Sony VPL-HW50 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 2 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hovedpoenget her er vel økt lysstyrke, noe som sikkert kommer godt med til 3D.

Men for meg som kun er interessert i 2D, planlegger lerret på 106" og har god lyskontroll (dog ikke maskert), vil det være noe poeng med den økte lysstyrken? Kanskje etter at pæra begynner å bli sliten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Hmmm, 30 lapper begynner å bli en heftig pris. Er veldig usikker på om jeg skal kline til og kjøpe denne, eller kjøpe HW30, og heller oppgradere til en 4K-projektor om 3-4 år.... når tror dere prisen blir offentliggjort?
    Joda, men tenk heller at differansen er bare 10k. Når du switcher av/på Reality Creation på VW1000 er det som å switche mellom 480p og 1080p. Det gir ENORM gevinst. Det blir helt latterlig skarpt, så jeg skjønner ikke helt hvordan de mener man skal justere fokus uten å kunne gjøre dette fra fjernissen. Leveres den med teaterkikkert?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Hovedpoenget her er vel økt lysstyrke, noe som sikkert kommer godt med til 3D.

Men for meg som kun er interessert i 2D, planlegger lerret på 106" og har god lyskontroll (dog ikke maskert), vil det være noe poeng med den økte lysstyrken? Kanskje etter at pæra begynner å bli sliten?
    Det vil kanskje kunne medføre at du i en periode kan kjøre projektoren i øko-modus, mens HW30 vil måtte gå med full spenning på lampen fra dag en.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg vil opprettholde min bestilling av HW30. 8) Skulle bare ønsje Elkjøp snart fikk sendt den avgårde - ventet en uke nå. :-?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Da tror jeg at jeg vil opprettholde min bestilling av HW30. 8) Skulle bare ønsje Elkjøp snart fikk sendt den avgårde - ventet en uke nå. :-?
    Rart. Tok 3 dager etter min bestilling til den var på plass.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort fortalt så er forbedringene fra HW30 til HW50, som følger:

• Reality Creation - Dette er kanskje den mest spennende oppgraderingen. Formålet med denne funksjonen er å hente frem detaljer som har gått tapt i prosessen med å konvertere råmaterialet til eksempelvis, blu-ray. Eksakt hvordan dette gjøres, vet vi ikke, men når man ser på hvor bra det kan fungere på VW1000, så er det ingen tvil om at Sony har gjort noe riktig.

• Høyere dynamisk kontrast - Dette oppnås ved hjelp av en ny optisk blokk (optical engine), og en mer agressiv iris. Hvorvidt native kontrastnivå har blitt forbedret, vet vi ikke, men vi håper på en økning der også.

• Høyere lysstyrke - Sony ønsker å møte kravene fra de som skal benytte projektor i lyse stuer, og har derfor presset ut en del mer lys fra HW50 sammenlignet med HW30.

Det var dessverre ikke noen demo av HW50 på IFA, slik at RL inntrykk må vente.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det benyttes også en noe mer aggressiv dynamisk kontrast på HW50, som sammen med forbedringer i optisk blokk og dynamisk iris, bidrar til synlig bedre kontrast.
    Kort fortalt fungerer dette slik at kontrasten økes og senkes dynamisk, slik at lysstyrken i hvitt justeres i forhold til hva hver enkelt bilde-frame kan tåle av kontrast

Projektoren får også en hel del nye preset, der lysstyrke og fargegjengivelse er tilpasset forskjellige typer miljøer. Det vil si at denne er mye bedre tilpasset bruk i en vanlig stue/hverdagsrom, enn det HW30 er. Og dette uten at det påvirker negativt for de med "bat cave".
    Den økte lysstyrken, vil i et maskert rom kunne tillate langt større lerret enn det HW30 klarer.

Det ble også bekreftet at HW50 ikke er etterkommeren til HW30, men en modell som skal ligge mellom HW30 og VW95.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Reality creation tror jeg vel kansje hw50 vil være bedre enn vw95.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW95 har fortsatt nesten 4 ganger høyere native kontrast, og dermed et sortnivå som neppe er sammenlignbart. I tillegg har VW95 langt bedre optisk skarphet, som følge av mye bedre optikk. Så kan man selvsagt diskutere hvor mye av denne skarpheten som spises opp av Reality Creation? I september får vi svaret, og test av VW50 er noe jeg virkelig gleder meg til.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Manuelt

Bildene av "nykommeren" kunne like gjerne vært bilder av HW30 (noe det muligens er?). Ganske tydelig på pressebildene at det er HW30 plattformen det bygges videre på. Rart den ikke heter HW35 eller HW40, da HW50 signaliserer en ny mellomklasse modell (mellom HW30 og VW95)?

HW50ES

HW50ESW

Den hvite Sony HW50ES er så utrolig fin!!!!! alltid likt Sony design på PJer, men den det var nesten for fin til å henge i taket.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit alternativ for de med hvitt tak i alle fall. Blir litt enklere å få aksept for denne, enn en svart, som bryter relativt kraftig mot det hvite taket

Eneste minuset med den hvite, er at fjernkontrollen er mer kranglete å bruke. Vet ikke hva det kommer av, men er antakelig problem med refleksjoner i den hvite plasten rundt projektorens IR-øye?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kjem vell ikkje med "minne" fra 16:9 til 2:35:1?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har manuell lens-shift, så den type minne er vel overflødig?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zoom mener du? Den ville vel ikke brukt shift for dette uansett?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på "linse-minne". Slik som VW95 og VW1000 har. Når eg var var Andreas21 så trykte han på ein knapp når han skifta fra 16:9 til 2:35:1.. Da zooma den automatisk..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger vel i kortene at vw95 blir oppgradert snart?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det ligger vel i kortene at vw95 blir oppgradert snart?
    Ikke før til neste år...

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser noen nevner at man vil kunne få større bilde med HW50 enn HW30. Er det noen av dere som vet hvor stort bilde jeg vil kunne få med en avstand på 3,90 meter med disse to? Jeg har god lyskontroll i rommet, dog ikke bekmørkt.

Og et annet spørsmål, litt på siden: Jeg skal begynne å male kjellerstuen denne uken. Jeg har forstått det slik at man bør velge matte vegger. Jeg vurderer en pure color (glansgrad 0) i en gråtone (fargekode 1102 Y11R). Denne er relativt lys grå, men funker det når den har null glans? Og taket... jeg får aldri i verden aksept for å male taket i noe annet enn hvitt. Hvor krise er dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    zoom mener du? Den ville vel ikke brukt shift for dette uansett?
    Når man benytter zoom, så vil man måtte korrigere via lens-shift. Ergo får du ikke denne funksjonen til å fungere tilfredsstillende i en projektor uten motorisert lens-shift. Skulle det fungert uten lens-shift, måtte HW50 være plassert med linsen nøyaktig midt i bildeflaten både horisontalt og vertikalt. Det er jo ikke særlig praktisk, for da er den vel plassert omtrent midt i bakhodet ditt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jeg ser noen nevner at man vil kunne få større bilde med HW50 enn HW30. Er det noen av dere som vet hvor stort bilde jeg vil kunne få med en avstand på 3,90 meter med disse to? Jeg har god lyskontroll i rommet, dog ikke bekmørkt.

Og et annet spørsmål, litt på siden: Jeg skal begynne å male kjellerstuen denne uken. Jeg har forstått det slik at man bør velge matte vegger. Jeg vurderer en pure color (glansgrad 0) i en gråtone (fargekode 1102 Y11R). Denne er relativt lys grå, men funker det når den har null glans? Og taket... jeg får aldri i verden aksept for å male taket i noe annet enn hvitt. Hvor krise er dette?
    Det er ikke optikken vi tenker på når vi nevner større bilde, det er at den økte lysstyrken kan takle et større lerret. Kasteavstanden er lik på begge. 3.9 meter kasteavstand gir deg mulighet for alt fra 84 til 126 tommer bildeflate.
    Rommet ditt blir relativt lyst med fargevalget på veggene, samt det hvite taket. Jeg ville ikke gått for noe i nærheten av maks lerret-størrelse med såpass dårlig lyskontroll. Ville holdt meg under 100 tommer med HW30, og kanskje opp mot 110 tommer med HW50. Sistnevnte er basert på gjetting, siden vi ikke har sett hva HW50 er god for enda.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •