Sony VPL-HW50 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 30 av 44 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte ett Vogels feste på klubben til 1200,- Det er jeg ikke helt fornøyd med. Skulle jeg kjøpt takfeste idag ville jeg vel brukt noen hundrelapper mer og kjøpt et Chiefs feste som Gorm anbefaler. Vogels feste har for mye plast på sentrale deler til at det føles/blir bra.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Gorm, men som kanskje kan være av interesse for flere:

Hva gjør Iris innstillingen i forhold til kalibrering og hvordan påvirker den bildet forøvrig? Jeg ser i kalibreringsrapporten at den var kjørt med Iris: Auto full, mens enheten som jeg fikk står på Iris: Manual 80 (jeg har ikke rørt denne innstillingen -- tror jeg).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kalibreringen gjøres med manuell iris. Det er ikke mulig å kalibrere med auto-iris uten å rote til både fargetemperatur, gamma, og fargerommet. Den skulle vært endret til auto full etter kalibrering, så her må det ha skjedd en glipp - hvis du ikke har endret den selv? Hvis den nå står på manuell, så flytt den bare over til auto full

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

da er endelig midler til HW50 oppspart. Den skal plasseres i en kjellerstue der det er 4 meter fra vegg til lerret. PJ skal plasseres på en hylle på bakveggen, så avstand fra linse til lerret blir vel ca 3,5 meter. Hvis jeg forstår kalkulatoren på Projector Central riktig så vil jeg kunne få et 113" lerret med max zoom på denne avstanden. Er det litt risikabelt å kjøpe et lerret som akkurat passer? Det er jo kjipt om lerretet ikke skulle bli fylt helt ut.

PS! Dersom noen ønsker å selge en brukt HW50 er jeg meget interessert.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva folk sier på nett rundt om så er verdiene i manualen og som da kalkulatoren bruker er 'safe' verdier fra sony så mest sannsynlig har du litt mer og gå på. Men hvor mye ekstra du har varierer fra enhet til enhet.

Kort sagt ville ikke hatt noe for ditt tilfelle og gå for 113", men noe større ville verdt og gamble litt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns Vis post
    Hei

da er endelig midler til HW50 oppspart. Den skal plasseres i en kjellerstue der det er 4 meter fra vegg til lerret. PJ skal plasseres på en hylle på bakveggen, så avstand fra linse til lerret blir vel ca 3,5 meter. Hvis jeg forstår kalkulatoren på Projector Central riktig så vil jeg kunne få et 113" lerret med max zoom på denne avstanden. Er det litt risikabelt å kjøpe et lerret som akkurat passer? Det er jo kjipt om lerretet ikke skulle bli fylt helt ut.

Merk også at dersom du kjøper rammelerret, kan det være at selve billedflaten kan være noe mindre som gir deg bedre marginer.

Jeg prøvde meg på vågestykket med å projisere HW50 på 106" rammelerret med 3,1m avstand. Det gikk akkurat på grunn av to momenter: 1) At som TorTorden skriver, det er noe mer zoom enn spec tilsier. 2) Effektiv billedflate viste seg å være 104" tommer på lerretet som selges som 106". (Dette var V4 DreamScreen rammelerret.)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns Vis post
    Hei

He he, jeg prøvde også å få tak i en HW-50 brukt men det var ingen respons. Sonyen er så bra at ingen selger har jeg inntrykk av. Jeg er ihverfall overbegeistret over min. Den gjengir bilder forrykende bra og 2 stykker som har vært innom for en demo har faktisk kjøpt seg en slik. Det kan være mulig å få tak i demo brukte hos Hi-Fi klubben til rundt 20K om du ringer litt rundt. Min hadde 200t på pæren når jeg fikk den.
    Angående lerret ville jeg nok knappet str ned til 106-108" - alltid litt godt med litt headroom den ene eller den andre veien.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perkelen, jeg gikk akkurat glipp av en demobrukt i Bergen. Den lå til 18K hos HFK, men da jeg ringte var den akkurat bært ut døren.

Men litt intresant var det at han på klubben mente at HW55 snart kom til å bli billigere.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet jeg har snakket mye om dette før, men jeg opplever fortsatt at "ujevne" videokilder som netflix og NRK nett-TV hakker voldtsomt på min HW50. Som min tidligere tråd Video hakker på HW50 viste, så fikset mye seg med å sette Film Mode til Off i Expert menyen. Men jeg opplever fortsatt at ting, som f.eks. NRK nett-TV hakker ubehagelig mye og at HW50 fremhever denne hakkingen langt mer enn andre visningsenheter jeg har. Hakking = at en panorering ikke flyter jevnt, men stopper tidvis opp og så skal den "ta seg selv igjen" med et raskt hopp. Jeg kan enkelt vise dette med et high-speed videoopptak av en rulletekst dersom ønskelig.

Er dette fordi jeg er plaget med "raske" øyne? Er det andre som observerer det samme? Er dette en generell egenskap med HW50? Noen som vet hvorfor?

Gorm: kjenner du til noe av dette?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix har vel aldri verdt helt flytende og de er vel et godt heste hode foran alle de andre du nevner her, prøvde og se litt på hbo nordic før abbonnementet gikk ut men var komplett umulig og se fra pcen.
    Det er vel egentlig et vanlig problem med disse flash avspillerne (netflix bruker vel html 5 eller silverlight) og er like ille på pc skjerm, tv'en og da sikkert projektoren.

Smart appen jeg har i tven for hbo nordic fungerer nesten like glatt som netflix så fikk sett det jeg ville.

Kort sagt vil jeg si streaming er litt for ustabilt i alle fall til og dytte på storskjerm, og særdeles netflix har hatt problemer i det siste, først i statene og nå begynner det nesten og virke som de kommer over dammen også.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde TV2 Sumo og Premier League på min HW50, men hadde problemer med at det hakket i ny og ne. Jeg prøvde alt av instillinger, men uten hell. Jeg ga opp og gikk tilbake til parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Merk også at dersom du kjøper rammelerret, kan det være at selve billedflaten kan være noe mindre som gir deg bedre marginer.

Jeg prøvde meg på vågestykket med å projisere HW50 på 106" rammelerret med 3,1m avstand. Det gikk akkurat på grunn av to momenter: 1) At som TorTorden skriver, det er noe mer zoom enn spec tilsier. 2) Effektiv billedflate viste seg å være 104" tommer på lerretet som selges som 106". (Dette var V4 DreamScreen rammelerret.)
    Jeg hadde tenkt å gå for denne Sony prosjektoren i min kino, men blir ikke helt klok på lerretsstørrelse. Jeg har veldig lyst på 120", men det kan virke som om dette blir litt kort kasteavstand for å få til dette (ca 3,6m front prosjektor-lerret). Det kan jo allikevel være lov å håpe da du får 104" med 3,1m (ut fra dette skulle jeg da kunne få 120" med 3,58m)? Da jeg imidlertid har noe ymse erfaring med disse kalkulatorene hadde det vært svært nyttig å få tilbakemelding fra en av dere som faktisk bruker denne prosjektoren om hvilke bildestørrelse man faktisk kan få ut av denne prosjektoren. Hadde satt svært stor pris på om noen kan måle opp bildebredden på max zoom og avstand
    Sist endret av MML; 01-31-2014 kl 14:41

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får sjekket størrelsen med max zoom og 3.58 til lerretet i løpet av helgen.
    Snur litt om på kinoen for tiden, så det er lett å flytte på projektoren :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært supert!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har juryen kommet frem til en dom... :-)
    Jeg får ett bilde med bredde på 267 cm som i 16:9 skal tilsvare 121" i følge projector central sin kalkulator. Da har jeg ca 360 cm fra focusringen til lerretet.
    I tillegg er noen lerret ett par tommer mindre en oppgitt, så det bør gå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt! Takk så mye for at du testet ut dette i praksis! Greit nok med tekniske data, men ingen ting slår egen testing! Skal nok klare et par cm ekstra i lengderetningen, så mulig jeg kommer opp i 370cm. Greit å ha litt å gå på.

Da blir det 120" lerret på meg - og en Sony etterhvert.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Genialt! Takk så mye for at du testet ut dette i praksis! Greit nok med tekniske data, men ingen ting slår egen testing! Skal nok klare et par cm ekstra i lengderetningen, så mulig jeg kommer opp i 370cm. Greit å ha litt å gå på.

Da blir det 120" lerret på meg - og en Sony etterhvert.
    Det er også en variasjon mellom enkelt enheter, men ja det skal nok gå greit det der (mistenker f.eks dreamscreen inkluderer ramma i tømmene sine)

Worst case scenario så får du vel i alle fall til et 118-119 (worst case) og da kunne du eventult lagt på en ekstra tomme med maskering på lerretet.

Sånn lettere og tilpasse et for stor lerret enn et for lite..

Krysser fingrene og håper det går :-)
    Hvis du også minimerer bruken av lens shift så kan du kanskje få ut det lille ekstra av bilde størrelse.

Skulle gjerne hatt større lerret selv, men da må jeg nok begynne og rive vegger og redesogne hele leigligheten først.....
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vi får se.... Lerretet ble bestilt i kveld, så det blir jo spennende!

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi vente noe ytterligere prisfall på denne i nær fremtid? Synes den ligger litt for nær hw55 i pris..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo akkurat samme projektor, så det er vel ikke så rart?

Side 30 av 44 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •