Sony VPL-HW50 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 13 av 44 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor stort lerret har du dottidott?

Ellers er man strengt tatt dekket med begge deler, når man velger både dag og natt modus.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt å kjøp pakke med Tab tension V3 grey 230 og xspand 104.
    Sitte avstand ca 5-5,5m, men har ikke så mye å gå på i bredden mellom høytalerne pga L formet stue og veranda dør.
    Skal inn i litt mere dedikert og maskert rom så fort vi får fart på garasje bygging, men ser helst at pj kan fungere begge plasser så en slipper å kjøpe ny, men heller sende inn for kalibrering om lerret og rom forandrer seg mye.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag- og nattmodus på den lerrets-størrelsen, betyr kalibrering både med normal-drift og økonomi-drift på lampen. Da får du kalibrering for både lysstyrke/punch (day) og sortnivå (night).
    Valgmuligheten er tiltenkt å gi et bilde av at preferanse for de som velger en enkel kalibrering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. da er det vel bare å legge inn bestillingen.:-D
    Takker for hjelpen.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Fint at du er fornøyd med bildekvaliteten Hvilken projektor hadde du før ?
    Hadde VPL-HW20 som jeg også var fornøyd med.
    Testet "Cirque du Soleil - Journey of Man" i 3D. Helt rå opplevelse på HW50, bortsett fra støy fra emitteren.

HW50 på full lampe øker viftestøyen men lyden er såpass lav at jeg ikke plages.
    Rakk ikke lage recording av emitter-støy (high pitch) men den kommer her etter helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Hadde VPL-HW20 som jeg også var fornøyd med.
    Testet "Cirque du Soleil - Journey of Man" i 3D. Helt rå opplevelse på HW50, bortsett fra støy fra emitteren.

HW50 på full lampe øker viftestøyen men lyden er såpass lav at jeg ikke plages.
    Rakk ikke lage recording av emitter-støy (high pitch) men den kommer her etter helgen.
    Hva bruker du for å måle støyen? Jeg kan jo prøve og gjøre det samme når jeg får min, hvis den støer da (er jo lov å håpe).

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Reality creation er bedre på VW1000 fordi den også oppskalerer til 4K. På HW30 skal du ikke se bort i fra at Darblet kan gjøre en vel så god jobb som nevnte funksjon gjør på HW50.

Har testet Darbee Darblet på HW30, og den tryller frem et veldig mye skarpere bilde. Bedre "glans" i blanke objekter, mye bedre detaljskarphet, og mye bedre kontrast i detaljene. Så lenge man holder seg under 46-49% effekt, introduserer den heller ikke støy ala edge-enhancement

Kan ikke annet enn å anbefale Darblet til alle som ønsker en mirakelkur hva bildeskarphet angår. Denne "boksen" er vel verd pengene.
    Vil denne boksen også gi min VW95ES markant bedre bilde?

Edit: Var nok litt kjapt ute og stilte dette spørsmålet etter at jeg begynte å lese i denne tråden. Skjønner at denne Darbbe Darblet vil gjøre en enda bedre jobb for min projektor og blir nok å kjøpe denne i julegave til meg selv

En kompis skal nå kjøpe HW50 til 'stue kinoen' sin, meget spent på og se hvor god den er til slik bruk.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Vil denne boksen også gi min VW95ES markant bedre bilde?

Edit: Var nok litt kjapt ute og stilte dette spørsmålet etter at jeg begynte å lese i denne tråden. Skjønner at denne Darbbe Darblet vil gjøre en enda bedre jobb for min projektor og blir nok å kjøpe denne i julegave til meg selv

En kompis skal nå kjøpe HW50 til 'stue kinoen' sin, Meget spent på og se hvor god den er til slik bruk.
    Jeg har en HW50 i kjellerstuen med hvite vegger og tak og meg grått lerret og det funker overraskende bra. Og Darbee på din VW95 vil være en meget bra og "billig" oppgradering...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har en HW50 i kjellerstuen med hvite vegger og tak og meg grått lerret og det funker overraskende bra. Og Darbee på din VW95 vil være en meget bra og "billig" oppgradering...
    Så klart du har det

Meget gunstig pris ja for noe som ser ut til å forbedre bildekvaliteten såpass markant. Meget simpel å bruke også regner jeg med?!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Så klart du har det

Meget gunstig pris ja for noe som ser ut til å forbedre bildekvaliteten såpass markant. Meget simpel å bruke også regner jeg med?!
    Plug & Play, men den er litt kresen på HDMI kabler.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fikk tatt en rask titt på denne i dag, og det er jo utvilsomt en imponerende projektor... Massivt lysutbytte. På et 100" lerret synes jeg faktisk at full speed på 3D-brillene (dvs "3D-brightness" på low) fungerte akseptabelt, og det var ikke HW30 i nærheten av å takle.

Reality Creation gjør mye av det samme som på VW1000 selv om nok effekten av prosesseringen fremstår noe tydeligere i 4K. At uansett denne funksjonen også har noe for seg i 2K er det liten tvil om.

Når det gjelder støy fra emitteren er den hørbar, så her må Sony på banen med en løsning... Ekstern emitter er jo sikkert greit for de fleste, den gjør jo lite av seg uansett.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Plug & Play, men den er litt kresen på HDMI kabler.
    Kjører nok en 'DreamScreen Stealth HDMI 1.4 4K' der også.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Darbee for meg er (etter å ha tweaket bildet via en HTPC) prikken på i`en. Skygger/mellomkontrast (av mangel på annen beskrivelse) får en boost, slik at bildet får noe mer pop/punch og 3D følelse. Helt OK produkt, men kan ikke unngå å tenke at dette kun er et videofilter som enkelt kunne vært innebygget i software eller BD-avspiller til noen tiere i lisenskroner.

Meldte inn min HW50 til Sony Prime Support i dag. Fikk umiddelbart svar at min er innenfor serienummer-rangen som er berørt av støyproblemene, så Sony skal levere en ny på døren og hente den gamle i slutten av neste uken. Utmerket service.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Darbee for meg er (etter å ha tweaket bildet via en HTPC) prikken på i`en. Skygger/mellomkontrast (av mangel på annen beskrivelse) får en boost, slik at bildet får noe mer pop/punch og 3D følelse. Helt OK produkt, men kan ikke unngå å tenke at dette kun er et videofilter som enkelt kunne vært innebygget i software eller BD-avspiller til noen tiere i lisenskroner.

Meldte inn min HW50 til Sony Prime Support i dag. Fikk umiddelbart svar at min er innenfor serienummer-rangen som er berørt av støyproblemene, så Sony skal levere en ny på døren og hente den gamle i slutten av neste uken. Utmerket service.
    Hvilket nummer var det ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kalibrert en del HW50 projektorer i dag. "Støyen" er der på alle sammen. Støy i anførselstegn, fordi det etter min mening ikke kan defineres som støy. Svak "during" er vel mer betegnende, og skal en sammenlikne med noe, så er det akkurat samme type "støy" som fra vanlige lysstoffrør. Samme type "støy", bare mye lavere nivå.

Ser også at projektorene er forholdsvis enkle å kalibrere så lenge det kjøres med full spenning på lampen. Det vil si at de er ganske lineære, men med feil fargetemperatur (alt for kald), og selvfølgelig veldig oversaturert.

Så fort en skal kjøre projektoren i øko-modus, stiller det seg dessverre helt annerledes. Da er ikke lengre gråskalaen lineær, og det er ikke mulig å kalibrere den i uten å ende opp med sort som inneholder alt for mye rødt (kraftig rødstikk i mørke områder). Har imidlertid funnet en løsning som fungerer i øko-modus også, men det betinger at fargetemperaturen kalibreres i service-menyen :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Hvilket nummer var det ?
    xxx0167

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kalibrert en del HW50 projektorer i dag. "Støyen" er der på alle sammen. Støy i anførselstegn, fordi det etter min mening ikke kan defineres som støy. Svak "during" er vel mer betegnende, og skal en sammenlikne med noe, så er det akkurat samme type "støy" som fra vanlige lysstoffrør. Samme type "støy", bare mye lavere nivå.

Ser også at projektorene er forholdsvis enkle å kalibrere så lenge det kjøres med full spenning på lampen. Det vil si at de er ganske lineære, men med feil fargetemperatur (alt for kald), og selvfølgelig veldig oversaturert.

Så fort en skal kjøre projektoren i øko-modus, stiller det seg dessverre helt annerledes. Da er ikke lengre gråskalaen lineær, og det er ikke mulig å kalibrere den i uten å ende opp med sort som inneholder alt for mye rødt (kraftig rødstikk i mørke områder). Har imidlertid funnet en løsning som fungerer i øko-modus også, men det betinger at fargetemperaturen kalibreres i service-menyen :-)
    Mulig jeg ikke skjønner helt hva du mener. Men mener du at projektoren alltid da bør gå med full lampespenning selv om man har "bat cave"?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ville bare formidle at den er et lite "hel...." å kalibrere i eco-modus, men at jeg fant et "smutthull" via service-menyen.
    Ukalibrert, så ville jeg vurdert en annen projektor på små lerret (ville altså ikke kjørt HW50 ukalibrert i eco-modus).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ville bare formidle at den er et lite "hel...." å kalibrere i eco-modus, men at jeg fant et "smutthull" via service-menyen.
    Ukalibrert, så ville jeg vurdert en annen projektor på små lerret (ville altså ikke kjørt HW50 ukalibrert i eco-modus).
    Hva er dette "smutthullet" ? Lyst å fortelle ?

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ordnet opptak av støyen i 3D modus på mitt eksemplar av HW50 (SN xxx0649).

Opptak er utført med en Iphone 4 plassert hvilende på kabinettet rett ovenfor selve emitteren.

Software: AudioMemos (free). Screenshot av innstillinger her: http://www.filedropper.com/bilde
    (Merk at AudioMemos har en øvre grense på 3MB pr eksport i gratisversjonen)

Jeg var en tur innom ServiceMenyen i HW50. Opptak før & etter justering der inne. Resultatet snakker for seg selv Eneste drawback er at man lett mister synch med innstilling 1.

IR strength 0: http://www.filedropper.com/irstrength0
    IR strength 1: http://www.filedropper.com/irstrength1

Kjempefint om noen andre med HW50 & Iphone4 kunne utføre samme sjekk (med samme innstillinger i AudioMemos) & legge resultatene her sammen med serienummer. Det er fabrikk-oppsett som er av interesse da denne gir skikkelig synch med brillene (men som drar OPP støyen vesentlig)

NB, hvis noen vil endre styrken på emitter så finnes denne i ServiceMeny (enter, enter, left, enter): device -> other -> 3D/Sync Transmitter Strength

Side 13 av 44 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •