Sony VPL-HW50 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 17 av 44 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Alt " 3D " utstyr som sendere og briller er likt / kompatibelt mellom HW50 / HW30 og VW95 ikke sant?

Jeg er på jakt etter noen 3D briller som er bedre enn Sony sine.
    Si gjerne i fra om hvilke 3D-briller du ender opp med.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Alt " 3D " utstyr som sendere og briller er likt / kompatibelt mellom HW50 / HW30 og VW95 ikke sant?

Jeg er på jakt etter noen 3D briller som er bedre enn Sony sine.
    Det stemmer

Kikk på Xpand X104
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel ingen hensikt å kjøpe IR / RF utgaven av X104 da det vel ikke finnes noen RF sender tilgjengelig?

Monster har jo en IR til RF converter løsning til sine briller, men de er sinnsykt dyre og vanskelig tilgjengelige.

Rart at ikke Sony eller andre lager konvertere til RF, det hadde eliminert mange problemer skulle jeg tro.

Noen produsenter kommer med RF som default snart, men ikke Sony foreløpig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På X104 er vel RF-mottakeren noe man kobler til på den ene armen på brillen. Dermed skulle de være rimelig "fremtidsrettet" i så måte.
    Du har selvsagt ikke bruk for RF mottakeren i dag
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt 3 par X104 og håper å få dem før jul.

Når det gjelder "3D følelsen" så er den enormt stor på denne projectoren sammenliknet med kino og passiv Philips TV og andre 3D demonstrasjoner jeg har sett.

Først trodde jeg at Sony hadde lagt en form for "3D enhancer" på maks eller noe, men den står på 0 altså default.

På filmer som jeg har sett på kino og TV'en så er det en enorm dybdefølelse i denne projectoren.

Dette er jo en film som ikke hadde de ekstreme effektene, men på denne projectoren er de mer fremtredende.

Jeg vet ikke om det skyldes den generelt gode bildekvaliteten som gjør at 3D virker bedre.

Nå er ikke denne projectoren fri for crosstalk, noe som gjør det bortimot umulig å bruke tekst da denne blir uklar og irriterende.
    En del filmer ser også svært kunstige ut med i overkant mye dybde.
    Bildet er også litt "urolig" i lyse scener, eller når det er ett vindu med dagslys i ett ellers mørkt rom.
    Det gjenstår å se om nye briller gjør noe med dette.

Dette er kanskje noe vi må leve med på projectorer siden de er aktive.
    Dette er ikke noe problem på passive systemer i mine øyne.

Jeg håper derfor at jeg snart kan bytte ut de aktive brillene til noen passive. Enten fordi det "har skjedd noe" på projector fronten eller fordi jeg har kjøpt meg en 100" 4K OLED TV

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du skrudd ned reality creation i 3D? Denne står default på 60 mener jeg å huske, og det introduserer enormt med artefakter og edge-enhancement. Dra den ned til rundt 10-15, så får du et mye roligere og bedre bilde.

Motion-flow er antakelig synderen som skaper uroligheter i lyse scener. Motion-flow produserer mye stygge artefakter i f.eks snø-scenene i Art of Flight
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, reality creation står på 10 og Motion-flow på low.

Med motion-flow av så mister jeg flyten i panoreringene så det er vel ett valg man må ta.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil hw50es fungere på et grått 92"-lerret, og hva kreves av maskering av rommets vegger?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det stemmer

Kikk på Xpand X104
    Jeg testet Sony HW30 med Xpand briller back in the day hos avshop sin kino... rett før jeg bestilte meg VW95.

Jeg byttet fram og tilbake mellom xpand brillene og sonys egne briller. Og om det var noen forskjell så var det at Sony's briller virket bedre!

Dette må ha vært sånn ca høsten 2011, før jul 2011. Husker ikke helt.

Har det kommet nye Xpand briller siden da? Og som virkelig kan sies å være bedre enn Sony sine?

Jeg har to par briller, men trenger to par briller til. Men lurer på om det er noen vits å kjøpe Xpand sine.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HW50 i hus!

Byttet inn en trøblete Epson TW9000W som gikk i stykker for 3. gang. Fikk oppgradere til Sony HW50 for et mellomlegg. Super kundebehandling av AVshop!

Førsteinntrykk:
    • HW50 har mindre viftestøy i enn TW9000W i eco, dog kjører også HW50 med redusert spenning nå.
    • Bildet er MYE skarpere og detaljert. Bruker Reality Creation på 10-20 (prøver å finne optimal innstilling).
    • Klart bedre lysstyrke (kalibrert) enn Epson, selv med redusert spenning.
    • Utfyllingen i SXRD-panelet merkes godt. Bildet er mer plastisk og mykere.
    • Motion Enhancer fungerer bedre enn hos Epson (mer naturlig).
    • Fargene er annerledes enn Epson sine. Har ikke bestemt meg ennå for om de er bedre eller verre enn Epsons farger - bare annerledes

Har ikke prøvd 3D ennå. Men har notert meg at Sonys briller er problematiske utenpå mine vanlige briller (Epson sine gikk fint). Kona syntes brillene var mye bedre enn Epsons. 3D-briller er nok veldig subjektivt tema.

Takk til Gorm for super kalibrering - igjen Og ja, det blir en god jul
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk testet litt 3D også

Klarte å få på meg brillene (utenpå brillene) med riktig teknikk, så da ble det litt testing av 3D og en av mine favorittfilmer på akkurat det området, nemlig Disneys Tangled.

I forhold til TW9000W står ikke 3D noe tilbake. Det er marginalt mer crosstalk enn hos Epson, men dette kan nok justeres (prøvde bare standardinnstillingen). Fargene er mer mettede og høylysene er ikke utbrent som de var på Epson. Kanskje HW50 er lettere å kalibrere for 3D enn hva TW9000W er?

Pikseltettheten gjør at bildet virker mer solid. Motion Enhancer fungerer utmerket i 3D, og dette gjorde seg godt på animasjonsfilm!

Alt i alt ville jeg ha valgt Sony over Epson også på 3D, selv om forskjellene her ikke var like store
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten den "dirrelyden" i 3D som alle klager over. Den er ganske hørbar når det er stille på filmen, men ikke verre enn at den glemmes fort - for min del.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Klarte å få på meg brillene (utenpå brillene) med riktig teknikk, så da ble det litt testing av 3D og en av mine favorittfilmer på akkurat det området, nemlig Disneys Tangled.

I forhold til TW9000W står ikke 3D noe tilbake. Det er marginalt mer crosstalk enn hos Epson, men dette kan nok justeres (prøvde bare standardinnstillingen). Fargene er mer mettede og høylysene er ikke utbrent som de var på Epson. Kanskje HW50 er lettere å kalibrere for 3D enn hva TW9000W er?

Pikseltettheten gjør at bildet virker mer solid. Motion Enhancer fungerer utmerket i 3D, og dette gjorde seg godt på animasjonsfilm!

Alt i alt ville jeg ha valgt Sony over Epson også på 3D, selv om forskjellene her ikke var like store
    Jeg også slet litt med et par ekstra briller på nesetippen. De ble langt bedre når jeg fjernet gummien på det ene paret.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har en eldre Yamaha forsterker som ikke støtter HDMI 1.4, så regner jeg med at jeg må gå til anskaffelse av en eller annen form for switch/splitter for å bruke denne prosjektøren i oppsettet mitt. Er det noen som har en god anbefaling i så måte? Hva er anbefalt?

Utstyr jeg har:
    Xbox 360
    Nintendo Wii
    PS3
    Blu-Ray spiller (ikke 3D) - men må vel kjøpe
    ++ annet småtteri jeg ønsker å tilkoble etterhvert..

Jeg har nå Sony Bravia VPL-85 - og er veldig fornøyd med den.. Men har veldig lyst på skikkelig 3D.. Har også kurvet skjerm, samt en Prismatic linse som jeg ikke bruker akkurat nå (har ikke hatt behov for den, da VPL-85 har god automatisk Zoom og shift)..

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Siden jeg har en eldre Yamaha forsterker som ikke støtter HDMI 1.4, så regner jeg med at jeg må gå til anskaffelse av en eller annen form for switch/splitter for å bruke denne prosjektøren i oppsettet mitt. Er det noen som har en god anbefaling i så måte? Hva er anbefalt?

Utstyr jeg har:
    Xbox 360
    Nintendo Wii
    PS3

Jeg har nå Sony Bravia VPL-85 - og er veldig fornøyd med den.. Men har veldig lyst på skikkelig 3D.. Har også kurvet skjerm, samt en Prismatic linse som jeg ikke bruker akkurat nå (har ikke hatt behov for den, da VPL-85 har god automatisk Zoom og shift)..
    Nå er vel fremdeles også HW50 i en klasse under VW85, selv om førstnevnte både har 3D, Reality Creation og bra sortnivå. Dette betyr f.eks. at du fremdeles har manuell lens-shift, og at konstruksjonen generelt er mindre påkostet. Vil anta at dette også gjelder optikken! Men siden Sony ennå ikke har kommet med noen erstatning for VW95 med Reality Creation, så skjønner jeg godt at det frister med HW50.

Det jeg derimot ikke skjønner, er at du på død og liv vil ha 3D... du kunne da i det minste vente til det kommer en erstatning for Z11, med 3D? Ev. til det har kommet en "ny VW100" i tillegg, så slår du to fluer i én smekk (ja, det blir dyrt, men... ). RX-A3020 blir liksom ikke det samme som Z11 selv om den har 11.2-prosessering...

Men ja... switching forbi burde gå greit, men et kanskje vel så bra alternativ er å kjøpe en Oppo-spiller eller annen som har 2 HDMI-utganger. Hvis du allikevel skal kjøpe en 3D-BD-spiller ville jeg heller ha vurdert dette, så slipper du å kjøpe switch. Flere spillere har denne muligheten. De har typisk en HDMI 1.4 + en HDMI 1.3 som kun kjører ut lyd. Denne kjører du da inn i Z11-en, og førstnevnte fyrer du rett i taket.

Edit: Dette forutsetter selvfølgelig at du synes det er OK å drive med litt manuell ledningsplugging for hver gang du skal se 3D (eventuelt bare hver gang du IKKE skal bruke BD-spilleren som har 2 utganger). Dersom dette ikke er aktuelt eller ønskelig, og du ønsker fjernkontrollstyrt switching, ville jeg nok heller vurdert å krype inn i det sure eplet og bytte ut Z11-en med noe 3D-kompatibelt, f.eks. RX-A3020 + effekt.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar eha,

Det å bytte ut Yamaha forsterkeren er uaktuelt. Og det å drive med manuell ledningsbytting er også uaktuelt.

En Dreamscreen matrix switcher kan kanskje være en løsning, men vet ikke om noen har erfaring med dem?

Siden jeg har Prismasonic linsen, så er jeg ikke avhengig av elektrisk lens shift - og jeg er avhengig av ganske mye lys for å gi "godt" 3D bilde på skjermen min.. 3,3 meter bred duk .. Meen - kan godt hende jeg bør vente litt med å oppgradere.. Litt for mange ulemper med tanke på kabling/switching enda..

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar eha,

Det å bytte ut Yamaha forsterkeren er uaktuelt. Og det å drive med manuell ledningsbytting er også uaktuelt.

En Dreamscreen matrix switcher kan kanskje være en løsning, men vet ikke om noen har erfaring med dem?

Siden jeg har Prismasonic linsen, så er jeg ikke avhengig av elektrisk lens shift - og jeg er avhengig av ganske mye lys for å gi "godt" 3D bilde på skjermen min.. 3,3 meter bred duk .. Meen - kan godt hende jeg bør vente litt med å oppgradere.. Litt for mange ulemper med tanke på kabling/switching enda..
    Se der, ja. Heftige switcher og langt billigere enn jeg fryktet. Det må da finnes noen som har erfaringer?

Når det gjelder HW50 - den gir MYE lys. Helt sikkert mer enn VW85, vil jeg anta, og tilstrekkelig i 3D. Jeg har 230cm bredt lerret, men har masse lys på 3D, kalibrert og i eco-spenning på lampen! Ville tro at full styrke på lampen vil kunne gå opp til din lerretsstørrelse og vel så det, helt uten problemer.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyr jeg har:
    Xbox 360
    Nintendo Wii
    PS3

Du må ikke nødvendigvis ha en receiver som støtter hdmi 1.4 for å få 3D. Cluet er at om man skal kjøre både 3D signal OG lyd i TrueHD/DTS Master i en og samme kabel, så må man ha 1,4 for å ha nok båndbredde. Kombinasjonen 3D bilde og ikke hd lyd, eller 2D bilde samt hd lyd klarer en hdmi 1.3 helt fint. En PS3 som kun er hdmi 1,3 gir ut 3D bilde, og du vil jo ikke kjøre både bilde og lyd inn i prosjektoren, kun bilde.

Men optimalt sett så vil man jo helst ha i pose og sekk, med både 3D bilde og HD lyd der det finnes, så til slutt så ender man jo helst opp med denne løsningen. Så lenge receiveren iallfall støtter at et 1080p signal går gjennom den så har du det som trengs for å få et 3D bilde. Jeg hadde en Yamaha RX-V2600 som var så gammel at den kun støttet 1080i, ikke 1080p i passtrough engang. Derfor ble det utbytte til RX-V767 (vil ikke kalle de oppgradering). Hvilken Yamaha receiver er det du har?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Nå er vel fremdeles også HW50 i en klasse under VW85, selv om førstnevnte både har 3D, Reality Creation og bra sortnivå. Dette betyr f.eks. at du fremdeles har manuell lens-shift, og at konstruksjonen generelt er mindre påkostet. Vil anta at dette også gjelder optikken! Men siden Sony ennå ikke har kommet med noen erstatning for VW95 med Reality Creation, så skjønner jeg godt at det frister med HW50.

Det jeg derimot ikke skjønner, er at du på død og liv vil ha 3D... du kunne da i det minste vente til det kommer en erstatning for Z11, med 3D? Ev. til det har kommet en "ny VW100" i tillegg, så slår du to fluer i én smekk (ja, det blir dyrt, men... ). RX-A3020 blir liksom ikke det samme som Z11 selv om den har 11.2-prosessering...

Men ja... switching forbi burde gå greit, men et kanskje vel så bra alternativ er å kjøpe en Oppo-spiller eller annen som har 2 HDMI-utganger. Hvis du allikevel skal kjøpe en 3D-BD-spiller ville jeg heller ha vurdert dette, så slipper du å kjøpe switch. Flere spillere har denne muligheten. De har typisk en HDMI 1.4 + en HDMI 1.3 som kun kjører ut lyd. Denne kjører du da inn i Z11-en, og førstnevnte fyrer du rett i taket.

Edit: Dette forutsetter selvfølgelig at du synes det er OK å drive med litt manuell ledningsplugging for hver gang du skal se 3D (eventuelt bare hver gang du IKKE skal bruke BD-spilleren som har 2 utganger). Dersom dette ikke er aktuelt eller ønskelig, og du ønsker fjernkontrollstyrt switching, ville jeg nok heller vurdert å krype inn i det sure eplet og bytte ut Z11-en med noe 3D-kompatibelt, f.eks. RX-A3020 + effekt.

VW85 er et stykke unna HW50 i ren bildekvalitet, men det er som du sier en mer påkostet konstuksjon enn HW50 med bedre opptikk. Men det har ikke så mye å si i dette tilfellet da HW50 vil overgå VW85 på alle punkter borsett fra absolutt sort og der vil forskjellen være minimal.

Men om jeg hadde vært tklev og har budsjett til det hadde jeg nok ventet på VW95 erstatningen som vil være et hakk bedre enn HW50 og i tillegg har den linseminne så du slipper å bruke Prismasonic linsen. Og det med 3D og Yamaha Z11 er ikke noe problem, kjøp deg en BD spiller med 2 HDMI ut og vips så er det problemet borte.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Men om jeg hadde vært tklev og har budsjett til det hadde jeg nok ventet på VW95 erstatningen som vil være et hakk bedre enn HW50 og i tillegg har den linseminne så du slipper å bruke Prismasonic linsen. Og det med 3D og Yamaha Z11 er ikke noe problem, kjøp deg en BD spiller med 2 HDMI ut og vips så er det problemet borte.
    Jeg ser ikke helt at problemet omgås på denne måten? Jeg foreslo jo akkurat det samme... Siden tklev har mer enn én kilde må jo dette medføre at han må skifte kabler manuelt når han skal skifte kilde(?).

Uansett: Har noen hørt noe om en VW95-erstatter? Det virker jo logisk, men regner med at det er en ren markedsmessig vurdering som Sony gjør i så fall? Så lenge Sony ikke har noen konkurrenter på consumer-4K, så er det plass til en slik projektor. Men hvis andre kommer på markedet med ekte 4K til hjemmemarkedet, så er det ikke usannsynlig at dette vil treffe en mye lavere pris og dermed invalidere en VW95-erstatter med kun 1080p.

Spennende tider vi lever i Gleder meg til 4K kommer til massene

Side 17 av 44 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •