.

1000 timer på lav spenning og så 1000 timer på full spenning gir deg "akkurat passe" lysstyrke hele tiden etter mine preferanser og målinger.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal Vis post
    1000 timer på lav spenning og så 1000 timer på full spenning gir deg "akkurat passe" lysstyrke hele tiden etter mine preferanser og målinger.
    Er det det som er vanlig/anbefalt?

Jeg nærmer meg 1000 timer på min HW50 (på 106" i mørklagt rom med lyst tak). Jeg syns det er mer en nok pow i bildet på lav setting ennå iallefall.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lav spenning så lenge man føler det fungerer.

Selv har jeg såpass ille tillfelle med denne blinkingen på lav spenning at den modusen er direkte ubrukelig for min del og når det inntreffer har det stort sett ikke hjulpet og bytte til høy spenning og tilbake, det blinker like heftig etterpå.

Projektoren fungerer ypperlig ellers så lampa for bare byttes om nødvendig.
    Hadde vel egentlig regnet med og kanskje bruke i overkant av 1000 timer i året, men det har så langt endt opp med og heller være snakk om 400 :-P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Takk for titten AAmrAA. Rått oppsett du har der.

Det ser ut som det må investeres i nytt lerret. Det er ikke kjempeforskjeller, men nok til at jeg ønsker noe bedre.(og muligheten til større lerret)

Så til spørsmålet: Er Dreamscreen V5 det beste en kan kjøpe til HW50 uten å gå bankerott? Eller er det andre lerret som bør vurderes i samme prisklasse som V5? Noen som har en formening?
    Da er det min tur til å takke for titten hos deg Skalle. Jeg koste meg med snert i lyden og konsis og perfekt bass til filmene. Må nok gjøre en større innsats hjemme på lydfronten må jeg innrømme. Har allerede vært å kjøpt noen kilometer med sort fløyel Her skal det dempes både på lyd og hvite vegger

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått justert panelene, og fått enda bedre bilde. Rødt var noen millimeter utav posisjon(på lerretet altså)

Jeg kjenner jeg er rimelig fornøyd nå. Men snart begynner vel oppgraderingsspøkelset å rasle med lenkene. Nytt lerret, ny reciever, ny blu-ray spiller, anti mode osv osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal Vis post
    Jeg har selv en liten "bat cave" og 84" lerret.
    Gikk til innkjøp av et 84" lerret som passer på mm. Dvs etter at jeg brukte vinkelsliperen litt
    Mitt gamle lerret var 79" altså TV-størrelse..(Mitt samsung-tv er 75")
    Syntes jeg måtte gjøre alt for å få meg større lerret når HW55 "kommer til en kino nær meg".

Bestilte HW55 for snart en mnd siden...aldri opplevd så laaang leveringstid. Kanskje enda en grunn til at AVforum burde vært foretrukket. Men så var det dette med og handle lokalt...

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bestilte du den?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke syte om min lokale fremtidige Hifisjappe...
    Kanskje jeg er blitt bortskjemt med presise leveringer fra nettsjapper eller varen rett fra hyllen på f.eks Elkjøp etc..

Det som er sikkert er at jeg har svartbelte i syting, og kommer ikke hw55 etter flere tomme løfter så skal alle på forumet få vite det
    Viss julenissen kommer med den, så skal jeg skjelle ham ut pga. for sen levering..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Er det det som er vanlig/anbefalt?

Jeg nærmer meg 1000 timer på min HW50 (på 106" i mørklagt rom med lyst tak). Jeg syns det er mer en nok pow i bildet på lav setting ennå iallefall.
    Jeg har gjort noen målinger og etter 1000 timer så er lysstyrken på "high" omtrent den samme som den var på "low" når pæra var ny.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har passert 1700 timer og jeg kjører fortsatt på "low" på pæra. Ser jo at det er forskjell i forhold til da den var ny men synes den gir nok lys enda på "low"

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke pære er det dere bruker å kjøpe?
    Man får tydeligvis kjøpt pæren alene, original pære med uriginalt hus og original pære med originalt hus, ref:
    Projektorlamper.com | lamper til digitale projektorer

Begynner å nærme seg 2000 timer, så jeg tenker det er på tide å få tak i en ny som man kan ha i bakhånd dersom denne skulle ta kvelden...

Hva bruker dere å kjøpe?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All erfaring tilsier dessverre at det kun er originalt som virkelig er originalt. Det vil si at dersom man kjøper noe annet enn det som kommer fra produsenten selv, så risikerer man å få et vesentlig dårligere produkt. Min anbefaling er å kjøpe en original lampe, levert av Sony.

Sitat Opprinnelig postet av TEK Vis post
    Hvilke pære er det dere bruker å kjøpe?
    Man får tydeligvis kjøpt pæren alene, original pære med uriginalt hus og original pære med originalt hus, ref:
    Projektorlamper.com | lamper til digitale projektorer

Begynner å nærme seg 2000 timer, så jeg tenker det er på tide å få tak i en ny som man kan ha i bakhånd dersom denne skulle ta kvelden...

Hva bruker dere å kjøpe?

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett at man kan velge mellom pære med hus eller kun pære. Hva er det man skal ha? (originalt selvfølgelig)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett at Sony selger lampe uten hus? Hvem er det som selger disse, og påstår de er originale?
    EDIT: Ser projektorlamper.com skriver at det er originale lamper, men det stemmer ikke nødvendigvis. Hjalp for ikke lenge siden til med en reklamasjon på en Panasonic projektor, der eieren trodde han hadde kjøpt original lampe derfra. Kjedelig da, når projektoren kommer i retur fra service med full regning på hele jobben, grunnet den uoriginale lampen.

PS: Husk også at uoriginal lampe medfører at alle muligheter for fremtidig reklamasjon forsvinner. Produsentene (alle sammen) har "no mercy" politikk i forhold til uoriginale lamper. Har opplevd flere kjipe reklamasjonssaker som har fått blankt avslag pga dette.
    Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt lampe med mindre jeg var 100% sikker på at den er original. Det vil si merkeforhandler (hvor som helst i verden)
    Sist endret av Gorm; 01-16-2015 kl 00:19

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser faktisk ikke greia med å kjøpe uoriginale (spare) pærer når man først har lagt mange penger på bordet for å kjøpe seg en høykvalitets projektor?

Det blir liksom litt som å kjøpe en dyr sportsbil som f.eks er utviklet og levert med Michelin Supersport Cup dekk (som kanskje koster 20k for et oppsett) og så kjøper man billigdekk til 5k når de er oppbrukt fordi det koster aaalt for mye for de dekkene som bilen ble levert med. Selv om bilen til en million får betydelig dårligere kjøreegenskaper etterpå.

Dette er nå mine tanker rundt dette, folk må jo gjøre som de selv vil. Men skal man få utbytte av det dyre utstyret man faktisk har investert i, så lønner det seg kanskje med å kjøpe originalt. Og heller lete etter den rimeligste plassen å kjøpe originalt om man vil spare penger (det vil jo de aller fleste såklart).

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Jeg har vel aldri vudert å ikke kjøpe orginalt tilbehør.

Så nå sjekket jeg opp med Sony hvem som er leverandør (where to buy) av Sony i Norge. (Hvordan ellers kan jeg vite hvem som har orginal vare og hvem som påstår at de har det). I norge fant jeg 6 stykker, hvorav Elkjøp og Dustin står på listen:

- Dustins HW50 lampe

Avshop fører også Sony selvfølgelig. Jeg betviler ikke et kvart sekund at avshop ikke er ekte, men de står ikke i Sonys liste merkelig nok:

- Avshops HW50 lampe

Så finner jeg denne hos en tilfeldig valgt leverandør:

- Altitec HW50 lamper

Sistnevte selger pære meg og uten lampehus, angivelig orginalt. Men prisen med modul er jo nesten dobbel av de to foregående eksempler, så jeg tør spekulere i at varen uten lampehus er den samme som de andre over.

Hvordan kan vi forbrukere vite forskjellen mellom seriøse og "useriøse" leverandører med potensielt uorginalt utstyr? Sonys liste er tydeligvis ikke komplett. Jada, jeg forstår at det dreier seg om tillit, men som det har blitt sagt, kunder har blitt forledet til å tro at de kjøper orginalt men ikke gjort det allikevel.

Side 40 av 44 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •