Sony VPL-HW50 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 4 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Der dukket den opp hos avshop med prislapp på 30k.

Ventes inn 31.10.12

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Der dukket den opp hos avshop med prislapp på 30k.

Ventes inn 31.10.12
    Hmmm, dette blir et alvorlig vanskelig valg; enten HW30 nå og 4K om 3-4 år, eller HW50 og beholde den betydelig lenger.

Hva kommer folket til å gjøre? En fordel med HW50 er jo at det følger med ekstra pære (?), samt at man vel slipper å bytte pære så ofte. Hvis en pære koster 1500 kr, så "sparer" man kanskje 3-5.000 over en 3-4 årsperiode med aktiv bruk på dette...

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for valg nr 3, HW50 nå, og 4K om 3-4 år

Det skjer mye fra år til år, og iallfall i 4-års bolker, så å kjøpe en prosjektor nå for å ha den betydelig lengre enn 3-4 år (regner da med 6år og opp?), er ikke noe jeg hadde satset på iallfall. Hadde selv en VW50 da den var ny, og selv om den ble hyllet som et kupp til prisen (44000kr) da den var ny i 2006, så har verden stort sett gått fra den nå, 6 år senere. Fremdeles bra, men tilsvarende noe i 8-10k klassen nå kanskje?

Angivelig så mister SXRD panelene kontrast over tid også, så selv med en ny pære så er ikke en gammel en like skarp i bildet som en ny en, selv om begge har nye pærer.

Selv så vurderer seg sterkt HW50'en som neste prosjektor, har hatt 4 Sonyer på rad nå og kjempefornøyd med alle. Men denne gangen hadde det vært kjekt å fått sett den i bruk først, ikke bare kjøpt usett sånn som de siste gangene

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Gå for valg nr 3, HW50 nå, og 4K om 3-4 år

Det skjer mye fra år til år, og iallfall i 4-års bolker, så å kjøpe en prosjektor nå for å ha den betydelig lengre enn 3-4 år (regner da med 6år og opp?), er ikke noe jeg hadde satset på iallfall. Hadde selv en VW50 da den var ny, og selv om den ble hyllet som et kupp til prisen (44000kr) da den var ny i 2006, så har verden stort sett gått fra den nå, 6 år senere. Fremdeles bra, men tilsvarende noe i 8-10k klassen nå kanskje?

Angivelig så mister SXRD panelene kontrast over tid også, så selv med en ny pære så er ikke en gammel en like skarp i bildet som en ny en, selv om begge har nye pærer.

Selv så vurderer seg sterkt HW50'en som neste prosjektor, har hatt 4 Sonyer på rad nå og kjempefornøyd med alle. Men denne gangen hadde det vært kjekt å fått sett den i bruk først, ikke bare kjøpt usett sånn som de siste gangene
    Godt poeng. Det tar vel uansett lang tid før 4K-innholdet er på plass. Jeg heller nok mot HW50 ja....

Fikk demonstrert en HW30 i går. Utrolig bra bildd. Jeg satt ca 20 cm fra projektoren, og hørte knapt en lyd fra den!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW50 eller HW30+darbee combo... Her sliter jeg med en avgjørelse

Kan noen svare på:
    HW50 har enda lavere viftestøy ?
    HW50 har forbedret MotionFlow ?

Ellers så har jeg fått med meg at HW50 er forbedret på:
    -Lysutbytte (1700/1300)
    -Dynamisk kontrast (100000/70000)
    -Integrert 3D synch

Noen som kan si litt om pros/cons i forhold til integrert RealityCreation(HW50) eller ekstern Darbee(HW30)?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan noen svare på:

-Lysutbytte (1700/1300)
    -Integrert 3D synch

Noen som kan si litt om pros/cons i forhold til integrert RealityCreation(HW50) eller ekstern Darbee(HW30)?
    Støyen blir nok lik da den er basert på samme chassi.
    Motionflow blir nok akkurat den samme.
    Reality Creation på VW1000 er mye bedre enn Darbee, men kombinasjonen er enda bedre. Nå vet ikke jeg hvordan dette blir på HW50, men vil tippe det blir som med VW1000. Uten at det går an å sammenligne HW50 og VW1000 på bildekvalitet.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan noen svare på:

-Lysutbytte (1700/1300)
    -Integrert 3D synch

Får man ikke også med en ekstra pære til HW50, samt at den vel også har lenge levetid på pæren (ettersom man kan kjøre på low en god stund, fremfor High hele tiden [hvilket jeg iallefall måtte gjort, gitt mine lysforhold]). Da "sparer" man jo i tilfelle kanskje en 3-4000 her? Og ikke minst; HW50 har zoom 1.6 isteden 1.5 på HW30, slik at man får "skvist" noen ekstra tommer ut av den.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reality creation er bedre på VW1000 fordi den også oppskalerer til 4K. På HW30 skal du ikke se bort i fra at Darblet kan gjøre en vel så god jobb som nevnte funksjon gjør på HW50.

Har testet Darbee Darblet på HW30, og den tryller frem et veldig mye skarpere bilde. Bedre "glans" i blanke objekter, mye bedre detaljskarphet, og mye bedre kontrast i detaljene. Så lenge man holder seg under 46-49% effekt, introduserer den heller ikke støy ala edge-enhancement

Kan ikke annet enn å anbefale Darblet til alle som ønsker en mirakelkur hva bildeskarphet angår. Denne "boksen" er vel verd pengene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Reality Creation (hvis det er den samme som på VW1000ES) er helt utrolig. Var dag og nytt når den ble skrudd av og på. Alt så ut som pixelert søppel uten, men når den kom på ble bakgrunnen plutselig så skarp som en spiss

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Reality creation er bedre på VW1000 fordi den også oppskalerer til 4K. På HW30 skal du ikke se bort i fra at Darblet kan gjøre en vel så god jobb som nevnte funksjon gjør på HW50.

Har testet Darbee Darblet på HW30, og den tryller frem et veldig mye skarpere bilde. Bedre "glans" i blanke objekter, mye bedre detaljskarphet, og mye bedre kontrast i detaljene. Så lenge man holder seg under 46-49% effekt, introduserer den heller ikke støy ala edge-enhancement

Kan ikke annet enn å anbefale Darblet til alle som ønsker en mirakelkur hva bildeskarphet angår. Denne "boksen" er vel verd pengene.
    Ja, Darbee Darblet er en liten magiboks som gjør selv VW1000 med Reality Creation på enda litt bedre på detaljskarphet og kontrast i detaljene, men det er ingen stor forbedring på VW1000 som på en 1080p projektor. Jeg har min satt på 35-40%.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Reality Creation (hvis det er den samme som på VW1000ES) er helt utrolig. Var dag og nytt når den ble skrudd av og på. Alt så ut som pixelert søppel uten, men når den kom på ble bakgrunnen plutselig så skarp som en spiss

Det er vel å overdrive at det ser ut som søppel uten på VW1000, men det blir myyye bedre med RC aktivert.:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er vel å overdrive at det ser ut som søppel uten på VW1000, men det blir myyye bedre med RC aktivert.:-D

Bildet som er i fokus så aldri ut som søppel, jeg mente da fjellene som var i bakgrunnen/ut av fokus som du pekte på

RC off så nærmest ut som finger-maling av bakgrunnen og med RC på kunne jeg nesten se snø-flakene i fjellene lengst bak

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt det aktivert over en periode, for så å skru det av, så oppleves jo bildet VESENTLIG dårligere. Kontrasten blir så stor, at uten oppleves bildet for meg som unormalt dårlig. Det blir litt som om jeg skrur av FI på en av TV`ene mine nå etter å ha blitt vant til å bruke det. Bildet uten oppleves så hakkete at jeg nesten ikke greier å se på det.

VW1000 er for øvrig en pj jeg vil fraråde alle å få demo av. Entusiasmen over min egen kino ble redusert til null etter å ha sett ett par filmer med den. Kansje HW50 kan gi kjellerstua mi nytt liv.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    VW1000 er for øvrig en pj jeg vil fraråde alle å få demo av. Entusiasmen over min egen kino ble redusert til null etter å ha sett ett par filmer med den. Kansje HW50 kan gi kjellerstua mi nytt liv.
    Etter å ha fått en demo av VW1000 var det snarere kildematrialet jeg reagerte på. Blir litt som mine egne høyttalere, når det blir så avslørende blir det plutselig enorme forskjeller mellom dårlig innspillinger og gode. Så store at man av og til tar seg i å irriterer seg noe over kvaliteten på enkelte media fremfor å ha full fokus på innholdet. Det ene klippet jeg så på VW1000 har jeg sett tidligere, men aldri reagert på at det var så mye støy. Det er selvsagt ikke VW1000 sin feil. I motsatt fall er selvsagt kvaliteten ekstrem.

Darbee Darblet i kombinasjon med (moderat bruk) edge enhancement fra et godt skjermkort/videoprosessor eller for eks. superresolution til Epson vil muligens gi mye av den samme opplevde effekten som reality creation. Ser brukere på andre forum skryter av den type kombinasjoner.

Edge enchancement fra en HTPC testet jeg senest i går på en Pioneer Kuro, og selv uten Darbee Darblet ga det (tilsynelatende) endel av samme visuelle "endelig nye briller"-effekten som demonstrert på før/etter HW50-bilder. Jeg vil påstå effekten er dag/natt hva skarphet og detaljer angår.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Får man ikke også med en ekstra pære til HW50
    Ser ikke ut som de spanderer ekstra lampe i Norge ifølge Sony...
    VPL-HW50ES/B | Hjemmekino Prosjektorer | Technical Specifications | VPL-HW50ES/B | VPLHW50ES/B | Sony

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den rød-grønne regjeringa har nok skylda her..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Etter å ha hatt det aktivert over en periode, for så å skru det av, så oppleves jo bildet VESENTLIG dårligere. Kontrasten blir så stor, at uten oppleves bildet for meg som unormalt dårlig. Det blir litt som om jeg skrur av FI på en av TV`ene mine nå etter å ha blitt vant til å bruke det. Bildet uten oppleves så hakkete at jeg nesten ikke greier å se på det.

Nå har jeg hatt 2 VW1000 og ca 350 timer totalt med de så jeg har god erfaring med Reality Creation og 4K oppskalering...8)
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motionflow blir nok akkurat den samme.
    Spennende. Fant følgende:

"- Last but not the least, the MotionFlow on low show less soap opera effect than the HW30 and VW95. I did my test on low and forget it was even engage."
    Official Sony VPL-HW50ES Owners Thread

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Fant følgende:

"- Last but not the least, the MotionFlow on low show less soap opera effect than the HW30 and VW95. I did my test on low and forget it was even engage."
    Official Sony VPL-HW50ES Owners Thread
    Jeg bruker den alltid på low og kommer aldri til å slå den av!
    Mvh Andreas

Side 4 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine