Sony VPL-HW50 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 32 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    Testet 3d funksjonen først i går med de medfølgende brillene.
    Jeg ser 3d, men problemet er at lyset blinker med brillene.
    Det er akkurat som om brightness går fra 10 til 100% om og om igjen.
    Det er ikke 3d som går av og på, men lyset som blinker.
    Prøvde begge brillene og flere filmer med samme problem.
    Prøvde også å justere Depth og brightness inne i menyen uten hell.
    Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du det helt mørk i rommet eller står det lys på?
    Hvis du har lys på i rommet er det normal oppførsel da brille ikke åpner og lukker i takt med 50Hz på lyset.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en hw50 idag, gleder med som en unge til jeg får den;-)
    Når man har hdmi 1.3 må man da kjøre en hdmi til lyd og en til bilde?
    Har Onkyo 5007 reciver og den har ikke hdmi 1.4

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no Vis post
    Har bestilt en hw50 idag, gleder med som en unge til jeg får den;-)
    Når man har hdmi 1.3 må man da kjøre en hdmi til lyd og en til bilde?
    Har Onkyo 5007 reciver og den har ikke hdmi 1.4
    Bare om 3d er en big deal, vanlig 2d bluerays skal fungere uten problemer gjennom receivern.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flimring/blinking på HW-50

I løpet av de siste to-tre månedene har jeg hatt litt småproblemer med min HW-50. En time eller så ut i filmen begynner projektoren å flimre. Lyset blinker raskt. Det begynner i det små, man legger såvidt merke til det, og blir verre og verre. Det er temmelig irriterende og ødelegger selvsagt filmopplevelsen totalt. Det kan gjerne gå ti filmer, og noen uker mellom hver gang det skjer, men noe er jo tydeligvis galt. Bildekilden kan være både PC og Oppo 103. Bildet kjøres gjennom en Marantzprosessor og en Darbee, med HDMI-kabler på totalt fem meter.
    Noen forslag til hva dette skyldes? Projektoren, som er proffkalibrert av Gorm, er under ett år gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    I løpet av de siste to-tre månedene har jeg hatt litt småproblemer med min HW-50. En time eller så ut i filmen begynner projektoren å flimre. Lyset blinker raskt. Det begynner i det små, man legger såvidt merke til det, og blir verre og verre. Det er temmelig irriterende og ødelegger selvsagt filmopplevelsen totalt. Det kan gjerne gå ti filmer, og noen uker mellom hver gang det skjer, men noe er jo tydeligvis galt. Bildekilden kan være både PC og Oppo 103. Bildet kjøres gjennom en Marantzprosessor og en Darbee, med HDMI-kabler på totalt fem meter.
    Noen forslag til hva dette skyldes? Projektoren, som er proffkalibrert av Gorm, er under ett år gammel.
    Gorm har skrevet tidligere at han har sett dette på noen eksemplarer når de går i økomodus. At bildet flimrer etter 30-60min bruk. Hvor vanlig det er vet jeg ikke. Antar det er dette problemet du har.
    Jeg kjøpte samme projektor før jul, og var litt redd for at dette skulle skje med min, men har ikke sett noe til dette enda.

Løsningen skal vistnok være å skru lampen på full styrke og så ned til øko igjen, så ordner det seg.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette et lysbueproblem?

Jeg hadde tilsvarende problemer på min gamle Panasonic PJ. Det skyldes at når pæra eldes så endrer lysbuen i pæra sted hvor den "lander". Ofte hopper da lysbuen mellom 2 steder. På grunn av den store forstørrelsen fra pære til lerret (liten lysbue til 100-ish tommers lerret), så vil et hopp i noen få 1/10 mm være nok til å endre lysstyrken ut. Jeg vet ikke om dette er tilfellet for Sony pærene, men høres plausibelt ut dersom det hjelper å sette styrken på pæren til maks.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette problemet på min hw30 også. Det er nok pærene det er noen forskjeller på fordi på den første pæra jeg hadde i projektoren så opplevde jeg aldri dette problemet. Men som sagt så hjelper det å sette pæra på maks styrke noen sekunder så er problemet borte igjen en stund.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for gode svar og hjelp! Jeg vet faktisk ikke om min allerede står i fullmodus. skal sjekke dette, og slå den ned og opp igjen, evt motsatt, neste gang det skjer. Jeg har hatt fem projektorer tidligere, de fire siste var gode Sonyprojektorer. Har aldri opplevd det samme med de andre.
    Kan dette forkorte levetiden på pæra? Min projektor har gått ca 600 timer, og det er først de siste månedene dette ha kommet (antar det har skjedd fire-fem ganger)...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker det ikke med 3d? greit og kunne spille en 3d film iblandt

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på da?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for 3d at man trenger den ekstra båndbredden etc som spesifiseres i HDMI versjon 1.4, det kan hende for noen at 3d fungerer når receiver får deaktivert all video prossesering, men dette er høyst variabelt og ikke noe jeg kan garantere for.

Det mest sikre og rimeligste for 3d da er en blueray spiller med to hdmi utganger, hvor en utgang går rett i projektor med bilde og lyden sendes til receiver via den sekundære HDMI utgangen.

Man kan også selvsagt bruke en spiller med analog lyd, men disse pleier og koste mer enn bd spillere med doble hdmi utganger.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg HW50 i hus. Begynte med Avatar og syntes det var helt knall, men ved bevegelse hang den liksom ikke helt med. Har ikke sett det på BenQ 8720`en? Prøvde meg på Hobitten (hvor begynnelsen har litt dårlig kvalitet). Litt uti filmen var kvaliteten på bildet slående. Knall bra :-). Prøvde også noen filmer via Boxy Box, med forskjellige størrelser på filene. Riddic, Hunger Games osv. Igjen satt jeg med et stort smil. Sinnsykt bra.
    Så var det 3D da. Oppdaterte PS3`en. Koblet HDMI kabelen (som er 8 år gammel) direkte i spilleren. Optisk kabel til reciveren, da Ps3 kun har 1 HDMI. Fyrte så i gang Grusomme meg 2 og jaggu funket det knall bra. Bilder var helt utrolig bra og 3D effektene var knall bra. Sønnen min (og litt jeg), satt og fektet vekk såpeboblene i rommet.
    Betyr dette at HDMI 1,4 er unødvendig. Regner med at min 8 år gammel kabel ikke er "fremoverkompatibel" og de hadde vel ikke påtenkt 1,4 da?
    Forresten. Jeg kan vel fint koble en ekstra HDMI i utgang 2 i prosjektoren og koble den til forsterkeren, slik at jeg slipper å ta ut og inn kabelen fra PS3 når jeg skal se Boxy Box filmer? Noen erfaring der.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR Vis post
    Da fikk jeg HW50 i hus. Begynte med Avatar og syntes det var helt knall, men ved bevegelse hang den liksom ikke helt med. Har ikke sett det på BenQ 8720`en? Prøvde meg på Hobitten (hvor begynnelsen har litt dårlig kvalitet). Litt uti filmen var kvaliteten på bildet slående. Knall bra :-). Prøvde også noen filmer via Boxy Box, med forskjellige størrelser på filene. Riddic, Hunger Games osv. Igjen satt jeg med et stort smil. Sinnsykt bra.
    Så var det 3D da. Oppdaterte PS3`en. Koblet HDMI kabelen (som er 8 år gammel) direkte i spilleren. Optisk kabel til reciveren, da Ps3 kun har 1 HDMI. Fyrte så i gang Grusomme meg 2 og jaggu funket det knall bra. Bilder var helt utrolig bra og 3D effektene var knall bra. Sønnen min (og litt jeg), satt og fektet vekk såpeboblene i rommet.
    Betyr dette at HDMI 1,4 er unødvendig. Regner med at min 8 år gammel kabel ikke er "fremoverkompatibel" og de hadde vel ikke påtenkt 1,4 da?
    Forresten. Jeg kan vel fint koble en ekstra HDMI i utgang 2 i prosjektoren og koble den til forsterkeren, slik at jeg slipper å ta ut og inn kabelen fra PS3 når jeg skal se Boxy Box filmer? Noen erfaring der.
    Jøss, hentet du den selv? Jeg bestilte for en uke siden, og den er ikke sendt enda.

Jeg har regnet med det tar tid pga kalibreringen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, nei. den kom i posten i går. Sikkert blitt noen bestillinger av den i det siste, som gjør at det tar litt tid.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR Vis post
    PS3 har litt særegenheter som blueray spiller, de tidligste versjonene kan f.eks ikke bitstreame HD lyd til receiver via HDMI.

Jeg kan f.eks også nevne at jeg fikk merkbart bedre bilde og bytte fra ps3 som bd spiller til en 900kr sak fra elkjøp, og dette på en langt dårligere projektor.

Som du sier selv så splitter du også ut lyd og bilde så det spares nok noe båndbredde på dette, den optiske utgangen har heller ikke støtte for HD lyd sporenei blueray, du blir vel da sjaltet ned til et DTS\Dolby 5.1 spor, disse er jo absolutt ikke dårlige, men jeg synes da at man mister litt av det som setter prikken på blueray.

HDMI kabler i seg selv har ikke standard på samme måte som enheter, de blir kun testet opp mot en gitt båndbredde, om kabelen du har klarer ny og båndbredde er ikke unormalt selv om den er gammel, siden båndbredde etc bestemmes av elektronikken i hver ende av kabelen.

Ellers kan du eksperimentere litt med diverse funksjonene som f.eks Motion flow og Reality creation, det er høyst individuellt hva slags innstillinger man liker på disse så bare og eksperimentere litt.
    Selv foretrekker jeg Motion flow på low (high blir veldig såpeopera) og jeg brukte ofte Reality creation før, men nå etter jeg fikk meg Darbee chippen synes jeg den gjør den jobben bedre og slår jeg på RC gjør den mer ugang enn nytte.

Det finnes ingen fasit på disse innstillingene så beste er og leke litt og bli kjent med funksjonene.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja. Tror nok PS3`en blir en midlertidig løsning, men den funka på 3D. Enig i at optisk ikke er opti(sk)malt når det gjelder utnyttelse av HDMI/Reciver og lydbilde der, så det er en god grunn til å skaffe meg en skikkelig 3D Blueray spiller.

Skal nok leke meg litt med innstillingene, men jeg slår meg nok til ro med kalibreringen til Gorm. Det var jo knall bra bilde og hvis det blir enda bedre med en ny spiller, så kan jeg ikke forlange mer :-)
    Gleder meg uansett til å se nye filmer, mer en noen gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet utenom reciver på bilde, funker fint men i 3d så blir det svart i 2 sekunder før bildet er tilbake og det står hdmi1 i hjørnet.
    Er hdmi kablen problemet da? Ser ut som noen billige hdmi kabler som ligger til prosjektor

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet utenom reciver på bilde, funker fint men i 3d så blir det svart i 2 sekunder før bildet er tilbake og det står hdmi1 i hjørnet.
    Er hdmi kablen problemet da? Ser ut som noen billige hdmi kabler som ligger til prosjektor
    Når skjer dette, under vanlig avspillingen noen minutter inn i filmen eller akkurat når du starter filmen?
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen minutter inn i filmen, kommer litt nå og da.

Side 32 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •