Sony VPL-HW50 - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 38 av 44 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv 120" med focal electra 1027 be med omtrent den plassen du har tilgjengelig. Høytalerene står ca 50 cm fra bakvegg og 40 cm på hver side fra sidevegger. Disse er ikke så brede som dine og går ikke like dypt som dine men det fungerer helt utmerket. Stangen på det motoriserte lerretet kommer ned bak høytalerene slik at den ikke er noe problem. Du bør teste plassering av høytalerene slik de må stå før du bestemmer deg for lerret størrelsen.

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Jannord. Ja anlegget skal i hus først. Utfordringen min var bare at jeg måtte trå til og bestemme område for prosjektorfeste i dag da vi holder på å bygge lydtaket. Men så fant vi en løsning som gjør at jeg kan velge fra 100" til 150" Takk igjen for at du tok deg tid til å svare!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare meg på hvordan jeg setter opp denne PJ'en mot et kurver lerret? Takknemlig for innspill her, jeg finner ikke ut av dette

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johs Vis post
    Noen som kan svare meg på hvordan jeg setter opp denne PJ'en mot et kurver lerret? Takknemlig for innspill her, jeg finner ikke ut av dette

Vad är det du inte får till? har 106" dreamscreen curved och lite trix är det ju att få det på plats men när bilden väl är på plats är det grymt!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste projektorene jeg vet kan settes opp med digital kompensasjon for kruvet lerret, er de fra JVC. Dette foregår som en slags digital key-stone korrigering, der du mister oppløsning for å kompensere for feil lerret.

Alternativet er å anskaffe en anamorf linse, for det er jo strengt tatt eneste grunnen til å finne på å kjøpe et kurvet lerret. Kurvet lerret finnes av en eneste grunn, og det er fordi de kompenserer for pin-cosin effekten bildet får via en anamorf linse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu vet inte jag vilket lerret det är du har om det är 2:35 lerret eller 16:9 lerret. Jag har 16.9 curved lerret och hw50(haft andra projektorer mot detta oxå) och jag kör utan anamorf linse och det fungerar helt utmärkt och detta för att en sådan linse är en dyr sak.

I mitt fall så är det Precis så Gorm skriver, det går inte att få bilden exakt inom ramen utan linse men bilden följer ramen uppe och på sidorna. Nere så är bilden kant i kant i hörnen och sedan går bilden lite utanför på själva velouren och så blir det mer och mer in mot mitten nere. På mitten nere så går bilden ca 2 cm utanför men detta är inget som jag tänker något på då velouren tar bort detta. Ser man en 2:35 film så blir det svarta fältet som en glad mun. Detta är det enda som är negativt med ett curved lerret enligt min mening, totalt sätt så väger dess fördelar upp nackdelarna väsentligt mycket mer och fördelarna enligt mig är betydligt mer känsla när du ser film och då har jag haft flat lerret, curved, flat igen och så åter igen tillbaka till curved igen.

Om du har 2:35 lerret så vet jag inte riktigt hur det blir men tänker att du då kanske behöver en linse då curven är mer än vad det är på 16:9.

Skall väl tilläggas att jag faktiskt skall sälja mitt curved nu och detta är inte alls för att jag är missnöjd utan för att det inte finns som val till detta lerret som jag köpt för annars hade jag gått för curved igen alla dagar i veckan då känslan enligt mitt tycke är mycket bättre än vad flat kan ge och det är det som räknas mest för mig när jag ser på film.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, det var vel akkurat det om det var egen innstilling på dette på PJ'en!

Her fikk jeg jo svar på at det er på samme måte som du Masong har gjort det som er måten å gjøre det på..

Takk for svar begge to fortsatt god helg!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra. Ett bra tips är att inte sätta lerret för högt upp utan att du har ögonen i höjd av mitten av lerret eller strax under mitten, då kommer du störas mindre av att bilden går lite utanför nede samt att filmkänslan blir bra mycket bättre. Jag har även gjort egna maskingbars till detta lerret som funkar grymt till curved i 2:35. Om du vill ha insperation och eventullelt bygga själv så får då pma mig, bor i Oslo om det är av intresse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nu tror jag kanske att jag fått lite strul med min, eller det har jag haft länge, projjen har varit på service sedan i början på juli och känner att jag inte direkt är sugen på att skicka den igen ifall det inte är något fel.

Precis fått tillbaka den och när jag då skall justera in bilden så märker jag att jag har som en skugga runt om bilden på ca 2-3 cm. Tänk er en fyrkant med bilden och utanför den ligger en svag skugga som drar åt blått. Tycker även det syns mest uppe i vänstra hörnet. Får även en känsla av att bilden är ljusare uppe till vänster. När själva bilden är innanför ramen så störs jag inte av det eftersom skuggan då hamnar på den svarta velouren men har ingen lust att kalibrera en proj som det kanske är fel på.

Någon som kolla om ni har likadant eller om någon helt enkelt vet vad detta är? Detta syntes väldigt tydligt på vit vägg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony VPL-HW50-20140909_233337-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm bilden blev visst lite stor en det går ändå att se det blå ljuset som jag menar. om jag bara har den blå bilden där det står no signal så syns det inte men när jag växlar mellan min bakgrundsbild och blå no signal bild så ser man att projektorn lyser upp ca 5 cm utanför där sedan den blå rutan hamnar, likaså om jag väljer pattern.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Da kommer jeg med historiens eldste spørsmål Bør jeg kjøpre prosjektor nå eller vente på evt. ny modell?

Kinokjelleren er straks i boks og jeg tenker prosjektorkjøp før vi når jul. Jeg er overbevist om at Sony HW55ES er prosjektoren for meg, men, denne har vært ute på markedet en stund. Bør jeg kjøpe før jul, eller er denne prosjektoren på vei til å bli erstattet og at jeg da bør vente litt? Er det noen som har mottatt noe info på dette? Er litt nervøs for å sitte med en prosjektor og to uker senere lese om ny modell.

Tusen takk for alle tips

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ingen erstatning for HW55 i år. Tenker neste utgave blir vist på IFA neste høst

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Gorm!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å styre to HW50-ere uavhengig i samme rom? Via fjernkontroll? Er det noen som har beskrivelser av hvordan denne prosjektoren kan styres via RS232 (serieport)?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke forskjellige IR-koder i alle fall, så du må i tilfellet gjøre det via com-port

Legger ved RS-232 kodene til HW50

Sony VPL-HW50ES RS232 Protocol Interface Manual.pdf

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått koblet opp min HW50.

Steike bra bilde, men jeg reagerer litt på at den slipper så mye lys gjennom panelene.

Ved helt sort bilde lyser den opp skjermen litt. Er det noen andre her som merker det på sin HW50?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Ved helt sort bilde lyser den opp skjermen litt. Er det noen andre her som merker det på sin HW50?
    Det er helt normalt, og ikke noe du kan gjøre noe med. Ingen digitale projektorer kan vise til absolutt sort (fravær av lys).

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Det er helt normalt, og ikke noe du kan gjøre noe med. Ingen digitale projektorer kan vise til absolutt sort (fravær av lys).
    Jeg bare syntes det var litt mye. Omtrent som på min gamle PX200

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Jeg bare syntes det var litt mye. Omtrent som på min gamle PX200
    Da er det naturlig med et oppfølgingsspørsmål; har du aktivert den dynamiske irisen (dynamick black)?
    Sortnivået skal være MYE bedre enn på din aldrende PX200.

Side 38 av 44 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •