Sony VPL-HW50 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 33 av 44 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan være kabel, så kunne kanskje være en ide og svinge innom biltema og ta med en 10.2 Gb/s kabel.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, prøver kabel før jeg gjør noe mer

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no Vis post
    Takker, prøver kabel før jeg gjør noe mer
    Ikke kjøp for dyr kabel heller, ofte er billig kablene på biltema f.eks like bra som kabler til mange ganger prisen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet kabel og nå er problemet borte;-)
    Jeg er kjempefornøyd med Sony pJ.
    Montor Audio Pl 200, Marantz Pm11s3, Nad M51, Cambridge Azur 751, Onkyo 5007, Bluesound Vault, Sony Hw50es, Dreamscreen v5 106"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått prøvd ut Sony Primesupport. Prosjektøren tegnet en liten rosa smultring på lerret for litt over en måned siden. AVshop ble kontaktet og jeg fikk direkte kontakt med SONY Primesupport i England. De sendte dagen etter med UPS transportkasse som jeg skulle legge prosjektoren opp i for retur til Sony i England. Den ble så dagen etter jeg fikk kassen hentet av UPS for levering til Sony i England. Det må betraktes som meget god support! Fikk beskjed igår at den dessverre ikke kunne repareres, men at jeg heller kunne få en ny HW55 istedet. Fornøyd med den konklusjonen! Må si at dette er en meget god avtale Avshop har med Sony for support på prosjektører for oss forbrukere!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jannord Vis post
    Da har jeg fått prøvd ut Sony Primesupport. Prosjektøren tegnet en liten rosa smultring på lerret for litt over en måned siden. AVshop ble kontaktet og jeg fikk direkte kontakt med SONY Primesupport i England. De sendte dagen etter med UPS transportkasse som jeg skulle legge prosjektoren opp i for retur til Sony i England. Den ble så dagen etter jeg fikk kassen hentet av UPS for levering til Sony i England. Det må betraktes som meget god support! Fikk beskjed igår at den dessverre ikke kunne repareres, men at jeg heller kunne få en ny HW55 istedet. Fornøyd med den konklusjonen! Må si at dette er en meget god avtale Avshop har med Sony for support på prosjektører for oss forbrukere!
    Må si jeg også har svært god erfaring på service og reklamasjoner hos AVshop. Her er det mange nettbutikker som har mye å lære!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd kinoen ikke er ferdig enda. Jeg pakket ut og testet bildet rett på gipsveggen. Dette ser jaggu lovende ut.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel overtidsjobbing både dag og natt da for å få kinoen ferdig Skalle.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    Det blir vel overtidsjobbing både dag og natt da for å få kinoen ferdig Skalle.
    Jeg prøver å få til noen timer hver dag. Skal bli deiligt å få kinoen ferdig.

Hw50 er så absolutt en vitamininnsprøytning for inspirasjonen til å stå på og bli ferdig.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Jeg prøver å få til noen timer hver dag. Skal bli deiligt å få kinoen ferdig.

Hw50 er så absolutt en vitamininnsprøytning for inspirasjonen til å stå på og bli ferdig.

Hvor stort lerret har du kjøpt til? Og hva blir avstand projektor til lerret hos deg?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA Vis post
    Hvor stort lerret har du kjøpt til? Og hva blir avstand projektor til lerret hos deg?
    jeg har liggende et 92" lerret på loftet etter gamle kinoen. Mulig jeg kjøper større senere, jeg har ikke regnet på hvor stort bilde den klarer. Avstand blir vel ca 3,6 meter til linsen.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har liggende et 92" lerret på loftet etter gamle kinoen. Mulig jeg kjøper større senere, jeg har ikke regnet på hvor stort bilde den klarer. Avstand blir vel ca 3,6 meter til linsen.

Ok. Lurer veldig på om jeg kan bruke 106" med avstand projektor til lerret på ca 3,8-4 meter. Blir kanskje overkill det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Lurer veldig på om jeg kan bruke 106" med avstand projektor til lerret på ca 3,8-4 meter. Blir kanskje overkill det?
    jeg har sony hw 20 og har en sitte avstand på 3.5- 3.8m og 106" ikke noe for stort. har hvert flere som har vert og fått demo/sett film ingen har klaget på størrelsen. Kunne ha vert større vis jeg hadde hat plass.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde nok gå. Jeg hadde sitteavstand på 3 meter og lerret på 92" i gamle kinoen. Med hw50 så ser en jo ikke pixler eller raster uansett.

Om du ikke kjøper lerret før jeg er ferdig med kinoen, så kan du jo ta en titt på hvordan 92" funker hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avstand fra linsen til lerretet er 3.3m og har ikke full zoom på 106" og det er ikke mulig og se pixler eller raster i bilde

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde nok gå. Jeg hadde sitteavstand på 3 meter og lerret på 92" i gamle kinoen. Med hw50 så ser en jo ikke pixler eller raster uansett.

Om du ikke kjøper lerret før jeg er ferdig med kinoen, så kan du jo ta en titt på hvordan 92" funker hos meg.
    Sitter og skal bestille i kveld. Går for 106" etter svar fra deg og "trafik". Du har jo vært hjemme hos meg og hjulpet til med subben min, Skalle Nå skal alt opp i etasjen over stuen. Holder på å snekre i 2 etasje. Skal sette opp 2 soverom. Rommet over stuen ble jeg ferdig med for 2 år siden. Det blir nå det nye kinorommet. Til min kones store glede. Skal be deg på en visning så fort jeg er ferdig der oppe Regner med å bli invitert hjem til deg også.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik Vis post
    avstand fra linsen til lerretet er 3.3m og har ikke full zoom på 106" og det er ikke mulig og se pixler eller raster i bilde
    Da går jeg for "106" Takk for svar.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter 3.3m fra på 106". Jeg kan se såvidt skimte pixels på den avstanden (med ferske kontaktlinser). Men man kan alltid ta den bittelitt utav fokus dersom pixelkantene blir for harde.

Min HW50 sitter 3,15m fra linse til lerret og det gikk *akkurat* på 106" DreamScreen rammelerret. Akkurat fordi bildet på DS rammelerret er egentlig 104" og at PJ hadde litt mere zoom enn manual spesifiserte.

Ellers, subjektivt sett, er 106" tommer på 3.3m ypperlig. Det er litt over 40 graders synsvinkel, som faktisk er ganske langt bak i en THX kino.

Sony VPL-HW50-ned-gif
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med fokus var litt merkelig på min. Den må justeres helt til endeposisjon før det blir skarpt. Mulig jeg har et par millimeter å gå på før den er i enden.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg sitter 3.3m fra på 106". Jeg kan se såvidt skimte pixels på den avstanden (med ferske kontaktlinser). Men man kan alltid ta den bittelitt utav fokus dersom pixelkantene blir for harde.

Min HW50 sitter 3,15m fra linse til lerret og det gikk *akkurat* på 106" DreamScreen rammelerret. Akkurat fordi bildet på DS rammelerret er egentlig 104" og at PJ hadde litt mere zoom enn manual spesifiserte.

Ellers, subjektivt sett, er 106" tommer på 3.3m ypperlig. Det er litt over 40 graders synsvinkel, som faktisk er ganske langt bak i en THX kino.

Sony VPL-HW50-ned-gif
    Hvis du kan se pixels på HW50 fra den avstanden på et 106" har du overmenneskelig syn da pixelstrukturen på denne generasjons SXRD panel er så liten at jeg med 20/20 syn ikke har sjans til å se den fra samme avstand og 100", har ikke målt hvor nærme jeg må for å se den, men det er en god del nærmere.

Side 33 av 44 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •