Sony VPL-HW50 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 18 av 44 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Jeg ser ikke helt at problemet omgås på denne måten? Jeg foreslo jo akkurat det samme... Siden tklev har mer enn én kilde må jo dette medføre at han må skifte kabler manuelt når han skal skifte kilde(?).

Uansett: Har noen hørt noe om en VW95-erstatter? Det virker jo logisk, men regner med at det er en ren markedsmessig vurdering som Sony gjør i så fall? Så lenge Sony ikke har noen konkurrenter på consumer-4K, så er det plass til en slik projektor. Men hvis andre kommer på markedet med ekte 4K til hjemmemarkedet, så er det ikke usannsynlig at dette vil treffe en mye lavere pris og dermed invalidere en VW95-erstatter med kun 1080p.

Spennende tider vi lever i Gleder meg til 4K kommer til massene
    Til 3D BD vil det jo løse problemet. Og hvorfor må han skifte kabler når han skifter kilde??

Sony kommer med en VW95 erstatter og den kommer til å bli 1080p, hvis du ser på prisene på 4K frevisere så er de ikke akkurat billige enda og det vil gå et par år før det vil bli det. Problemet på projektorsiden er at linsekvaliteten som skal takle 4K er veldig høy og høykvalitetsopptikk er som kjent veldig dyrt så det vil gå en stund før 4K projektorer blir "billige". Men at det kommer er helt sikkert bare ikke i 2013, Red kommer med en 4K laser i 2013 men den kommer nok til å koste minst 100.000,- inn til Norge da den skal koste ca 10.000$ uten linse.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror alt av RED produkter bestilles fra "hus" ,altså ingen fordyrende mellomledd i Norge. Og ettersom dollarsen er "snill" om dagen kan det i praksis si at vi kanskje ikke trenger å belage oss på "10-gangen"
    Joda det blir litt frakt og skatt,men alikevell ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare projektoren koster 10.000$(som er en fantasipris) som etter dagens kurs er 55765,- som inkl mva er 69706,- NKR så kommer linse og frakt i tillegg så da spørs det hva det koster da??
    Mvh Andreas

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,trodde du mente 10 000$ = 100 000 Nkr da man vanligvis må + på det norsk importør skal ha,min feil

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Til 3D BD vil det jo løse problemet. Og hvorfor må han skifte kabler når han skifter kilde??
    Hvis han skal få 3D uten 3D-receiver, så må jo den ene kabelen gå fra 1.4-utgangen på spilleren og direkte inn i projektoren. Hva gjør han da når han skal bruke Xbox?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer med en VW95 erstatter og den kommer til å bli 1080p, hvis du ser på prisene på 4K frevisere så er de ikke akkurat billige enda og det vil gå et par år før det vil bli det. Problemet på projektorsiden er at linsekvaliteten som skal takle 4K er veldig høy og høykvalitetsopptikk er som kjent veldig dyrt så det vil gå en stund før 4K projektorer blir "billige". Men at det kommer er helt sikkert bare ikke i 2013, Red kommer med en 4K laser i 2013 men den kommer nok til å koste minst 100.000,- inn til Norge da den skal koste ca 10.000$ uten linse.
    Jeg kjøper ikke helt dette med at objektivene blir så dyre. Jeg driver litt med fotografering, og topp profesjonelle zoom-objektiver fra f.eks. Canon som dekker omtrent det samme zoomområdet det er snakk om her, koster 10-20 tusen. De klarer helt uten problemer å gjengi veldig mye mer enn 8 megapiksler, som det er snakk om her. Nikon D800 er et digitalt speilreflekskamera som har 36 megapiksler - det er mer enn 8K.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel såvidt jeg kan se 3 måter å låse 3D problematikken på:
    1. Bruke PS3, den klarer å vise 3D på HDMI 1.3 kabler (?)
    2. Kjøpe en egen BD spiller med HDMI 1.4 (to uttak) - sende ene uttaket til receiver og andre til prosjektør. Problemet her blir da at hva skal jeg da gjøre med alle andre kilder som er koblet til prosjektøren? Har to inntakt på prosjektøren, så kunne selvsagt lagt opp 2 stk. 10 meter HDMI kabler opp til prosjektøren. Evt. bytte kabler - men det er totalt uaktuelt i mitt oppsett (altfor mangle kabler bak der, og tungvindt å komme til).
    3. Dreamscreen Matrix HDMI switcher. Den har 4 innganger, og 4 utganger. Du velger hvilken inngang den skal bruke, og så sender den *samtidig* 4 "kopier" av signalet til alle 4 utgangene.. (Jeg trenger i praksis 2 av dem, den ene "kopien" går til Yamaha Receiveren og den andre "kopien" går opp til prosjektøren.)

Jeg har trua på den switcheren, tror faktisk den løser de fleste problemene.. Hadde jeg bare vist hva en evt. erstatter til WV-95 ville kostet så skulle jeg gjerne ventet, det andre spørsmålet er om den vil ha nok lysstyrke.. ER litt usikker på om Sony prioriterer absolutt kontrast eller maksimalt lysstyrke på sine "highend" prosjektører...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han skal få 3D uten 3D-receiver, så må jo den ene kabelen gå fra 1.4-utgangen på spilleren og direkte inn i projektoren. Hva gjør han da når han skal bruke Xbox?
    Projektoren har da 2 HDMI innganger, bruk den ene til 3D BD og den andre til alle de andre med utgang fra Z11. Hvis han spiller X Box og PS3 i 3D må han skaffe seg en splitter/switch eller ny forsterker. Og Yamaha Z11 har jeg hatt og har nå 3010 og savner ingenting Z11 ga til film i stereo derimot. Men er man stereo seriøs bruker man ikke Z11 til dette...:wink:
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper ikke helt dette med at objektivene blir så dyre. Jeg driver litt med fotografering, og topp profesjonelle zoom-objektiver fra f.eks. Canon som dekker omtrent det samme zoomområdet det er snakk om her, koster 10-20 tusen. De klarer helt uten problemer å gjengi veldig mye mer enn 8 megapiksler, som det er snakk om her. Nikon D800 er et digitalt speilreflekskamera som har 36 megapiksler - det er mer enn 8K.
    Hvor mange 4K linser til projektorer tror du blir produsert i forhold til kameraoptikk, og hvor mye koster en skikkelig zoomlinse til et proff speilrefleks kamera?. Optikken som sitter i VW1000 koster nok like mye som VW95 alene, men når 4K blir vanlig i projektorverdenen vil selvfølgelig kostnaden på optikk gå noe ned og ikke alle 4K projektorer kommer til å ha samme linsekvalitet som f.eks Sony VW1000.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er vel såvidt jeg kan se 3 måter å låse 3D problematikken på:
    2. Kjøpe en egen BD spiller med HDMI 1.4 (to uttak) - sende ene uttaket til receiver og andre til prosjektør. Problemet her blir da at hva skal jeg da gjøre med alle andre kilder som er koblet til prosjektøren? Har to inntakt på prosjektøren, så kunne selvsagt lagt opp 2 stk. 10 meter HDMI kabler opp til prosjektøren. Evt. bytte kabler - men det er totalt uaktuelt i mitt oppsett (altfor mangle kabler bak der, og tungvindt å komme til).
    3. Dreamscreen Matrix HDMI switcher. Den har 4 innganger, og 4 utganger. Du velger hvilken inngang den skal bruke, og så sender den *samtidig* 4 "kopier" av signalet til alle 4 utgangene.. (Jeg trenger i praksis 2 av dem, den ene "kopien" går til Yamaha Receiveren og den andre "kopien" går opp til prosjektøren.)

Jeg har trua på den switcheren, tror faktisk den løser de fleste problemene.. Hadde jeg bare vist hva en evt. erstatter til WV-95 ville kostet så skulle jeg gjerne ventet, det andre spørsmålet er om den vil ha nok lysstyrke.. ER litt usikker på om Sony prioriterer absolutt kontrast eller maksimalt lysstyrke på sine "highend" prosjektører...
    Hvis du er fornøyd med lysstyrken til VW85 er det nok ikke noe problem, ryktene sier at VW95 erstatteren kommer til å få samme lysstyrke som HW50.
    Mvh Andreas

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er ikke kablene som er hovedproblemet her, men receiveren. Jeg bruker PS3 og hadde tidligere en receiver som ikke støtter 3D. Fikk da bare beskjed om at jeg måtte koble til en 3D-kompatibel mottaker. Da jeg kjøpte RX-A810 og koblet den opp fikk jeg med én gang spørsmål om konfigurasjon av skjermstørrelse for 3D etc.

Dersom du kobler PS3 direkte til HW50 med 1.3-kabel er det ganske sannsynlig at du får 3D-bilde, men da må du uansett ta til takke med optisk lyd til Z11-en.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten og lysstyrken på HW50 er VELDIG bra og når jeg gikk fra VW80 til HW50 da så jeg meg ikke tilbake en eneste gang:-D

Nå har jeg hentet 3 par Xpand x104 briller på posten og gleder meg til å teste dem i kveld.

Er litt skeptisk til sendestyrken på projectoren og min batcave, men det vil vise seg.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange 4K linser til projektorer tror du blir produsert i forhold til kameraoptikk, og hvor mye koster en skikkelig zoomlinse til et proff speilrefleks kamera?. Optikken som sitter i VW1000 koster nok like mye som VW95 alene, men når 4K blir vanlig i projektorverdenen vil selvfølgelig kostnaden på optikk gå noe ned og ikke alle 4K projektorer kommer til å ha samme linsekvalitet som f.eks Sony VW1000.
    Det som er dyrest å produsere er linsene, altså de enkelte elementene som sitter i objektivet. Det er flere linser i et objektiv. Linser produseres ved store linsefabrikker i et utall ulike varianter, og benyttes deretter til veldig mange ulike produkter, som kameraobjektiver, projektorobjektiver osv. Det er derfor ikke noe som tilsier at disse objektivene teknisk sett skal være vanskeligere å lage enn kameraobjektiver (som jeg sa koster disse 10-20 tusen for de aller beste i relevant zoomområde).

Men du har nok helt rett i at det ikke produseres mange nok objektiver for 4K-projektorer ennå. Siden objektivene prinsipielt ikke burde være spesielt mye dyrere enn 1080p-objektiver å produsere, vil jeg anta at prisene synker drastisk når volumet når en kritisk masse og markedet er klart. Det er ikke dermed gitt at de kommer like langt ned som dagens 1080p-objektiver, men jeg ser ikke bort fra det. Til og med billige objektiver til speilreflekskameraer klarer utmerket godt å gjengi 8 megapiksler - kvaliteten er dårligere, men gjengivelsen er der.

Jeg tror at om man hadde puttet en 4K-brikke inn i en HW50 og beholdt resten av projektoren, så hadde bildet blitt bedre. Selvsagt hadde det ikke blitt like bra som VW1000, men det hadde sannsynligvis vært bra nok til at markedet ville ha betalt for det - og det kommer nok, bare vent Du sier jo dette selv også, så jeg tror nok i bunn og grunn at vi er enige

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt problemer i min batcave med ir signal fra bare projektoren (VW1000), men del lar seg lett løse med ekstern ir emitter plassert over eller under lerretet. Jeg hadde heldigvis dette ordnet fra før og hadde rør lagt opp til cat5 kabelen i den nye kinoen da jeg hadde anamorphisk linse før som dekket over ir senderen på VW90/95.
    Mvh Andreas

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har jeg hentet 3 par Xpand x104 briller på posten og gleder meg til å teste dem i kveld.

Er litt skeptisk til sendestyrken på projectoren og min batcave, men det vil vise seg.
    Supert! Si fra hva du synes om brillene Har du hatt problemer med Sony-brillene som fulgte med projektoren mht. sendestyrken?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er dyrest å produsere er linsene, altså de enkelte elementene som sitter i objektivet. Det er flere linser i et objektiv. Linser produseres ved store linsefabrikker i et utall ulike varianter, og benyttes deretter til veldig mange ulike produkter, som kameraobjektiver, projektorobjektiver osv. Det er derfor ikke noe som tilsier at disse objektivene teknisk sett skal være vanskeligere å lage enn kameraobjektiver (som jeg sa koster disse 10-20 tusen for de aller beste i relevant zoomområde).

Men du har nok helt rett i at det ikke produseres mange nok objektiver for 4K-projektorer ennå. Siden objektivene prinsipielt ikke burde være spesielt mye dyrere enn 1080p-objektiver å produsere, vil jeg anta at prisene synker drastisk når volumet når en kritisk masse og markedet er klart. Det er ikke dermed gitt at de kommer like langt ned som dagens 1080p-objektiver, men jeg ser ikke bort fra det. Til og med billige objektiver til speilreflekskameraer klarer utmerket godt å gjengi 8 megapiksler - kvaliteten er dårligere, men gjengivelsen er der.

Jeg tror at om man hadde puttet en 4K-brikke inn i en HW50 og beholdt resten av projektoren, så hadde bildet blitt bedre. Selvsagt hadde det ikke blitt like bra som VW1000, men det hadde sannsynligvis vært bra nok til at markedet ville ha betalt for det - og det kommer nok, bare vent Du sier jo dette selv også, så jeg tror nok i bunn og grunn at vi er enige
    Jada, og jeg er fullt klar over hvordan en linse produseres.

Men vi er nok ikke enige om at linsen i HW50 er god nok til 4K, noe den garantert ikke er. Jeg brukte ISCO 3L som anamorphisk linse til mine 1080p projektorer tidligere og dette er en anamorphisk line i den dyre enden av skalaen og etter noe undersøkelse og med å snakke med Gorm her på forumet bestemte jeg meg for ikke å bruke den sammen med VW1000 da den sannsynligvis ville gjøre bildet en del softere. Derfor havnet denne på AVtorget og havnet hos ny eier i Bergen. Selvfølgelig vil billigere optikk også gjøre nytten, men det er en grunn til at proff fotografer bruker de beste og som regel de dyreste linsene.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Si fra hva du synes om brillene Har du hatt problemer med Sony-brillene som fulgte med projektoren mht. sendestyrken?
    Jeg har brukt Xpand X104 siden de kom på markedet og har brukt de til VW95/1000 og testet de på HW50. Disse er mer behagelige å ha på seg enn Sony sine og er nok noe mer nøytrale i fargen på glassene/shutters, de kan også oppdateres via internett. Jeg bruker alltid X104 når jeg ser 3D film og har like briller til alle setene i kinoen da det er greit hvis man har kalibrert via X104 brillene da det som sakt er en del forskjell på fargene i brilleglass/LCD shutters.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne prosjektoren nå og er meget fornøyd. Skulle nesten ønske jeg brukte mer penger på lærret for å få det sorte enda sortere uten å slå av lyset 100% men det må bli i fremtiden. (har dynagrey 1.0 gain nå med litt lyse vegger)

Det jeg lurer på er dette med 3D emitteren. Den bråker litt, men ærlig talt ikke så sinnsykt mye. Erfarer at jeg hører det fordi jeg vet om det, kona har ikke nevnt det, og når jeg så på en 3D film så synes jeg kanskje lyden ble mindre og mindre.

Uansett har jeg lyst å finne ut hva denne emitteren koster, hvem selger og hva koster den?? 8)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVShop har den eksterne 3D emitteren til 999, men jeg mener jeg har sett den billigere andre steder uten at jeg fant de stedene nå.
    Mvh Andreas

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVShop har den eksterne 3D emitteren til 999, men jeg mener jeg har sett den billigere andre steder uten at jeg fant de stedene nå.
    TMR-PJ1 ser ut til å ligge til 799 hos AVshop nå, men det finnes også en TMR-PJ2 som fås til 499 f.eks. her:
    SONY TMR-PJ2 TRANSMITTER F/ VPL-HW30ES VW95ES VW1000ES ACCS / MULTICOM

Noen som vet hva forskjellen på disse er? TMR-PJ2 ser iallfall ut til å være kompatibel med VW1000 ifølge Sonys sider, så da antar jeg at den funker med HW50 også.

Side 18 av 44 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •