Sony VPL-HW50 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 14 av 44 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare vær klar over at projektoren logger hvor mange ganger man har vært inne i service-menyen, og således kan det brukes mot en i en reklamasjonssak (om man roter det til med justering av andre funksjoner)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bare vær klar over at projektoren logger hvor mange ganger man har vært inne i service-menyen, og således kan det brukes mot en i en reklamasjonssak (om man roter det til med justering av andre funksjoner)
    Ja, det gjelder å være forsiktig. Ta gjerne bilde av default verdiene før du endrer... Uansett så er det bare snakk om 1 viktig endring her. Det er tonnevis av andre muligheter men anse disse som "hands off"

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Meldte inn min HW50 til Sony Prime Support i dag. Fikk umiddelbart svar at min er innenfor serienummer-rangen som er berørt av støyproblemene, så Sony skal levere en ny på døren og hente den gamle i slutten av neste uken. Utmerket service.
    Flott service! Hvis den ikke er hentet enda så kanskje du kan lage et opptak av støy før og etter bytte for å verifisere om det er noe å hente på dette?

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jeg å bestille forlenger til tak feste for HW 50?
    Skal ha 106" lerret og Pj blir hengende ca 5-5,5 m fra lerret. Topp av bilde blir ca 40cm under tak.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteinntrykk HW50

Da har jeg endelig fått min HW50. Kun fått justert inn bilde og testet litt filmer. Meget godt fornøyd med oppgraderingen over min Benq W9000 på film. Var ikke voldsom stor forskjell i Windows, men når jeg dro igang en film så kom GLISET

Har bare ett problem så langt å det er at alt jeg spiller av igjennom Windows hakker. Har forsøkt 24hz, 50hz, 60hz, 59hz men uansett hva jeg spiller av så hakker filmen. Det gjorde ikke min Benq W9000 så her må det forskes litt!

Noen som har et tips på hva som kan løse dette? Spiller av igjennom en MiniMac som jeg har installert Windows på.

Ellers så har Gorm gjort en fantastisk jobb med kalibreringen. Maken til behagelig bilde har jeg faktisk ikke engang sett på årntli kino

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Da har jeg endelig fått min HW50. Kun fått justert inn bilde og testet litt filmer. Meget godt fornøyd med oppgraderingen over min Benq W9000 på film. Var ikke voldsom stor forskjell i Windows, men når jeg dro igang en film så kom GLISET

Har bare ett problem så langt å det er at alt jeg spiller av igjennom Windows hakker. Har forsøkt 24hz, 50hz, 60hz, 59hz men uansett hva jeg spiller av så hakker filmen. Det gjorde ikke min Benq W9000 så her må det forskes litt!

Noen som har et tips på hva som kan løse dette? Spiller av igjennom en MiniMac som jeg har installert Windows på.

Ellers så har Gorm gjort en fantastisk jobb med kalibreringen. Maken til behagelig bilde har jeg faktisk ikke engang sett på årntli kino )
    Du kan prøve å gå inn på expert settings->film mode , prøv deg frem med valgene "auto 1", "auto 2" og "off", se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Da har vi forsøkt det. Det var ikke noe forskjell. Har også forsøkt å koble rett i pj uten hell. Forsøkte å koble raskt tilbake til min Benq og da går det helt jevnt uten hakking av noe slag.

Noen andre gode ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Da har vi forsøkt det. Det var ikke noe forskjell. Har også forsøkt å koble rett i pj uten hell. Forsøkte å koble raskt tilbake til min Benq og da går det helt jevnt uten hakking av noe slag.

Noen andre gode ideer?
    Hvis motionflow er på kan du prøve og slå den av og vice versa.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motionflow av og filmmode off gjorde susen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye lysstyrken faller fra høy til lav lampespenning? Leser 37% på et annet forum og det høres veldig mye ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor syns du det høres mye ut? Ingen grunn til å senke lampespenning, om det ikke monner litt hva lysutbytte angår.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvorfor syns du det høres mye ut? Ingen grunn til å senke lampespenning, om det ikke monner litt hva lysutbytte angår.
    Jeg mente i forhold til andre projektorer. Er ikke 30% ganske standard?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Jeg mente i forhold til andre projektorer. Er ikke 30% ganske standard?
    Det blir vel på en måte litt som å diskutere watt i hifi sammenheng. 30% er selv om den er målt og blir angitt fra produsenten av projektoren en ganske så "teoretisk" verdi. (Vil kanskje si 1/3 eller 33% er ganske vanlig.)
    Grunnen til at opplevelsen av dette ikke blir så kraftig i praksis , er at det er andre lysstyrke faktorer som gjør seg gjeldenede i et virkelig projektor oppsett. Tenker da på lys styrke etter kalibrering, Iris setting, Projetorlinses lys styrke ved den benyttdede Zoom brennviden, hvor i lens shift område man bruker den, valg av Lerretsdukens Gain osv er alle faktorer som spiller inn på lys styrke.

At lys styrken kan variere noen % avhengig av hvor på lerrete man måler er vel også et ganske kjent fenomen.

Lampa mister også ca 50% av sin lysstyrke i løpet av sin beregnede levetid.....

Man kan trøste seg litt med at øynene våre ikke opplever lysstyrke lineært, og blir mere følsomme for lys styrke variasjoner i svak lysstyrke enn høy.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått min HW 50 og testet den litt, og lurer på noe ting.
    Når eg ser på bluray i 3D så er det ikke mulig og kjøre vertikal strekk, kun normal og vertikal krymping, får dermed svarte felt under og over bilde ved bruk med 2.35:1 linse.
    Når eg ser på blu-ray i 2D kan eg stille in på vertikal strekk, normal, vertikal krymping og wide zoom, mens i 3D kun normal og vertikal krymping, dei andre valga er borte.
    Veldig fornøyd i 3D men synest bilde er litt "tåkete" i 2D, likte faktisk bedre bilde fra BenQ PE 8720 min, trur dette kan ha noe med begrensningen i 2.35:1 linsa og er kansje ein tilvennigs sak.
    Må kansje oppgradere til Darbee alikevel.
    Har ikke funnet ut om å skifte mellom full og øko modus, noen som vet hvordan ein gjør det ? (har bare skumlest gjennom menyen og instruksjonen men kunne ikke finne noe der enda)

Får den til å virke i 3D med sony briller men har kjøpt 2 stk Xpand 104 i tillegg som eg ikke får til å synkronisere, Har prøvd både manuelt og automatisk oppsett men til ingen nytte, noen som har satt opp HW50 med Xpand 104 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    Har nå fått min HW 50 og testet den litt, og lurer på noe ting.
    Når eg ser på bluray i 3D så er det ikke mulig og kjøre vertikal strekk, kun normal og vertikal krymping, får dermed svarte felt under og over bilde ved bruk med 2.35:1 linse.
    Når eg ser på blu-ray i 2D kan eg stille in på vertikal strekk, normal, vertikal krymping og wide zoom, mens i 3D kun normal og vertikal krymping, dei andre valga er borte.
    Veldig fornøyd i 3D men synest bilde er litt "tåkete" i 2D, likte faktisk bedre bilde fra BenQ PE 8720 min, trur dette kan ha noe med begrensningen i 2.35:1 linsa og er kansje ein tilvennigs sak.
    Må kansje oppgradere til Darbee alikevel.
    Har ikke funnet ut om å skifte mellom full og øko modus, noen som vet hvordan ein gjør det ? (har bare skumlest gjennom menyen og instruksjonen men kunne ikke finne noe der enda)

Får den til å virke i 3D med sony briller men har kjøpt 2 stk Xpand 104 i tillegg som eg ikke får til å synkronisere, Har prøvd både manuelt og automatisk oppsett men til ingen nytte, noen som har satt opp HW50 med Xpand 104 ?
    Den støtter ikke vertikalt strekk i 3D. Ganske skuffende, men ser det står i manualen også, så er ikke en bug. Skjønner ikke helt hvorfor den ikke støtter dette i 3D.
    TW9000 som jeg hadde før støttet vertikalt strekk både i 2D og 3D så litt kjipt å miste den muligheten.
    Lampen stiller du under valger "Cinema Black Pro".

Hvilken linse er det du har ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Den støtter ikke vertikalt strekk i 3D. Ganske skuffende, men ser det står i manualen også, så er ikke en bug. Skjønner ikke helt hvorfor den ikke støtter dette i 3D.
    TW9000 som jeg hadde før støttet vertikalt strekk både i 2D og 3D så litt kjipt å miste den muligheten.
    Lampen stiller du under valger "Cinema Black Pro".

Hvilken linse er det du har ?
    Linsen er ein PRISMASONIC H-700M
    Har sett litt på film nå og synest 3D var veldig godt bilde på, og fant ut av og lese kalibrerings rapporten att den var Kalibrert 2D i USER, så da blei bilde bedre ja, veldig god dybde i bilde, men synest att det kunnet vært litt skarpere men tror dette ligger i begrensningen til Linsen som er vel ei 720 linse, men synest bilde var mye skarpere i 3D en 2D
    Xpand 104 brillene får eg kun til å synke når eg snur meg og ser på HW50, når eg snur meg mot lerretet virker 3D i 5-6 sekunder før det detter ut, gjentar seg når eg snur meg igjen. ingen problem med sonyene.
    Hadde først tenkt på ein TW9000, men fekk opplysninger om att det gjekk an og kjøre vertikal stekk på HW 50, hadde eg vist att dette ikke gjalt i 3D hadde eg nok gått for TW9000
    Og støyen i eremitteren er hørbar ja, høres jo ut som ein liten fugl der bak ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Xpand brillene sendt i retur til Avshop som delbetaling for ein darbee, fekk dei ikke å virke i min kino.
    Kjøper heller Sony sine når Avshop får dei inn, synest og Sonyene var mye bedre og ha på og mere lukket slik att det ikke kommer uønsket lys inn.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tatt noen målinger på en projector som ikke er innkjørt eller kalibrert og jeg synes linæriteten er meget bra.

Gorm som kalibrerer mye og som er LANGT over middels opptatt av målinger er sikkert ikke enig:-D

Film 1 high ukalibrert RGB% vs IRE:
    Vedlegg 97974
    Film 1 high ukalibrert CIE 1976
    Vedlegg 97976
    Film 1 low ukalibrert RGB% vs IRE
    Vedlegg 97975
    Film 1 low ukalibrert CIE 1976
    Vedlegg 97977

Når projectoren har gått 50 timer skal jeg kalibrere den og da blir det jo enda bedre:-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mye å si på lineariteten i de målingene du presenterer her.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra det der ja. Kan være den nye lampen som trekker opp grønt, og at dette roer seg litt etter innkjøring.
    Pass bare på i ikke har for høy intensitet på grønt, for det er veldig godt synlig (er jo mesteparten av energien i D65-hvit). Skal du ende opp med overvekt av noe, så gjør det til blått.

Så PM-en din, og ringer deg senere i dag
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 14 av 44 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •