Sony VPL-HW50 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 24 av 44 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se der ja

Da fant jeg litt rykteinfo. Jeg ser at HW50 ikke kan kjøpes lengre fra Sony sin nettbuttikk, kun HW30 og HW95 hvis jeg ikke tar feil.

Sendte en mail til Sony for å spørre om HW55, får se om jeg får noe ut av de.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få svar derfra før IFA du bare glemme.
    Og HW50 lever fortsatt i beste velgående, er vel bare noe feil linken på projektorsiden til Sony. Både den sorte og den hvite ligger der om du søker dem opp:

VPL-HW50ES/W | Hjemmekino Prosjektorer | Features | VPL-HW50ES/W | VPLHW50ES/W | Sony

VPL-HW50ES/B | Hjemmekino Prosjektorer | Features | VPL-HW50ES/B | VPLHW50ES/B | Sony

HW55 er bare rykter, og ingen av de jeg har sett kommer fra troverdige kilder ?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Er det kommet noen signaler på om det kommer ny modell som skal erstatte hw50? Finner ikke noe særlig på nettet.
    Her er litt rykteinfo:

Here is what it is looking like, but there can always be a surprise

HW60ES (what it currently is being called) replaces HW50ES.
    VW100ES, (what it currently is being called) new 4K projector with an estimated MSRP of $12,000.
    VW95ES phased out.
    VW1000ES carries on.

New SONY 4K SXRD Projector less than 10000€

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er de eldste ryktene eiraur...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hvis du søker på HW55 finner du vel noen rykter, men ikke noe av dette er bekreftet enda.
    Så ikke den. SONY VPL-HW55ES : New SXRD Model from SONY IFA BERLIN 2013 men er en del interessant videre i New SONY 4K SXRD Projector less than 10000€ tråden også.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Hi-Fi klubben og fikk en kikk på HW-50 på ett 120" lerret, fikk se Hobbiten og bildet var knallbra. Selger skulle så sette på Avatar og vise frem noen lydeffekter men selve bildet ifht til Hobbiten var regelrett dårlig. Jeg spurte selger om den var i 3-D modus men han dobbelsjekket og den var ikke det. Selger mente det var at det var en eldre film og at det var pga dette, fikk ikke dette helt til å stemme så jeg sjekket filmen over min Panasonic 65" ST og bildet var mye bedre. Etter å ha lest denne tråden ser jeg nå at det kanskje var RC på Prosjektoren som kanskje kan være skrudd litt for høyt ?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Var på Hi-Fi klubben og fikk en kikk på HW-50 på ett 120" lerret, fikk se Hobbiten og bildet var knallbra. Selger skulle så sette på Avatar og vise frem noen lydeffekter men selve bildet ifht til Hobbiten var regelrett dårlig. Jeg spurte selger om den var i 3-D modus men han dobbelsjekket og den var ikke det. Selger mente det var at det var en eldre film og at det var pga dette, fikk ikke dette helt til å stemme så jeg sjekket filmen over min Panasonic 65" ST og bildet var mye bedre. Etter å ha lest denne tråden ser jeg nå at det kanskje var RC på Prosjektoren som kanskje kan være skrudd litt for høyt ?

AVATAR er en av, om ikke den filmen med best bildekvalitet (hollywood filmer, gjelder ikke div. dokumentarer/natur/random 4K footage) bildet skal på INGEN MÅTE se dårlig ut fra blu-ray/1080p kilde.

Vet ikke om Hobbiten er bedre, ettersom jeg har kun sett den på kino, og ikke fått en titt med mitt eget utstyr. Det er godt mulig Hobbiten overgår Avatar i bildekvalitet, men det er IKKE mye forskjell altså.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Det var nok noe annet da Hobbiten så bra ut og Avatar så dårlig ut, Avatar er fortsatt noe av det som ser best ut også på HW50 med RC på standard innstillingene. Det RC vil gjøre på Avatar med standardinnstillingne er å introdusere en del edge enhancement, men det vil være akkurat det samme på Hobbiten. Der RC kan tulle det til en del er på dårligere kilder med mye grain eller SD kilder.

Så hva som fikk Avatar til å se dårlig ut er vanskelig å si, kanskje han satt på DVD versjonen...;-)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK jeg trodde å at Avatar var av knallkvalitet så kanskje det var DVD versjonen da Bilde var ihvertfall ikke til å kjenne igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosjektoren har sluttet å virke....

har et budsjett på 30 000kr...så har siklet på denne, var ude å testet den idag å var kanon fornøyd...deretter reiste jeg til soundgarden og fikk se JVC 3D-projektor DLA-X35BE ....så nå er jeg virkelig i tvil...likte faktisk veldig godt JVC...men det har nok noe med at rommet var større og lerret større og helt mørkt, på hifiklubben ble ikke rommet helt mørkt og de var heller ikke samme film...på soundgarden spilte de skyfall, men på hifiklubben inception....sony skal vel egentlig være litt bedre? HJELP?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags rom skal du bruke projektoren i? Tenker da på refleksjoner fra rommet, altså materialvalg på vegger, tak, etc. Type og størrelse på lerretet er også viktige faktorer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hva slags rom skal du bruke projektoren i? Tenker da på refleksjoner fra rommet, altså materialvalg på vegger, tak, etc. Type og størrelse på lerretet er også viktige faktorer.
    Beklager glemte å legge det inn....Rommet har svart gulv og tak...og 3 vegger er svarte...mens den høgre siden er malt i grå farge...det er ingeting lys som slippes inn i rommet...bilde skal være 3meter i bredde...taket er mørk systemhimling..mens veggene er i tre og malt tapet. Sitter omtrent 4-6 meter forran lerret

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så da går du for et hvitt lerret.

Styrker og ulemper HW50;

+ lysstyrke, med moderat støynivå (full spenning på lampe)
    + at den kan kalibreres uten ekstrautstyr - fargerom og gråskala
    + selv på det store lerretet vil 3D fungere til en viss grad (men du trenger ekstern 3D-emitter)
    + "OK" kalibrert fra fabrikk, og jevnt god kvalitetskontroll
    + bra sortnivå og kontrast.
    + god ANSI-kontrast, altså god kontrast/dynamikk i scener med mye lys
    + bra optikk
    - Har ikke samme sortnivå og bildedynamikk i de mørkeste scenene (sammenliknet med X35)
    - manuell linse (zoom, fokus og lens-shift)

Det som taler til X35 sin fordel;

+ utrolig sortnivå
    + veldig god optikk
    + motorisert linse (zoom, fokus og lens-shift)
    +/- bra lysstyrke, men med relativt kraftig viftestøy (full spenning på lampe)
    +/- fysisk stor, og veldig tung
    - dårlig kalibrert fra fabrikk. Enkelte enheter har så u-lineær gråskala at kalibreringssystemet ikke har headroom nok til å korrigere det (dårlig kvalitetskontroll)
    - kan ikke farge-kalibreres (CIE). Ekstern bildeprosessor og kalibrering fordyrer med minst 10K
    - ingen fornuftige gamma-preset fra fabrikk. Ekstern bildeprosessor og kalibrering fordyrer med minst 10K
    - 3D. Ikke samme lysstyrke i 3D som HW50, og i tillegg relativt kraftig cross-talk
    (+) sammen med f.eks Lumagen Radiance mini, er dette en utrolig bra 2D projektor

Det finnes altså ingen fasit på spørsmålet ditt, for din egen preferanse blir avgjørende. Samt hvor mye penger du er villig til å legge i det så klart.
    Personlig ville jeg foretrukket X35 (med Radiance mini), men ser jo at dette fort blir en kostbar affære. Om budsjettet ikke tillater ekstern prosessor, så ville jeg gått for HW50. Da får du jo også en delvis fungerende 3D-løsning, om dette skulle være av interesse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinvg
    har et budsjett på 30 000kr...så har siklet på denne, var ude å testet den idag å var kanon fornøyd...deretter reiste jeg til soundgarden og fikk se JVC 3D-projektor DLA-X35BE ....så nå er jeg virkelig i tvil...likte faktisk veldig godt JVC...men det har nok noe med at rommet var større og lerret større og helt mørkt, på hifiklubben ble ikke rommet helt mørkt og de var heller ikke samme film...på soundgarden spilte de skyfall, men på hifiklubben inception....sony skal vel egentlig være litt bedre? HJELP?
    Det er nok veldig vanskelig å foreslå en projektor som ikke er sony hw50 når budsjettet ligger på 30K og rommet tillater det

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Gorm

Gitt dine uttalelser om at (Sony?) PJ tenderer til å ha bedre kalibrering i begynnelsen av produksjonen vs. når det har vært på markedet en stund: Har du sett noen endringer/forringelser på kalibreringen av HW50 PJ over tid?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer faktisk litt. En ting jeg har merket meg, er at de hvite enhetene som regel er mer lineære, og velkalibrerte enn de sorte. Gudene vet hvorfor, men jeg antar at det er to forskjellige produksjonslinjer? Det gjelder både HW30 og HW50. Men vi snakker veldig små nyanseforskjeller på HW50, mens forskjellene på HW30 er større.

Jamt over er Sony projektorene veldig greie å kalibrere. Kvalitetskontrollen deres har vært veldig god, etter at de for en god del år siden flyttet produksjonen tilbake til Japan.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk:)

Tusen takk for veldig god hjelp, ser ut til at valget blir sony

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HW50 mer zoom enn HW30? Noen kilder oppgir 1.6 vs 1.5, mens andre gjør ikke det (som Projector Central).

Jeg må ha ny PJ når dagens slites ut, og sikler på HW30. Men jeg har akkurat for stort lerret for HW30: 106" på 3.1m eller så. HW30 klarer 101-102". Dersom HW50 har mer zoom, kan det akkurat gå.

Hvor ille er optikken i ytterkant av zoom på slike PJ-er? Hva er typiske effekter? Barreling (tønning??), kromatisk abborasjon?

HW50 er en god del dyrere enn HW30. Siden jeg ikke har dårlig tid, lurer jeg på å vente til HW55 eller HW60 eller hva-den-nå-kommer-til-å-hete og kjøpe HW50-en rimeligere da.

(Eller gi opp Sony-drømmen og gå for PJ med bedre zoom; Epson e.l.)

*edit*

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    + selv på det store lerretet vil 3D fungere til en viss grad (men du trenger ekstern 3D-emitter)
    Hva mener du med at 3D vil fungere til enn viss grad. Hvorfor/hvorfor ikke?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Har HW50 mer zoom enn HW30? Noen kilder oppgir 1.6 vs 1.5, mens andre gjør ikke det (som Projector Central).

Jeg må ha ny PJ når dagens slites ut, og sikler på HW30. Men jeg har akkurat for stort lerret for HW30: 106" på 3.1m eller så. HW30 klarer 101-102". Dersom HW50 har mer zoom, kan det akkurat gå.

Hvor ille er optikken i ytterkant av zoom på slike PJ-er? Hva er typiske effekter? Barreling (tønning??), kromatisk abborasjon?

HW50 er en god del dyrere enn HW30. Siden jeg ikke har dårlig tid, lurer jeg på å vente til HW55 eller HW60 eller hva-den-nå-kommer-til-å-hete og kjøpe HW50-en rimeligere da.

(Eller gi opp Sony-drømmen og gå for PJ med bedre zoom; Epson e.l.)

*edit*

Ifølge manualen på side 17 har den 1,518

http://www.projectorcentral.com/pdf/...anual_7210.pdf

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas

Martinvg skrev at han har tre meter bredt lerret. Det finnes ikke mange projektorer som klarer å levere nok lys i 3D, til såpass store lerret. Husk at 3D-brillene "spiser" 70% av lysstyrken.
    På ditt 106" lerret er ikke dette noe issue, om vi snakker HW50. HW30 er i grenseland på 106" grå duk (i 3D).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 24 av 44 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •