Sony VPL-HW50 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 39 av 44 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekk at brightness står på ca 50, og (som AK nevner) at irisen er satt til Auto-Full.
    Hvilken gamma er valgt, og hva bruker du som kilde?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået når det er bilde er helt fantastisk. Bilene utenfor labratoriet i Captein Amerika, og en liten titt på TRON avslørte fort det. Og selvfølgelig i en liga lang over PXen.

Det er bare at jeg syntes den slipper mye lys forbi når det er helt sorte partier. Stikker jeg hånden opp, ser jeg tydelig markert skyggen av den på lerretet. Mulig jeg husker for snilt om den gamle Hitachien, det er tross alt tre år siden den ble solgt.

Irisen er satt til auto-full, brightness til 50, og kilden er PS3(gamle typen)

Hvordan velger man gamma? Jeg finner ikke noe om det i menyen. Den står på BT709 om det er det du mener, men det er vel fargerommet?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo ser selv klart at sort nivå kunne verdt bedre når man lager skygge bilder på lerretet, for min del er løsningen og ikke lage skygge bilder på lerretet.
    Skal man faktiskt ha 0 sort nivå på projektor må man vel vurdere noe alla crt projektorer eller noe og det er mange grunner for hvorfor disse ikke lages lenger.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Jo ser selv klart at sort nivå kunne verdt bedre når man lager skygge bilder på lerretet, for min del er løsningen og ikke lage skygge bilder på lerretet.
    Skal man faktiskt ha 0 sort nivå på projektor må man vel vurdere noe alla crt projektorer eller noe og det er mange grunner for hvorfor disse ikke lages lenger.
    Jeg er ekstremt godt fornøyd med bildet, jeg bare syntes det var litt merkelig at den slapp såpass lys gjennom.

Nå bare lurer jeg på om det er verdt å oppgradere fra Dreamscreen v3 til et bedre lerret.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Jeg er ekstremt godt fornøyd med bildet, jeg bare syntes det var litt merkelig at den slapp såpass lys gjennom.

Nå bare lurer jeg på om det er verdt å oppgradere fra Dreamscreen v3 til et bedre lerret.
    Jeg har DreamScreen V5 Basic DynaGrey D65 16:9 234cm/ 106" og SONY VPL-HW55ES Black SXRD-projektor Full-HD 3D om du ønsker sjekke det ut? Du har jo vært hjemme hos meg før, så du vet veien.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA Vis post
    Jeg har DreamScreen V5 Basic DynaGrey D65 16:9 234cm/ 106" og SONY VPL-HW55ES Black SXRD-projektor Full-HD 3D om du ønsker sjekke det ut? Du har jo vært hjemme hos meg før, så du vet veien.
    Det sier jeg takk til.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier jeg takk til.
    Når passer deg for deg? Best om det skjer på ettermiddagen/kvelden når det er mørkt ute.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når passer deg for deg? Best om det skjer på ettermiddagen/kvelden når det er mørkt ute.
    En dag i uken, eller neste uke. Alt passer bra bortsett fra mandag og onsdag.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En dag i uken, eller neste uke. Alt passer bra bortsett fra mandag og onsdag.
    Førstkommende fredag? Kl 19?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førstkommende fredag? Kl 19?
    Kunne vi tatt det torsdag i stedet? Kansje best å ta resten på pm, før dette blir helt off-topic.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vi tatt det torsdag i stedet? Kansje best å ta resten på pm, før dette blir helt off-topic.
    Eller før du ender opp med fire ekstra gjester på døra :-)
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det er ikke forskjellige IR-koder i alle fall, så du må i tilfellet gjøre det via com-port

Legger ved RS-232 kodene til HW50

Vedlegg 114378
    Tusen takk. Funket knall denne her. Nå har jeg kontroll over min HW50 fra en PC via serieport. Da er prosjektet i gang med å få automatisert kino og styrt prosjektoren sammen med lyset i full gang. (F.eks. skru av eller på hele hjemmekinoen med ett tastetrykk).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for titten AAmrAA. Rått oppsett du har der.

Det ser ut som det må investeres i nytt lerret. Det er ikke kjempeforskjeller, men nok til at jeg ønsker noe bedre.(og muligheten til større lerret)

Så til spørsmålet: Er Dreamscreen V5 det beste en kan kjøpe til HW50 uten å gå bankerott? Eller er det andre lerret som bør vurderes i samme prisklasse som V5? Noen som har en formening?

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Eller før du ender opp med fire ekstra gjester på døra :-)
    Det ble bare Skalle som dukket opp. Godt er det Ville fått plassmangel.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for titten AAmrAA. Rått oppsett du har der.

Det ser ut som det må investeres i nytt lerret. Det er ikke kjempeforskjeller, men nok til at jeg ønsker noe bedre.(og muligheten til større lerret)

Så til spørsmålet: Er Dreamscreen V5 det beste en kan kjøpe til HW50 uten å gå bankerott? Eller er det andre lerret som bør vurderes i samme prisklasse som V5? Noen som har en formening?
    Bare hyggelig, Skalle. Gleder meg til helgen og fotballkamp. Da skal jeg konsumere de to brune flaskene du ga meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tassadar Vis post
    Da kommer jeg med historiens eldste spørsmål Bør jeg kjøpre prosjektor nå eller vente på evt. ny modell?
    Med tanke på at prostitusjon sies å være verdens eldste yrke, er vel ikke dette spørsmålet så gammelt. Jeg er dessverre ikke prostituert(arbeidsledig) og må derfor bruke minst mulig penger...

Har akkuratt kommet meg gjennom alle sidene her og har plukket med meg "pumping av lys" pga auto-irisen. Og at hw55 er lik hw50. Bestilte en hw55 i går fra en lokal sjappe på vestlandet (synd Gorm og avshop er på andre siden av landet..) Ville hw40 vært bedre for meg når jeg er en "gjerrigknark"? Har alltid skrudd av iris før på mine andre simplere kanoner pga støy og liten forskjell i bildekvalitet. Men vil ha iris om det er det beste jeg kan ha i en liten bat-cave Blir kanskje for lyst med et lerret på ca 80" (178cm lengde) ......pokker heller nå gidder jeg ikke vurdere mer jeg lar det bli med hw55 og melder meg inn i klubben med dere andre av entusiaster Kjenner jeg er en stolt eier selv om den ikke er kommet enda, he he.

Hw30 var jo en drøm av en projektor! Nå blir det spennende og se hvordan hw55 blir.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, nei tror nok ikke du angrer på hw55 kontra 40.
    Jeg har og verdt noe skeptiskt til slikt men jeg merker ikke noe til den når jeg ser film eller annet, og jeg kan absolutt ikke høre den, og jeg sitter nesten under den.

Og i verste fall kan den jo deaktiveres.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar Vis post
    Med tanke på at prostitusjon sies å være verdens eldste yrke, er vel ikke dette spørsmålet så gammelt. Jeg er dessverre ikke prostituert(arbeidsledig) og må derfor bruke minst mulig penger...

Har akkuratt kommet meg gjennom alle sidene her og har plukket med meg "pumping av lys" pga auto-irisen. Og at hw55 er lik hw50. Bestilte en hw55 i går fra en lokal sjappe på vestlandet (synd Gorm og avshop er på andre siden av landet..) Ville hw40 vært bedre for meg når jeg er en "gjerrigknark"? Har alltid skrudd av iris før på mine andre simplere kanoner pga støy og liten forskjell i bildekvalitet. Men vil ha iris om det er det beste jeg kan ha i en liten bat-cave Blir kanskje for lyst med et lerret på ca 80" (178cm lengde) ......pokker heller nå gidder jeg ikke vurdere mer jeg lar det bli med hw55 og melder meg inn i klubben med dere andre av entusiaster Kjenner jeg er en stolt eier selv om den ikke er kommet enda, he he.

Hw30 var jo en drøm av en projektor! Nå blir det spennende og se hvordan hw55 blir.
    Irisen på HW55 er en av de beste på markedet og den er helt lydløs. Den eneste gangen du vil se den pumpe er når det går fra å være hvit tekst på lerretet til å bli helt sort for så og komme hvit tekst igjen, typisk rett før rulletekst begynner. Eller hvis du ser mye mørk film med norsk tekst (ser aldri med tekst så lenge jeg skjønner språket selv) på da kan den også pumpe litt, ellers så er den helt usynlig med vanlig materiale og gir et løft på bildekvaliteten.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kanskje det heller er den flimringen som hender innimellom med lav spenning på lampen de snakker om, den er såpass ille hos meg at lav spenning på lampa er til dels ubrukelig.

Og bytte til høy spenning og tilbake løser ikke problemet hos meg, men i høy spenning er det ikke noe problem.
    Har sånn sett brukt kun høy spenning på lampa siste 300 timene på grunn av dette.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Supert.

Nå kommer jeg ikke la yamahaen(3067) min prossesere bilde lenger. Det hjalp nemlig når jeg spilte på PS3en.
    Når det gjelder bilde, så lurer jeg på om PS4 kan være en bedre kilde. Og spiller kilden noen som helst rolle, om jeg lar hw55 ta seg av prosseseringen? Kan det være at disse Sonyproduktene samhandler bedre sammen siden de kommer fra samme produsent?

Side 39 av 44 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •