Sony VPL-HW50 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 20 av 44 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Vurderer denne PJen jeg også, skal bestemme meg for PJ og lerret iløpet av uken tenkte jeg.
    Jeg skal ha et 92" lerret, maks av hva jeg har plass til.
    Rommet har 100% lyskontroll med mørke vegger, tak og gulv. Avstand fra linse til lerret blir cirka 425cm.

Vil HW50 egne seg i dette rommet, og hvilket type 16:9 rammelerret (hvit, grått, gain etc) bør jeg velge?
    Her tror jeg hw30 er et bedre valg. Rommet ditt er ikke ulikt mitt så hw50 kan vel bli noe for lyssterk.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en HW50 bli for lyssterk??8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å kunne "spare" noen lapper på å velge HW30, fremfor HW50. Men ved bruk i 3D og når den blir kalibrert, mister man da ikke mye lysutbytte? Forsåvidt er ikke 3D noe stort tema, enda. Men er greit å ha muligheten og ikke føle at man kjøper noe foreldet :-)

Det er da mer ved HW50 enn lysutbytte, sammenlignet med HW30?
    Vet at det ble mange spørsmål her, men jeg er ganske så grønn når det gjelder PJ. Jeg er ganske kresen på bildekvaliteten, liker jevn panorering og kommer ikke til å velge DLP pga at jeg er regnbueeffekt sensitiv.
    Setter pris på alle innspill, takk! :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW50 er en god del bedre enn HW30 når det gjeldet generell bildekvalitet, men den koster også en del mer. Når man skal se 3D er lysstyrke veldig viktig og her er HW50 helt overlegen HW30, men som det blir nevnt kan den bli noe lyssterk på et så lite lerret. Men jeg personlig liker mye lys og i lav lampespenning kan jeg ikke tenke meg at den blir for lyssterk, det som kan være negativet er at HW50 er værre å få "perfekt" kalibrert i lav spenning etter det jeg har hørt fra Gorm.

Jeg har HW50 i en lys kjellerstue med 106" grått lerret og den funker overraskende bra og jeg kjører sef høy lampespenning.
    Mvh Andreas

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Kan en HW50 bli for lyssterk??8)
    Ja jeg mener jeg leste det et sted at hvis du har en batcave så kunne hw30 være et bedre valg grunnet lysstyrken på hw50..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    HW50 er en god del bedre enn HW30 når det gjeldet generell bildekvalitet, men den koster også en del mer. Når man skal se 3D er lysstyrke veldig viktig og her er HW50 helt overlegen HW30, men som det blir nevnt kan den bli noe lyssterk på et så lite lerret. Men jeg personlig liker mye lys og i lav lampespenning kan jeg ikke tenke meg at den blir for lyssterk, det som kan være negativet er at HW50 er værre å få "perfekt" kalibrert i lav spenning etter det jeg har hørt fra Gorm.

Jeg har HW50 i en lys kjellerstue med 106" grått lerret og den funker overraskende bra og jeg kjører sef høy lampespenning.

Hva slags avstand har du mellom projektoren og lerretet?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ca 3.60 fra linse til lerret.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer etter noen timer med denne her (inkl Darbee) etter overgang fra Benq w5000. Er proffkalibrert, kjører lerret på 92" i batcave. Vanvittig skarpt bilde, flotte farger og godt sortnivå. Hadde kanskje forventet enda bedre sortnivå, men alt i alt er jeg utrolig fornøyd. En gedigen oppgradering fra w5000. 3D overgår også alt annet jeg har sett på tv/projektor tidligere. Måtte ha ekstern emitter, ble ikke særlig imponert over projektorens egen IR-sender. Mistet sync rett som det var. Med ekstern emitter er det problemet en saga blott. Kan anbefale HW50 til alle som sitter på gjerdet og tenker seg om. Tror denne projektoren kan henge i taket en god stund fremover!

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle se en 3D-film på min nye HW50 i dag. Det gikk heller dårlig . Jeg slår på brillene (rettet mot projektoren) til gult lys begynner å blinke. Tar dem på meg og snur meg mot lerretet. Etter få sek. er de ute av synk. Snur meg halvveis mot projektoren slik at jeg akkurat ser bilde i sidesynet så virker de igjen. Vender meg mot lerretet og de slutter å virke. Dette gjelder begge brillene samme hvor jeg står i rommet. Dette er et rent kino-rom uten noe "krimskrams" som kan forstyrre sign.
    Projektoren står på hylle med føttene helt ute på kanten, så det kan ikke være problemet. Linsa på projektoren er ca. 5 cm under øvre del av lerretet og avstanden er 3.8 m. (Type lerret ser dere under...
    Noen som har vært borte i noe lignende eller har løsninger.....?
    (Noen som vet forskjellen på emitter SONY TMR-PJ2 og SONY TMR-PJ1)

Mvh
    Morten

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsning er ekstern emitter ja. Tror ikke det er noe forskjell på de to du nevner. Begge fungerer i alle fall med HW50. Disse eksterne senderne er også en god del kraftigere enn den interne i HW50. I tillegg er de 100% støyfrie
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med denne projektoren med unntak av denne innebygde ir-senderen. Kan ikke være meningen man skal sitte med ryggen til lerretet heller vel... Har prøvd alt. Stått rett under, 1m, 2m foran, sittende, stående. Men hver gang jeg snur meg for å se mot lerrete går de ut av synk. Enten er det noe galt med min, eller så er denne innebygde senderen ubrukelig :sad: . Gidder ikke å rote noe mere med det, så jeg bestiller en ekstern. Må bare finne ut hvem av de to. Er jo en del prisforskjell på de. Leste akkurat på avsforum der det hørtes ut som en av de var litt kraftigere enn den andre....? Skal undersøke litt mer....

Mvh
    Morten

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også mulig å øke styrken via service-menyen, men da øker også "duringen/støyen" fra den interne emitteren. Mener det er beskrevet hvordan dette gjøres, tidligere i denne tråden?

Når jeg har hatt HW30 og HW50 stående i hjemmekinoen, så har jeg brukt ekstern emitter plassert i front (ved senterhøyttaler). Dette gir 100% stabil synk på brillene, i tillegg til at det ikke forstyrrer fjernkontrollene til resten av elektronikken (som også er plassert i front)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Er veldig fornøyd med denne projektoren med unntak av denne innebygde ir-senderen. Kan ikke være meningen man skal sitte med ryggen til lerretet heller vel... Har prøvd alt. Stått rett under, 1m, 2m foran, sittende, stående. Men hver gang jeg snur meg for å se mot lerrete går de ut av synk. Enten er det noe galt med min, eller så er denne innebygde senderen ubrukelig :sad: . Gidder ikke å rote noe mere med det, så jeg bestiller en ekstern. Må bare finne ut hvem av de to. Er jo en del prisforskjell på de. Leste akkurat på avsforum der det hørtes ut som en av de var litt kraftigere enn den andre....? Skal undersøke litt mer....

Mvh
    Morten
    Det kan virke litt merkelig, jeg har projektoren ca 3.6m fra lerretet og sitter like langt fra, med sendestyrken på minimum har jeg sync, men skal ikke mye lengre bak før jeg mister den. Er det mulig din projektor står på minimum sendestyrke ? Isåfall vil jeg tro du kan klare deg uten ekstern når den står på maks.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Snakket akkurat med Prime-support (800 11 913).

-De ville IKKE sende ut ekstern emitter som de gjør i USA.
    -De sa at mitt serienummer er utenfor problemene.
    -De sa at 3D projektorene alltid vil lage ekstra støy i 3D modus
    -De kunne ta den inn til sjekk. Dette ville ta 1-2 uker.

Jeg kan trygt si at støyen fra emitter er plagsom.

@Andreas21; Vi kunne sammenliknet støynivået på din "defekte" enhet (blandt de 200 første enhetene) og min som er "normal" i Sony's øyne...
    For å få til dette må vi bruke identisk måleutstyr. Noen Iphone apps som egner seg til dette??? (jeg har en iphone4). Har en app som heter "decibels" som kun viser støynivå på graf & har ikke opptaksmulighet.
    Hvis det ikke er merkbare avvik på disse målingene tar jeg saken videre...
    Fikk endelig tak i en ekstern emitter type TMR-PJ2. Kan kort si det slik; all bedriten støy fra emitter er fullstendig borte OG synch mot briller fungerer bedre enn fra den integrerte SELV om den eksterne er plassert på toppen av HW50.

Min konklusjon er derfor enkel; Sony har IKKE kontroll på hvilke serienummer som støyer og skulle selvfølgelig spandert en ekstern emitter på meg + en drøss andre kunder. Noe de blankt avviste.

Det er med blandede følelser jeg nå legger dette kapittelet dødt. Sony lager fantastiske projektorer, har elendig QC & arrogant kundeservice!!!

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HW50 flimrer med lav lampespenning

Er det noen andre enn meg som kjører HW50 med lav spenning på lampen?

I det siste har bildet begynt å flimre litt etter et par-tre timers bruk. (Jeg trodde først at dette kunne være et HDMI-problem, men har fått avkreftet det.) Det merkes spesielt godt på lyse partier, ikke minst helt hvite bilder. Jeg prøver nå å kjøre med full/vanlig lampespenning, og har hittil ikke merket noen tendenser til flimring. Bildet er dønn stabilt.

Har en teori om at det er en spenningsregulator som aktiveres hvis man kjører med redusert spenning, og at denne altså ikke er aktivert i det hele tatt med full/vanlig spenning (high). Jeg skal heller ikke se bort fra at eventuelle problemer med en slik spenningsregulator kan tilskrives lokale strømforhold, men det er å spekulere voldsomt.

Noen andre som har opplevd flimring i low? Lampen har for øvrig gått 320 timer.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    (...) i tillegg til at det ikke forstyrrer fjernkontrollene til resten av elektronikken (som også er plassert i front)
    Jeg tror dette avhenger mye av flaks, rett og slett. Jeg har ingen problemer med min HW50, men hadde problemer med TW9000. Dette betyr på ingen måte at den ene eller den andre er bedre, men at frekvensene mellom PJ-emitter og ens apparater i front tilfeldigvis ikke kolliderer nå.

Det er vel heller ikke utenkelig at slik interferens vil kunne oppleves som at man ikke får synkronisert brillene med den innebygde emitteren?

Edit: Ja, jeg innser at apparatenes mottakere selv ikke sender ut lysstråler, men jeg forestiller meg at bruken av gitte fjernkontroller kan ødelegge signalet.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på denne pj-en, å tenker da å bruke den på lerret str 106/113 eller 120".
    Hvilken avstand må pj henges for å få bilde på de målene?
    Kan den henge på samme sted, på alle de str? I tilfelle man en gang bytter til annen type str på lerret.
    Skjønner ikke noe særlig av den avstands kalkulatoren. Er rimelig fersk i pj verden .

Ser også noen kjøper en ekstern emitter, hvor får man kjøpt slik?
    Er bildet bra nok, uten å kalibrere den først?

x.til.døden

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x.til.døden
    Lurer litt på denne pj-en, å tenker da å bruke den på lerret str 106/113 eller 120".
    Hvilken avstand må pj henges for å få bilde på de målene?
    Kan den henge på samme sted, på alle de str? I tilfelle man en gang bytter til annen type str på lerret.
    Ved 106" lerret må projektoren (linsen) stå minimum 3,2 meter og maksimum 4,9 meter fra lerretet. Ved 120" er det 3,7 - 5,6 meter

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså vil du kunne sette kasteavstand fritt mellom 3,7 og 4,9 meter og fortsatt klare størrelser mellom 106" og 120".

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har noen erfaring med hva slags TV du evt. kan bruke de samme 3D-brillene med? Vil f.eks. Panasonic sine aktive TVer være kompatible? Hva med Sony sine - er alle kompatible? Tenker som så at jeg gjerne vil ha nytte av 3D brillene på TVen også, så greit å vite at jeg kjøper et merke som er fremtidskompatibel med prosjektøren..

Side 20 av 44 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •