Sony VPL-HW50 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 29 av 44 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stemmer. Lysstyrken nærmer seg gjerne rundt 50%, etter en 1500 til 2000 timer
    Allerede etter noen hundre timer er den relativt kraftig redusert. Heldigvis går det gradvis, så vi merker det ikke. Ikke før den er så redusert at det er blitt et problem ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjælp!
    Jeg monterte opp Sony'n min i dag etter at leiligheten er ferdigoppussa etter 7 uker.
    Jeg har bygd inn en 15m lang Dreamscreen Stealth kabel i spotkanalen som kommer ut på motsatt vegg ved gulvet.
    Men; jeg får ikke noe bilde!! Jeg har prøvd å koble den til alt av enheter men fortsatt ikke noe bilde.
    Til slutt prøvde jeg en crappy 2m hdmi og flyttet blueray-spilleren bort til prosjektoren.
    Det funket. Så det er tydelig at den 15m HDMI kabelen min ikke klarer å overføre signalet.
    Det eneste jeg fikk på Dreamscreen kabelen var oppstartsbildet på Blueray-spilleren min. Deretter går det tilbake til Blue-screen bildet.
    Man skulle jo tro dreamscreen kabelen til 1800 spenn skulle takle 15m?
    Er det noe innstillinger jeg kan tweake på ? Har prøvd litt av hvert inne på menyen.
    Eller er det sånn at jeg har en defekt hdmi-kabel?
    Dette er kabelen :
    http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10511204

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edoggen Vis post
    Hjælp!
    Jeg monterte opp Sony'n min i dag etter at leiligheten er ferdigoppussa etter 7 uker.
    Jeg har bygd inn en 15m lang Dreamscreen Stealth kabel i spotkanalen som kommer ut på motsatt vegg ved gulvet.
    Men; jeg får ikke noe bilde!! Jeg har prøvd å koble den til alt av enheter men fortsatt ikke noe bilde.
    Til slutt prøvde jeg en crappy 2m hdmi og flyttet blueray-spilleren bort til prosjektoren.
    Det funket. Så det er tydelig at den 15m HDMI kabelen min ikke klarer å overføre signalet.
    Det eneste jeg fikk på Dreamscreen kabelen var oppstartsbildet på Blueray-spilleren min. Deretter går det tilbake til Blue-screen bildet.
    Er det noe innstillinger jeg kan tweake på ? Har prøvd litt av hvert inne på menyen.
    Eller er det sånn at jeg har en defekt hdmi-kabel?
    Dette er kabelen :
    Du må demontere kontakten på Sony siden av HDMI kontakten og ta av "boksen" det står Dreamscreen på, denn gjør at kontakten ikke kommer langt nok inn i HDMI inngangen på Sonyen din.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Hvem vet? De sier selv at den skal takle "full 1.4" på 15m. Dreamscreen står ikke på HDMI-adopters listen og dermed er ikke kabelen formelt testet og godkjent (med mindre DreamScreen kun er et brand under en større eier som er godkjent)

Ikke ment som trolling -- håper det order seg for deg med fiksen fra Andreas21

Men jeg har funnet ut at dyrere HDMI kabler er like lite testet igjennom offesielle kanaler som billige. HDMI krever i prinsippet lisens for å implementeres for å sikre riktig kvalitet. Da får man en 3.persons test å henvise til for å kunne hevde overensstemmelse med standard. Her tester de bl.a. BER (Bit Error Rate) på ulike lengder og hastigheter. Men ekstremt få kabelprodusenter er godkjent. Hvordan kan vi som forbrukere kunne vite noe som helst om kvaliteten på HDMI, dyr eller billig? Prøv og se er litt, vel, unøyaktig.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Du må demontere kontakten på Sony siden av HDMI kontakten og ta av "boksen" det står Dreamscreen på, denn gjør at kontakten ikke kommer langt nok inn i HDMI inngangen på Sonyen din.
    Hei! Om det gjør susen må jeg jo prøve. Men kjipt om jeg hacker kabelen og det fortsatt ikke funker og garantien forsvinner. Men det høres rart ut for hdmi-stykket som plugges i stikker nesten lengre ut enn den kabelen som funket. Så ser ike ut som stykket du mener jeg skal fjerne ligger iveien.. Men må jo prøve.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som Andreas nevnte ja. Dette er ikke akkurat et unikt tilfelle, men heller standard for alle med denne kabelen og Sony projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony VPL-HW50-ok-jpgSony VPL-HW50-notok-jpg

Vel, det gikk så her:
    Først demonterte jeg boksen på forsterker siden. Det gikk lett som en plett. 6 skruer og de to delene av boksen gled fra hverandre. Nå som jeg viste hvordan det funket gikk jeg løs på boksen på prosjektor siden.
    6 skruer rett ut, men nei.. Boksen satt bom fast. De to delene gikk ikke fra hverandre uansett hvor mye jeg tok i.
    I og med at jeg ikke hadde noe bruk for boksen etterpå tok jeg frem en tang og trakk den av.
    Den satt som bare rakkern men de to delene gikk fra hverandre.
    Da oppdaget jeg hvorfor det satt så hardt. For hele innmaten åpnet seg.
    For meg virker det som adapterer inne i boksen har smeltet fast til boksen. Så når jeg endelig fikk de fra hverandre hang deler igjen på begge sider. Sannsynligvis er det derfor den ikke har funket da den var smeltet innvendig.
    Se bilder fra begge sider av kabelen. Gorm har jeg en grei garantisak her ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der så rimelig defekt ut ja. Har tydelig vært utsatt for en eller annen form for varmebehandling?
    Jeg er ingen ekspert på reklamasjoner, men når kabelen ikke fungerer i utgangspunktet, så bør det jo være en grei sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den har smeltet innvendig hvertfall.
    Den har ligget pent i boksen sin til vi trakk den gjennom røret i helgen hos meg.
    Jeg får skaffe meg en ny asap så jeg kan innvie stua

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony VPL-HW50-ok-jpgSony VPL-HW50-notok-jpg

Vel, det gikk så her:
    Først demonterte jeg boksen på forsterker siden. Det gikk lett som en plett. 6 skruer og de to delene av boksen gled fra hverandre. Nå som jeg viste hvordan det funket gikk jeg løs på boksen på prosjektor siden.
    6 skruer rett ut, men nei.. Boksen satt bom fast. De to delene gikk ikke fra hverandre uansett hvor mye jeg tok i.
    I og med at jeg ikke hadde noe bruk for boksen etterpå tok jeg frem en tang og trakk den av.
    Den satt som bare rakkern men de to delene gikk fra hverandre.
    Da oppdaget jeg hvorfor det satt så hardt. For hele innmaten åpnet seg.
    For meg virker det som adapterer inne i boksen har smeltet fast til boksen. Så når jeg endelig fikk de fra hverandre hang deler igjen på begge sider. Sannsynligvis er det derfor den ikke har funket da den var smeltet innvendig.
    Se bilder fra begge sider av kabelen. Gorm har jeg en grei garantisak her ?
    Er ikke mye hjelp å skru av boksen på den kabelen der nei, den var rimelig ødelagt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mange avshop har igjen av HW50? Kinoen nærmer seg, men er fortsatt litt på gjerdet angående denne eller HW55. Er det sannsynlig at den vil falle noe mer i pris?

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betyr 2 års pæreforsikring på hw50 ?
    Hva vil evt en ny pære koste?

Vil en standard billig 100 kroners hdmi kabel fra dustin.no funke?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne Vis post
    Hva betyr 2 års pæreforsikring på hw50 ?
    http://www.avshop.no/article.aspx?q=sk:70

Hva vil evt en ny pære koste?
    http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...52427;c:100112

Vil en standard billig 100 kroners hdmi kabel fra dustin.no funke?
    Ja, det burde fungere bra så lenge den ikke blir alt for lang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post

Ja, det burde fungere bra så lenge den ikke blir alt for lang.
    15 - femten - meter.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det an på hvilken oppløsning du har tenkt å kjøre. Siden vi snakker HW50, så snakker vi nok opptil 1080p@60

HDMI kabler finnes i to varianter: standard og high-speed. På lengre avstander bør du sikre deg at det er en high-speed kabel du kjøper for å sikre at signalet er tilstrekkelig intakt. Det kan godt være kabelen fungerer, men ikke bli overrasket hvis ikke.

Selv kjører jeg på en 10m Biltema kabel (!) (måtte AV-gudene forby). Har aldri hatt problemer med den. Den ble kjøpt i hui og hast fordi en dyr HDMI kabel ikke virket!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster spm her også siden det nok er flere HW50 eiere enn HW55 og de vistnok er bortimot identiske så kanskje en kan bruke samme verdier.

Jeg endte opp med en å måtte kjøpe en ukallibrert HW55, lurte derfor på om noen har noen gode innspill på "startverdier" som gir OK bilde?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Poster spm her også siden det nok er flere HW50 eiere enn HW55 og de vistnok er bortimot identiske så kanskje en kan bruke samme verdier.

Jeg endte opp med en å måtte kjøpe en ukallibrert HW55, lurte derfor på om noen har noen gode innspill på "startverdier" som gir OK bilde?
    Etter hva jeg har lest og hørt diskutert rundt om på div forum og er selv sikker på.
    Så er det kort sagt ingen 'anbefalte' innstillinger, det er rett og slett ofte så store forskjeller fra enhet til enhet blant projektorer, for ikke og snakke om hvordan pæra har aldret\aldrer seg at man ikke bør justere i blinde, jeg har således selv en ukalibrert hw50 og kan ikke selv se noen spessielle steder hvor jeg enkelt kan justere fram forbedringer så jeg har rett og slett latt være og selv med fabrikk innstillingene er det det beste bildet jeg noen gang har sett, jeg kommer nok til og få den kalibrert en eller annen gang, men det blir kanksje ikke før neste pære bytte.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite spørsmål selv også.
    Siden jeg nå begynner og bli små lei av og ha nesten halve stua mi blokkert av et skap må jeg ha inn et takfeste og lurer da på om dette http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...39874;c:100481 er kurant. Det skal jo tåle 1.4 kg mer enn hva HW50 veier.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har et lite spørsmål selv også.
    Siden jeg nå begynner og bli små lei av og ha nesten halve stua mi blokkert av et skap må jeg ha inn et takfeste og lurer da på om dette http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...39874;c:100481 er kurant. Det skal jo tåle 1.4 kg mer enn hva HW50 veier.
    Skal du sitte under den? ...

Jeg valgte selv den tyngre modellen som er designet for det dobbelte. Når det er sagt, sies det at produsentene kalkulerer inn en sikkerhetsmargin som tilsvarer at den kan bære 2-3 ganger mer enn det som oppgis. Men det ville jeg nok ikke tatt for god fisk. Hvis den tåler kun 1 kg mer enn vekten er når ting henger stille, tenk på kraften som virker på festet idet du justerer osv. Du må være ekstra forsiktig da.

Kall meg kanskje overforsiktig, men jeg legger alltid inn litt feilmargin selv på slike ting.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare nesten så hadde nok ikke klart og fange den om den kommer ned :P
    Og selv om det er lagt inn store toleranser så er det jo uhyre kjipt og få et mandags produkt.
    Hadde billig feste før på gamle projektoren, og det blir ikke aktuelt igjen noensinne.

Så går nok heller for dette http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:6763919.
    Denon AVR-4520 CI

Side 29 av 44 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •