Sony VPL-HW50 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 23 av 44 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar! Det høres ikke ut som en spesielt lur oppgradering for min del, da. Har du prøvd den film-funksjonen med at den setter inn svart ramme mellom bilderammene? Hvordan ser det ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal handle inn min første prosjektor, og har etter litt lesing på nett og en liten demo kommet fram til at HW50 er ett godt valg for meg.

Men i og med kinorommet ikkje er klart før om 1-2 mnds. tid, lurte eg på om Sony skal lansere nye prosjektorer i nærmeste fremtid?

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seaholt
    Skal handle inn min første prosjektor, og har etter litt lesing på nett og en liten demo kommet fram til at HW50 er ett godt valg for meg.

Men i og med kinorommet ikkje er klart før om 1-2 mnds. tid, lurte eg på om Sony skal lansere nye prosjektorer i nærmeste fremtid?
    Jeg er i samme situasjon som deg. HW50 ble annonsert i august og kom for salg i oktober, og såvidt jeg har forstått har Sony pleid å komme med en ny modell pr år. Så da kan vi jo kanskje håpe på oktober 2013? Jeg venter iallefall frem til august/september, og ser om det annonseres noe.

Noen som har hørt noen rykter? Kan vi vente 4K på den neste fra Sony?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4K på HW50 erstatteren er bare å glemme, hvis Sony kommer med en 4K i tillegg til VW1000 blir det nok ikke i 30.000 klassen desverre...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jeg er i samme situasjon som deg. HW50 ble annonsert i august og kom for salg i oktober, og såvidt jeg har forstått har Sony pleid å komme med en ny modell pr år. Så da kan vi jo kanskje håpe på oktober 2013? Jeg venter iallefall frem til august/september, og ser om det annonseres noe.

Noen som har hørt noen rykter? Kan vi vente 4K på den neste fra Sony?

Tviler på at Sony kommer med en projektor under 100K som har 4K :wink:

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært genialt om en HW60 ble lansert og HW50 kom på HW30 pris og HW30 forsvant.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det hadde vært genialt om en HW60 ble lansert og HW50 kom på HW30 pris og HW30 forsvant.
    Dere som har fult Sony over flere år; Når vil dere tippe "HW60" lanseres? Noen tanker om specs?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se noen fornuftig grunn til at HW50 skal fornyes i år? Tipper heller det dukker opp en arvtaker for VW95, samt en "billig" 4K projektor til rundt 100K. Sistnevnte er nok avhengig at at det er på plassen en ny HDMI-standard først, så denne ser vi sikkert ikke før til neste år en gang
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kan ikke se noen fornuftig grunn til at HW50 skal fornyes i år? Tipper heller det dukker opp en arvtaker for VW95, samt en "billig" 4K projektor til rundt 100K. Sistnevnte er nok avhengig at at det er på plassen en ny HDMI-standard først, så denne ser vi sikkert ikke før til neste år en gang
    Ser desverre heller ikke noen gode grunner for Sony å lansere erstatter så lenge de andre produsentene ikke har like god projektor (JVC, Epson, Pana)
    Det ville være økonomisk dumt for Sony som allerede sliter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok stor sannsynlighet i det Gorm sier at det ikke kommer en HW50 erstatter i år, og at det kanskje blir trenden videre at de lanserer nye modeller annet hvert år. Er spent på å se VW95 erstatteren til høsten og ikke minst hvis ryktene er sanne "billig" 4K maskinen som kanskje kommer til neste år.
    Mvh Andreas

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jo ikke si at 4k er så mye og hoppe i taket over, det er faktisk ikke oppløsning som trengs først for bedre bilder, men mer farge dybde og bilde dynamikk.

Rent 4k kommet nok først men det er ene alene for at det faktisk er lettere og gjennomføre og lettere og selge til Ola nordmann.

Men det er da bare min mening :-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, 4K i kombinasjon med tilstrekkelig prosessering og optikk har jo vist seg å fungere meget bra i VW1000 på STORE lerreter. Bl.a. er vannoverflater og metall ekstremt bra avtegnet på VW1000, være det seg om kilden er Blu-ray eller selv lavere oppløst materiale. Problemet tror jeg først og fremst vil være optikk. Som jeg har nevnt tidligere er selv VW1000 ikke 100% skarp i desktop, og der snakker vi optikk i referanseklassen. Mulig de klarer å finne på noe lurt mht optikk på ny "4K"-modell, men det vil det uten tvil by på utfordringer. Prosesseringen er jo mer snakk om tid før den blir rimeligere, mens 4K SXRD chippene allerede er tilgjengelig i "consumer grade".

I tillegg er selvsagt ikke Sony de første til å slenge ut teknologi på billigsalg, men vi har altså sett de være tidlig ute tidligere på PS3 - men da som en del av en større "plan" (som en jo kan lure på om de fikk gjennomført med hell). Hvis de tenker seg å gå "broad" med 4K i år, som ikke er umulig, skal en etter mitt syn derfor ikke se helt bort fra en 4K VW95 - forutsatt at de har løst dette med optisk skarphet sånn noenlunde.......

En HW50 med 4K kan en bare glemme for øvrig, og det spørs det om en ser i 2014 også... Laserteknologien derimot kan det være mye mulig en ser på "HW70" i 2014, men heller ikke den tror jeg er klar for hjemmekinoprojektorene i år...

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den relativt store optiske fleksibilteten til VW1000 også ha en bakside ?
    Sony har jo valgt en forholdsvis utradisjonell teknikk ved å dekke "standard","short throw" og "long throw" i en og samme linsedesign.Veldig smart på en måte men muligens også med noe `tradeoff`på skarphet ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, de kan uten tvil øke skarphet ved å redusere flex på zoom... Dette er jo et "triks" mange DLP-produsenter har utnyttet og levert long-throw varianter med overraskende høy skarphet...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm.. ingen ersättare till hw50 i år tror ni, då blir det väl inget större prisras på den heller, jag som precis tackade nej till ett tillbud på en ny hw50 till 19.5 för att jag tänkte avvakta till hösten, kanske var dumt då

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har egentlig ingen grunn til å gi ut en erstatter til HW50 i år, men om de gjør det får vi nok vite ganske snart. En ny HW50 19500,- hadde jeg takket ja til med en gang.

Ganske morsomt å lese om VW1000 her og lese at noen syns at den har soft optikk, da vil jeg spørre om hvilken PJ som har skarpere desktop bilde enn VW1000 når den er foret med 4096x2160??8)
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Litt av problemet med en desktop i 4K er at ikonene blir såpass små at selv om projektoren er skarp nok i seg selv vil den fremstå mindre skarp som følge av nettopp dette. Her er Windows 8 bedre for øvrig. Nå sier jeg jo ikke at VW1000 er SOFT, for det er den ikke... Det jeg sier er at den kunne vært ENDA hakket skarpere. Dette er jo selvsagt superpirk, og hvem i alle dager klarer uansett å se ikoner på størrelse med en fyrstikkeske uansett - men jeg sier bare at selv denne optikken KUNNE vært hakket skarpere.

Det sagt; VW1000n din er konge den Andreas, ikke noe å si på det....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker heller ikke VW1000 noe særlig til PC bruk og jeg skjønner hva du mener, med å snevre inn zoomområdet ville optikken vært et lite hakk skarpere uten at man ville sett det med levende bilder. Tror det var lurt av Sony og levere denne med en fleksibel linse i stedet for å ha valger mellom flere linser noe som sikkert ikke hadde gjort den billigere.

Og jeg føler meg ikke truffet hvis noen snakker "dritt" om VW1000 da jeg ikke har noen eierinteresser i Sony...:wink:
    Mvh Andreas

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Sony har egentlig ingen grunn til å gi ut en erstatter til HW50 i år, men om de gjør det får vi nok vite ganske snart.
    Er det kommet noen signaler på om det kommer ny modell som skal erstatte hw50? Finner ikke noe særlig på nettet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker på HW55 finner du vel noen rykter, men ikke noe av dette er bekreftet enda.
    Mvh Andreas

Side 23 av 44 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •