Sony VPL-HW50 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 16 av 44 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for gode svar. Fortsatt litt usikker. Trener å få brukt noen kroner før jul:twisted: ,og vil derfor sette inn en bestilling så fort som mulig.. Har også bestemt meg for å prøve en darbee.

HW50 har jo en hel del mer lys enn HW50, tipper 30-40% mer
    Regner med du mener 'enn HW95'??

Husk også at 3D krever desto mer lys, spesielt hvis du planlegger et litt større 2.35:1-lerret, og også der fungerer HW50 bedre. I et godt maskert rom fungerer fremdeles VW95 helt greit, men de siste 30-40% med lys kommer jo uten tvil godt med.
    Jeg har kjøpt nytt hus, og skal sette i gang et kino prosjekt i disse dager, og vil bygge en dedikert kino med mørke vegger og tak (svart molton el.) med lydtransparent lerret, ca. 300cm bredt. (vet ikke om dette betegnes som stort eller lite ) Og vil det hjelpe med tanke på at rommet vil være veldig mørkt.

Og uten anamorphisk linse trenger du heller ikke kurvet lerret.
    Vil det si at du ikke vil anbefale buet? Tenkte dette ville gi litt mer kinofølelse?

Og hvis du ikke har dårlig tid kommer det en VW95 erstatning med Reality Creation og 1700AL (rykter) og sikkert linseminne om ikke lenge...
    Noen idé om når? evt. hvis jeg skulle gått for en HW95, vil jeg gå glipp av noe med tanke på Reality Creation på HW50?

Mye spørsmål her, men er litt vrient å velge når man ikke har mye erfaring. Har en Epson EH-TW3600 som har gjort jobben i 1 års tid... Takker for tilbakemeldinger:-D

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blosti
    Takk for gode svar. Fortsatt litt usikker. Trener å få brukt noen kroner før jul:twisted: ,og vil derfor sette inn en bestilling så fort som mulig.. Har også bestemt meg for å prøve en darbee.

Regner med du mener 'enn HW95'??

Jeg har kjøpt nytt hus, og skal sette i gang et kino prosjekt i disse dager, og vil bygge en dedikert kino med mørke vegger og tak (svart molton el.) med lydtransparent lerret, ca. 300cm bredt. (vet ikke om dette betegnes som stort eller lite ) Og vil det hjelpe med tanke på at rommet vil være veldig mørkt.

Vil det si at du ikke vil anbefale buet? Tenkte dette ville gi litt mer kinofølelse?

Noen idé om når? evt. hvis jeg skulle gått for en HW95, vil jeg gå glipp av noe med tanke på Reality Creation på HW50?

Mye spørsmål her, men er litt vrient å velge når man ikke har mye erfaring. Har en Epson EH-TW3600 som har gjort jobben i 1 års tid... Takker for tilbakemeldinger:-D
    HW50 har en god del mer lys enn VW95 og når du har tenkt å ha så stort lerret og lydtransparent i tillegg trenger du så mye lys som mulig.

Kurvet lerret er i utgangspunktet til for å eliminere pincusion (motsatt av tønneform) som alle anamorphiske linser introduserer, at det gir mer kinofølelse kan diskuteres. Jeg gikk fra kurvet lerret og anamorphisk linse med VW95 til flatt lerret og VW1000 og zoom metoden og har ikke angret.

Når du allerede sitter med en helt grei projektor hadde jeg ventet på VW95 erstatningen, men når den kommer vet jeg ikke desverre. Og ja du går glipp av en del uten RC.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen igjen. Tror ikke jeg klarer å vente til en ny modell kommer.:-? Så da er det vel HW50 som gjelder...:-D

Kurvet lerret er i utgangspunktet til for å eliminere pincusion (motsatt av tønneform) som alle anamorphiske linser introduserer, at det gir mer kinofølelse kan diskuteres. Jeg gikk fra kurvet lerret og anamorphisk linse med VW95 til flatt lerret og VW1000 og zoom metoden og har ikke angret.
    Mener du at jeg ikke vil få noen glede av å velge buet lerret?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurvet lerret - uten bruk av anamorf linse - er ikke annet enn trøbbel. Du får aldri korrekt aspekt på lerretet. Kan ikke med all verdens godvilje se at det bidrar med noe som helst i positiv retning.

Kalibrerte både VW95, HW30 og HW50 i dag, og det er bare helt utrolig hvor mye mer trykk det er i bildet på HW50. Blir fort til at man må dobbeltsjekke at alt er i orden med de to andre.
    Arvtaker til VW95, med tilsvarende lysstyrke som HW50, blir sikkert gull. Spørsmålet er jo hva den kommer til å koste. Dagens VW95 er jo veldig mye billigere enn den var ved introduksjonen. Hvis den nye spretter 20K opp i pris, så spørs det jo hvor interessant det er?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...sagt det før, sier det igjen... Kurvingen HAR en effekt; den gir til en viss grad noe økt innlevelse (dog begrenset), men viktigst av alt; den gir KINOfølelse. Vi sitter jo å ser på stuttrete 24 FPS film som er gradet som gammel 35mm fargefilm, pålagt mengder med grain og annet "snadder" for å gi oss nettopp denne følelsen, og jeg klarer ikke helt å se hvorfor ikke også lerretet kan ha en rolle i dette "falskneriet"... Når det er sagt har selvsagt Gorm helt rett - OBJEKTIVT sett - kurven bidrar ikke til noe positivt sånn rent teknisk sett, snarerer tvert imot. Du får feil på "linjene" som jo naturlig nok kurver seg med lerretet, samt at du må la litt av bildet i hjørnene absorberes i velouren/rammen.

Personlig er jeg litt ambivalent til kurvet lerret; på den ene siden får jeg en godfølelse av å sitte å se på den, men forstår jo innerst inne at det i all hovedsak skyldes mine - sannsynligvis - litt sære preferanser mot nettopp den gode kinofølelsen, ikke nødvendigvis noe som har noe som helst med bildekvalitet å gjøre. Samtidig innbiller jeg meg at kurven gir meg litt mer følelsen av at bildet og handlingen omslutter meg, men den effekten gjelder nok først og fremst på store lerreter.

Uansett mener jeg at en må tenke i større baner enn kun teknisk når en skal vurdere dette, da film og kino på ingen måte er en ren teknisk innretning, men i aller høyeste grad en "kunstnerisk" og ikke minst retrospektiv sak som har langt flere roller å oppfylle enn å kun gi oss et gitt handlingsforløp i klarest mulig kvalitet - for da hadde vi jo heller ønsket å se råversjonen av filmen om så var tilfelle - og ikke godtatt eller ønsket at filmprodusentene skal dra på med masser av grain, fargegrading, S-kontrastkurver osv osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker folkens. Ut fra det jeg leser og hører er dere (Lygren, Gorm og Andreas21) svært kompetente om emnet. Og i det jeg skjønner fra dere så bør jeg droppe buet 2.35:1 lerret (selv om dette kanskje tar bort litt av kinofølelsen lygren) og gå for et 138" 16:9 lerret med maskering til 2.35:1 og en HW50
    'In the long run' vil dette være beste løsning? I så fall tror jeg at jeg drar innom AVShop i morgen og bestiller dette..
    Med Proffkalibrering (som jeg har skjønt at du tar deg av Gorm) så er dette nødt til å bli mål Har jeg rett??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kurvet 2.35:1 lerret til min Sony vw95Es. Jeg synes det gir en økt "kinofølelse" forsåvidt, men det skaper noen problemer hvis man ønsker mest mulig korrekt bilde som Gorm sier. Jeg har løst noe av dette ved å zoome litt ekstra ut for å fylle bildet også i kantene av lerret. Men hvis man titter etter og TENKER på det, så kan man nok se at alt her ikke helt som det skal. Men hvis jeg bare slapper av og ser film, så gir dette meg en ekstra godfølelse, og kinoen ser jo stilig ut da

Når det er sagt, hvis (når) jeg kjøper nytt lerret en gang, så blir det nok et rett lerret, da jeg ikke har planer om å bruke anamorf linse. Zoom funksjonen med minneposisjoner på Sony vw95 er så nice, at jeg koster ikke på meg det en ekstra god linse vil koste. Og så får jeg heller øke "kinostemningen" på andre måter, f.eks med perforert lerret og høytalerne bak lerret osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært å sett på både HW50 (rett lerret) og HW95 (buet lerret). Sikkert øynene mine det er noe galt med, men jeg klarte ikke helt å se de store problemene på det bilete lerretet. Når det gjelder lysstyrke gikk jeg mellom de to hvertfall 10 ganger for å se, men vet ikke om jeg innbiller meg forskjellen mer enn jeg faktisk ser den.

Pga. at jeg har 2 unger som bruker dette rommet minst like mye som meg, og der blir jeg vel nødt til å skifte mellom 16:9 og 2.35:1 kanskje opp til et par ganger i uken... Frister litt å gå for HW95 nettopp pga. denne funksjonen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært å sett på både HW50 (rett lerret) og HW95 (buet lerret). Sikkert øynene mine det er noe galt med, men jeg klarte ikke helt å se de store problemene på det bilete lerretet. Når det gjelder lysstyrke gikk jeg mellom de to hvertfall 10 ganger for å se, men vet ikke om jeg innbiller meg forskjellen mer enn jeg faktisk ser den.

Pga. at jeg har 2 unger som bruker dette rommet minst like mye som meg, og der blir jeg vel nødt til å skifte mellom 16:9 og 2.35:1 kanskje opp til et par ganger i uken... Frister litt å gå for HW95 nettopp pga. denne funksjonen.
    Skal man zoome mellom 16:9 og 2.35:1 hele tiden er ikke HW50 et alternativ i mine øyne, men den har som sagt bedre generell bildkvalitet enn VW95. Og med stort lydtransparent lerret trenger man mye lys, men jeg har hatt VW95 og var meget godt fornøyd med den og du gjør ikke noe dårlig valg med å kjøpe den.:-D
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Skal du legge så mye penger i en projektor så er kalibrering et must i mine øyne.. Også for 3D hvis du planlegger å se en del 3D. Det er vel verdt pengene.
    Takk!

Hvordan er 3d på denne i forhold til Epson 9000? Spess mht crosstalk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg VPL-VW95ES og 2.35:1 dreamscreen buet. Skal kalibreres og leveringsklar før neste helg Håper jeg har gjort rikig valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona og jeg kom frem til at støynivået var avgjørende så vi gikk for en hvit Sony HW50ES uavhengig av 3D performance. 3D er jo uansett sekundert og mest for gøy Julefilmene vil få en refurbish for sure!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere vil nok bli fornøyd med denne glimrende projectoren, spesielt hvis dere bestilte den ferdig kalibrert for "stuebruk".

Vær oppmerksom på at de støyer mindre enn Epson, men mer enn VW modellene.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg kommer til å sette opp min med en ekstern IR-emitter, nettopp på grunn av problemet du beskriver. Registrerer også at Xpand brillene er mer følsomme enn Sony sine egne briller.
    Økes styrken på IR-signalet i service-menyen (vet ikke om det er på maks i din projektor), så øker også støynivået/buzz
    Er det OK at brukerne som reagerer lever med støyen eller blar opp selv?
    Har du fått testet med ekstern emitter selv? Hjalp det?

Jeg har forsøkt finne emitter på lager noe sted uten hell

Jeg syntes Sony opptrer arrogant ved å pisspreike om at dette kun gjelder de 200 første.

De 3 siste Sony produktene jeg har kjøpt har alle slitt med liknende problemer (NEX-5n-kamera, ultraslim-ps3 & projektor).

Elendig QC fra Sony er ene og alene årsaken!

Dagens utblåsning

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Er det OK at brukerne som reagerer lever med støyen eller blar opp selv?
    Har du fått testet med ekstern emitter selv? Hjalp det?

Jeg har forsøkt finne emitter på lager noe sted uten hell

Jeg syntes Sony opptrer arrogant ved å pisspreike om at dette kun gjelder de 200 første.

De 3 siste Sony produktene jeg har kjøpt har alle slitt med liknende problemer (NEX-5n-kamera, ultraslim-ps3 & projektor).

Elendig QC fra Sony er ene og alene årsaken!

Dagens utblåsning
    Jeg har nr 161 og den har en god hørbar lyd når man har projektoren plassert rett bak og fikk nå en erstatning med nr 663 og den er først hørbar med øret helt inn mot ir senderen.

Men jeg er enig med deg at dette er litt dårlig av Sony, de burde sende ekstern sender til alle som påpeker problemet med nr etter 200...
    Mvh Andreas

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker folkens. Ut fra det jeg leser og hører er dere (Lygren, Gorm og Andreas21) svært kompetente om emnet. Og i det jeg skjønner fra dere så bør jeg droppe buet 2.35:1 lerret (selv om dette kanskje tar bort litt av kinofølelsen lygren) og gå for et 138" 16:9 lerret med maskering til 2.35:1 og en HW50
    'In the long run' vil dette være beste løsning? I så fall tror jeg at jeg drar innom AVShop i morgen og bestiller dette..
    Med Proffkalibrering (som jeg har skjønt at du tar deg av Gorm) så er dette nødt til å bli mål Har jeg rett??
    Var i samme situasjon som deg tidligere i år, og kan bare legge til at det ikke er mangel på kinofølelsen, selv med et 16:9 lerret!

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er på tur opp i nyhuset for å legge ferdig gulv, resten av skinnesystemet for systemhimling (rockofon color-all).
    Må da også sette opp prosjektorfeste i taket.
    Er det noen som kunne fortalt meg hva ideell avstand fra hw50 til et 106" lerret vil være?
    (Vet det finnes en kalkulator men den får jeg ikke opp uten pc ettersom flash ikke virker på mobilen eller pad'en)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optikken klarer alt fra ca 3,3 til 4,9 meter mellom linse og lerret.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte meg i dag en sånn sony 50 projektor sammens med 120 toms lerret greivision v4,og mitt spørsmål er også hvor langt fra lerretet er det beste utgangspunktet? vet jeg kan bruke denne pro.kalkulatorn men sitter ute på nordsjøen og min ipad støtter ikke flash så litt vanskelig og finne ut av..så hvis noen her kunne gitt meg litt info om hvor langt fra det er best og henge opp så hadde det vært fint.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt " 3D " utstyr som sendere og briller er likt / kompatibelt mellom HW50 / HW30 og VW95 ikke sant?

Jeg er på jakt etter noen 3D briller som er bedre enn Sony sine.

Side 16 av 44 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •