Sony VPL-HW50 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 15 av 44 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    WOW!
    Tok en titt på HW50 shootout tråden på AVS forum hvor noen hadde lagt ut bilde av HW50 med RC på og darbee tilkoblet...

RC av, Darbee av:

RC på, Darbee på (30%):

Litt mer støy i bakgrunnen, men det ser jo unektelig helt utrolig bra ut!
    Lenke til tråden hvis noen vil lese/se på flere bilder:
    Sony HW50 / BenQ W7000 / Epson 5020 / JVC RS55 / JVC RS 46 / JVC RS4810 / JVC RS56 Mini-shootout 2012-2013

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OstiasMoscas
    WOW!
    Tok en titt på HW50 shootout tråden på AVS forum hvor noen hadde lagt ut bilde av HW50 med RC på og darbee tilkoblet...

RC av, Darbee av:

RC på, Darbee på (30%):

Sony HW50 / BenQ W7000 / Epson 5020 / JVC RS55 / JVC RS 46 / JVC RS4810 / JVC RS56 Mini-shootout 2012-2013
    RC på HW50 må tones noe ned på resolution for å ikke få edge enhancement i motsettning til VW1000 hvor orginalinstillingne på RC er de beste.8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i HW50 tråden leste jeg meg frem til at de fleste anbefalte RC på mellom 0-10, i motsetning til 20 som er default(?). Dette i kombinasjon med Darbee på mellom 40-45% skulle visst gi et helt fantastisk bilde.. Synes bildet over ser rimelig bra ut også jeg da

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i HW50 tråden leste jeg meg frem til at de fleste anbefalte RC på mellom 0-10, i motsetning til 20 som er default(?). Dette i kombinasjon med Darbee på mellom 40-45% skulle visst gi et helt fantastisk bilde.. Synes bildet over ser rimelig bra ut også jeg da
    Jeg har både HW50 og VW1000 og kan love deg at HW50 er helt fantastisk med tanke på hva den koster.:-D
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har både HW50 og VW1000 og kan love deg at HW50 er helt fantastisk med tanke på hva den koster.:-D
    Tviler ikke! Problemet er bare å få råd. Hadde egentlig bestemt meg for HW30, men HW50 frister veldig. Får vel bare smøre meg med tolmodighet og spare. Kansje den har gått litt ned i pris når jeg får råd

Noen som vet status på 3D "buzzingen", er dette noe Sony har fått ordnet opp i? God service av Sony å ordne ny projektor dersom man plages av lyden, men det hjelper vel i realiteten lite dersom man får samme ulyd i projektoren man får i retur.

Ble det forresten gitt noen begrunnelse for hvorfor Sony i Europa ikke vil sende ut eksterne RF sendere?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe at det er fordi de har dempet støynivået, og dermed "ser seg fornøyd"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Huff, kjenner jeg begynner å bli engstelig her nå. Har fått beskjed at min nå er inne til kalibrering. Er selv helt fanatisk når det kommer til lyder som ikke naturlig hører hjemme noe sted...

Jeg er overfølsom for lyder. Jeg har projektor`n en halv meter over hodet 75 cm bak i en luke jeg har skåret i veggen... Lyden er på min IKKE skjemmende, er så vidt jeg kan høre noe som helst. Hadde nok ikke lagt merke til det i det hele tatt om det ikke hadde blitt nevnt her inne.

En annen ting er derimot den pipelyden som kommer i nå og da. Den er irriterende. Men den vet jeg ikke hvor kommer fra. Den forsvinner når jeg skifter modus fra min kalibrerte USER til PHOTO f.eks. Kommer og går...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning på IR problem?

Jeg har et litt annet problem som jeg lurte på om noen kunne kaste litt lys på. Sliter litt med at IR signalene faller ut titt og ofte når jeg ser på 3D. Når jeg mister signalene, så hjelper det alltid å bare løfte på hodet så er det ok igjen.

Har oppsettet som bildet under. Vurderer å feste en blank overflate, sort glass, mørkt speil eller lignende på bjelken jeg har over hodet vil det hjelpe for å få reflektere mer stabil IR? Eller bør jeg kjøpe meg en ekstern sender?

For brillene tar inn IR signalene på toppen regner jeg med?

Noen med andre løsninger?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å sette opp min med en ekstern IR-emitter, nettopp på grunn av problemet du beskriver. Registrerer også at Xpand brillene er mer følsomme enn Sony sine egne briller.
    Økes styrken på IR-signalet i service-menyen (vet ikke om det er på maks i din projektor), så øker også støynivået/buzz
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er overfølsom for lyder. Jeg har projektor`n en halv meter over hodet 75 cm bak i en luke jeg har skåret i veggen... Lyden er på min IKKE skjemmende, er så vidt jeg kan høre noe som helst. Hadde nok ikke lagt merke til det i det hele tatt om det ikke hadde blitt nevnt her inne.

En annen ting er derimot den pipelyden som kommer i nå og da. Den er irriterende. Men den vet jeg ikke hvor kommer fra. Den forsvinner når jeg skifter modus fra min kalibrerte USER til PHOTO f.eks. Kommer og går...
    Jeg har serienummer 680 og har denne ulyden, jeg synes den er plagsom.

Kommer til å klage, så får vi se hva Sony gjør med det.

Kan forresten noen forklare hva som faktisk skjer når man justerer 3D brightness?

Er det noen som har testet MonsterVision™ MAX 3D Eyewear System

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!

RC av, Darbee av:

RC på, Darbee på (30%):

Helt fantastisk stor forskjell i bildet ved trykk av en knapp! Riktig nok like stor forskjell som det var hos Andreas, men nå er ikke den projektoren 4K eller 150K heller. RC er supert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    Veldig fornøyd i 3D men synest bilde er litt "tåkete" i 2D, likte faktisk bedre bilde fra BenQ PE 8720 min, trur dette kan ha noe med begrensningen i 2.35:1 linsa og er kansje ein tilvennigs sak.
    Opplever også min HW50 som mer tåkete ute i windows. Virker også som desktopen går bittelitt inn og ut av fokus til tider. Har koblet min Benq W9000 tilbake igjen bare for å se om jeg husket feil men jeg opplever faktisk Benq`en som klarere når jeg sitter og surfer... På film derimot kan de ikke sammenlignes.

Noen som har en forklaring på dette?

Gorm: Min sendestyrke på IR står på 0. Vil jeg få sterkere IR signal ved å sette den til 1 eller er 0 det sterkeste?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever også min HW50 som mer tåkete ute i windows. Virker også som desktopen går bittelitt inn og ut av fokus til tider. Har koblet min Benq W9000 tilbake igjen bare for å se om jeg husket feil men jeg opplever faktisk Benq`en som klarere når jeg sitter og surfer... På film derimot kan de ikke sammenlignes.

Noen som har en forklaring på dette?

Gorm: Min sendestyrke på IR står på 0. Vil jeg få sterkere IR signal ved å sette den til 1 eller er 0 det sterkeste?
    0 er det sterkeste.

En singlechip DLP vil alltid oppleves som litt skarpere på PC, men så er ikke det meningen å bruke HW50 til det da den skal brukes til film...:-D
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da var det klart. Da blir det til å koble opp begge to da En pj for windows/musikkspilling og en pj for film

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg kommer til å sette opp min med en ekstern IR-emitter, nettopp på grunn av problemet du beskriver. Registrerer også at Xpand brillene er mer følsomme enn Sony sine egne briller.
    Økes styrken på IR-signalet i service-menyen (vet ikke om det er på maks i din projektor), så øker også støynivået/buzz
    Denne selges som ekstrautstyr fra Sony eller? Hva koster den da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å kjøpe Epson 9100 men når jeg var innom avshop i går ble jeg nesten omvendt, og støyen fra Epson var jo i en annen klasse (viftestøy). Tror det fort blir noen tusenlapper til på bordet for en Sony.

Noen som kjenner til om 3D på Sonyen er like bra/bedre/dårligere enn Epson?

Kalibreringen til AVShop, spesielt på 3D er den verdt det? Jeg synest 1000,- er ganske mye for en tuning men er ganske allergisk for crosstalk og fargefeil.

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HW50 vs. HW95

Har lest en del her nå, men trenger litt hjelp til å velge.
    Jeg skal kjøpe meg en ny PJ og klarer ikke bestemme meg for HW50 eller HW95? Kan ikke så veldig mye om dette, men har tenkt til å kjøpe et 2.35:1 buet Dreamscreen lerret. Og så vidt jeg har forstått så har HW95 en minnefunksjon for zoom, og siden jeg skal se film, spille playstation og se på TV kan det være greit å ha mulighet til å se både 2.35:1 og 16:9 format.

Mulig jeg er helt på jordet her, men på HW50 må dette zoomes manuelt og på HW95 med en knapp på fjernkontrollen. På den annen side så er HW 50 helt ny og har sikkert mye annet fint (RC?) som HW 95 ikke har??

Er det noen som kan fortelle meg hvilken jeg skal velge?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vanskelig dillemma mellom disse to... HW50 har jo en hel del mer lys enn HW50, tipper 30-40% mer. Samtidig er sortnivået på VW95 fremdeles en hel del vassere, så dynamikken totalt sett vil i mørke scener fremdeles gå i favør av VW95 forutsatt at du har en batcave. HW50 har jo Reality Creation som gir den en skarphet som begynner å ligne på VW95, men optisk sett er VW95 en hel del skarpere. Darbee kan kanskje erstatte delvis Reality-creation-kretsen i HW50, men disse to prosesseringene er allikevel nokså forskjellig, så det blir ikke en ren erstatning. Reality Creation fungerer veldig bra på HW50.

Husk også at 3D krever desto mer lys, spesielt hvis du planlegger et litt større 2.35:1-lerret, og også der fungerer HW50 bedre. I et godt maskert rom fungerer fremdeles VW95 helt greit, men de siste 30-40% med lys kommer jo uten tvil godt med.

Når det gjelder viktigheten av den motorisert linsen avhenger det jo litt av bruken. Hvis du switcher en del mellom 16:9 og 2.35:1 er det jo svært upraktisk å måtte zoome ut og inn manuelt. Den motoriserte linsefunksjonen på VW95 er jo også svært presis samt også veldig rask...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 2.35:1 lerret uten anamorphisk linse er ikke HW50 et alternativ selv om den generelle bildekvaliteten på den er bedre enn VW95 i mine øyne. Men som Lygren sier er sortnivået og den optiske skarpheten mye bedre på VW95, og linseminnet til VW95 er et must når man skal bruke zoom metoden. Og uten anamorphisk linse trenger du heller ikke kurvet lerret.

Og hvis du ikke har dårlig tid kommer det en VW95 erstatning med Reality Creation og 1700AL (rykter) og sikkert linseminne om ikke lenge...:-D
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corvy
    Jeg hadde tenkt å kjøpe Epson 9100 men når jeg var innom avshop i går ble jeg nesten omvendt, og støyen fra Epson var jo i en annen klasse (viftestøy). Tror det fort blir noen tusenlapper til på bordet for en Sony.

Noen som kjenner til om 3D på Sonyen er like bra/bedre/dårligere enn Epson?

Kalibreringen til AVShop, spesielt på 3D er den verdt det? Jeg synest 1000,- er ganske mye for en tuning men er ganske allergisk for crosstalk og fargefeil.

Takk!
    Skal du legge så mye penger i en projektor så er kalibrering et must i mine øyne.. Også for 3D hvis du planlegger å se en del 3D. Det er vel verdt pengene.

Side 15 av 44 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •