Sony VPL-HW50 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 35 av 44 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av flaco Vis post
    Jeg vurderer å bytte ut min Benq W20000 med en Sony VPL-HW50. Jeg har ikke sett demo av Sony VPL-HW50, men er det noen som kan svare meg på om den vil gruse Benq W20000. Moro med 3D, men vil den vanlig bildekvaliteten være verdt oppgraderingen... ?
    Takker på forhånd
    Jeg har tidligere hatt w20000 og har nå HW50 og si meg enig i Gorm at HW50 er betydelig bedre enn HW50. Har også hatt HW20 som jeg ikke var helt fornøyd med. Med HW20 savnet jeg punch og skarpheten som W20000 hadde. Ganske sikker på at du blir fornøyd med HW50

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaco Vis post
    Takker og bukker Gorm, da er det bare å løpe og kjøpe :-)
    Et siste spørsmål, vet det er feil sted men prøver. Hvor mye tror du jeg kan selge min Benq W20000... 3-5000 kr?
    Takk på forhånd
    Fikk du kjøpt før de gikk tomme?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsåvidt et lite spørsmål, og hovedsaklig et spørsmål til Gorm.
    Min HW50 er ikke kalibrert og dette gnager jo litt i bakgrunn, ikke at jeg selv kan se noe galt med fargene.
    Jeg har pr nå passert 360 timer på lampen, og lurer da på om det hadde hatt noe særlig for seg om jeg tok bryderiet med og kjøre den inn til avshop og fått den kalibrert, eller er det greiest og bare vente til neste pære bytte?

Som sagt jeg kan ikke selv se noe galt, men nå har jeg heller ikke tilbrakt noe særlig tid med et kalibrert display.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg Xpand X105 brille og sammenlignet dette med Sony-brillene som følger med prosjektoren. Jeg så Gravity i 3D. Merk at jeg ikke har kalibrert 3D, og jeg så på 106" DreamScreen V4 DynaGrey.

Her er et par observasjoner:

• Sony brillene har et tydelig varmt gult/rødt stikk, mens Xpand oppleves som mer nøytrale.
    • Sony brillene er noe mørkere enn Xpand. Drop shadows forsvinner med sony
    • Høylys føles mer utbrent i hvitt enn Xpand
    • Sony brillene flimrer betydelig mindre enn Xpand

Andre som sitter på tilsvarende erfaringer? Bildemessig liker jeg Xpand mye bedre enn Sonys briller, men jeg skulle gjerne ønske at Xpand hadde flimret like lite som Sony.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop Vis post
    Fikk du kjøpt før de gikk tomme?
    Jada fikk en hvit en i hus, og som du sier så var nok det det en av de siste. Veldig fornøyd med valget om å oppgrdere fra benq w20000. 3D bilde denne viser er jo sykt bra. Veldig positivt overrasket av 3D kvaliteten. Avatar ser fantastisk ut. Eneste haken er at jeg som regel er uheldig når jeg handler prosjektor. Får som regel en DOA produkt. Problem med denne også dessverre. Er noe galt med fokus. Er fokus i midt oppe på begge sider og nede til venstre, men ikke i fokus nede til høyre! Kontakt med primesupport, så får vi se hva som skjer... Er så fornøyd at jeg egentlig ikke vil sende den fra meg :-), men til den prisen vil jeg jo være 100% fornøyd og et bilde i fullt fokus!

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også et lite problem - ikke stort, men irriterende.
    Jeg har hatt projektoren i litt over en mnd. nå og er knall fornøyd med kvaliteten i 2D og 3D.
    Problemet er at alltid når det er nærbilder av fjes, så blinker fargene. Dvs. at det skifter mellom lys og mørk hvert 2 sekund. Ikke kjempe mye, men nok til at en ser det for godt. Akkurat som om projektoren ikke greier å finne ut hvor mye lysstyrke den skal bruke på scener med nærbilde. Nå som jeg er blitt oppmerksom på det, er det blitt utrolig irriterende. Så aldri noe sånt på BenQ 8720`en.

Noen andre som opplever dette? Er det noe jeg kan gjøre med innstillingene?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være auto irisen som kødder det til? Har du prøvd å deaktivere den?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    Kan det være auto irisen som kødder det til? Har du prøvd å deaktivere den?
    I så fall må det være en defekt i den, jeg har ikke lagt merke til noe slikt og har ellers aldri tenkt noe på om og deaktivere irisen.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Vil ikke det å deaktivere irisen gå ut over noe annet, eller har det ikke noe å si?
    Har sett det på de fleste filmene jeg har sett på. Blir litt sånn at du neste ser mer på det enn selve filmen - blir litt feil på en måte :-(

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i alle fall lurt å deaktivere når du opplever problemet, og spille samme scene igjen uten auto-iris. Da får du konstatert om det er irisen som lager "krøll", eller om problemet ligger et annet sted

Eneste jeg har opplevd som gir "blinking" i enkelt-områder, er Motion Enhancer (ligger under Motion Flow). Når denne "krasjer" i komplekse scener, opplever jeg blinking i problem-områdene.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det er i alle fall lurt å deaktivere når du opplever problemet, og spille samme scene igjen uten auto-iris. Da får du konstatert om det er irisen som lager "krøll", eller om problemet ligger et annet sted

Eneste jeg har opplevd som gir "blinking" i enkelt-områder, er Motion Enhancer (ligger under Motion Flow). Når denne "krasjer" i komplekse scener, opplever jeg blinking i problem-områdene.
    Da skal jeg prøve det, så finner jeg kanskje ut hva som er problemet. Takk for svar :-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post

Da har jeg deaktivert "auto full iris" på projektoren. Da forsvant blinkingen på nærbildene av personer. Det er litt rart at det kun er når det er nærbilder av personer og ikke andre ting som biler, hus ,natur osv.

Er dette noe jeg bør klage på. det at jeg ikke kan ha aktiv iris mener jeg? Skal vel ikke være sånn?
    Har prøvd med begge media kildene mine (Ps3 og Boxee box) og det samme skjer, f. eks. den nye Thor -The Dark world. Masse blinking (Orginal blu.ray).

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke slik det skal være. er ikke tegn til flimring som det du beskriver på min hw50 og jeg har alltid hatt irisen på 'auto-full', irisen på på hw50 har nesten til tider verdt så snill at jeg innimellom har lurt på om den hadde slått seg av eller ikke, merker den egentlig kun om jeg har en meny oppe og bilde går helt i svart som før rulletekster etc.
    Denon AVR-4520 CI

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en prosesserings-feil ja? Ville vel uansett tatt kontakt med Prime support med den informasjonen du har

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Absolutt ikke slik det skal være. er ikke tegn til flimring som det du beskriver på min hw50 og jeg har alltid hatt irisen på 'auto-full', irisen på på hw50 har nesten til tider verdt så snill at jeg innimellom har lurt på om den hadde slått seg av eller ikke, merker den egentlig kun om jeg har en meny oppe og bilde går helt i svart som før rulletekster etc.
    Ja, irisen er veldig bra. Men den kan være litt hard på bilder med veldig kontrast. F.eks. pumpingen i sortnivå i scener med inn/ut-fading av hvit tekst på sort bakgrunn er såpass tydelig at det grenser mot irriterende for min del. Men ellers legger jeg ikke merke med den.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Ja, irisen er veldig bra. Men den kan være litt hard på bilder med veldig kontrast. F.eks. pumpingen i sortnivå i scener med inn/ut-fading av hvit tekst på sort bakgrunn er såpass tydelig at det grenser mot irriterende for min del. Men ellers legger jeg ikke merke med den.
    Må huske jeg kommer fra en billig dlp, sånne småting er jo bare peanøtter ;-)
    Men du har rett, merket litt til dette mens jeg så film igjen i kveld
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger :-) Da skal jeg ta kontakt med Prime support å høre. Ønsker jo at den skal fungere 100%.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post

Det fine med den dynamiske irisen er at man kan skru den av hvis man ikke liker den. Hvis en iris ikke pumper i scener med inn/ut fading av hvit tekst på sort bakgrunn så virker den ikke. Dette gjør irisen på alle projektorer jeg har testet og så lenge den ikke gjør det når man ser filmateriale er det vel ikke så mye å bry seg om.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Det fine med den dynamiske irisen er at man kan skru den av hvis man ikke liker den. Hvis en iris ikke pumper i scener med inn/ut fading av hvit tekst på sort bakgrunn så virker den ikke. Dette gjør irisen på alle projektorer jeg har testet og så lenge den ikke gjør det når man ser filmateriale er det vel ikke så mye å bry seg om.
    Jepp. Den eneste "filmbruken" hvor dette forekommer og er merkbart er gjerne i det første minuttet med introduksjon av filmen mot sort bakgrunn (for de filmene som har det). Pumping på kunstige bilder, som dataskjermer, spill og sånt, gir jeg blaffen i. Eller man bare slår irisen av. Enkelt og greit.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at det frister stort med 2.35:1 lerret. Har det noe for seg å begynne med anamorfiske linser på HW50, eller vil det være rett så rimelig å heller spare til en WV500ES? Jeg vet sistnevnte er 4k, så spørsmålet er mest økonomisk vridd.

Side 35 av 44 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •