Sony VPL-HW50 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 12 av 44 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for god input.
    Har aldri vært aktiv som "skribent" på Avforum, men har lest mye, og det man ikke kan få svar på her inne med alle eksperter og "litt-over-middels-interesserte" er ikke verdt å vite :-D

mvh
    TG

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Funksjonen i seg selv fungerer vel greit nok (oppskarping/detaljering). Det er bare det at dette ekstra glasset i optikken (eshift/eshift2) skaper så mye interne refleksjoner, at ANSI-kontrasten senkes kraftig. Så fort det er en scene med en del lyse objekter, vil de mørkeste områdene endre seg fra sort til grått. Jo mere lys i scenen, jo lysere blir de "sorte" områdene. I sjakkbrettmønster måler jeg ANSI-kontrast rundt 200:1. Det blir jo litt stusselig, når HW30 og HW50 måler 350:1, altså 75% høyere

Har HW30 og HW50 samme ANSI kontrast?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Har HW30 og HW50 samme ANSI kontrast?
    De har identiske paneler og optikk, så det er vel ganske logisk

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Snakket med en fra Sony Japan i går på Cinemateket hvor Sony hadde visning av den nye 4K TV´en samt HW50 og VW1000 og han kunne fortelle at den lyden fra IR senderen når 3D aktiveres kun oppstår på de første 200 eksemplarene og de som har fra de kan få problemet løst. Jeg har nr 161 så jeg vil tro at når de sorte kommer til Norge vil nr 200 blitt passert for lenge siden.
    Fikk min i dag og den har serienummer godt over 600 og den støyer helt jævlig under 3D materiale. Sony har IKKE fikset noe som helst slik jeg ser (hører) det.

Nå blir det spennende å se hva Sony Norge gjør med dette. I USA løses dette med gratis ekstern emitter. I Norge burde vi få samme service.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Fikk min i dag og den har serienummer godt over 600 og den støyer helt jævlig under 3D materiale. Sony har IKKE fikset noe som helst slik jeg ser (hører) det.

Nå blir det spennende å se hva Sony Norge gjør med dette. I USA løses dette med gratis ekstern emitter. I Norge burde vi få samme service.

Jeg har hatt min i kinoen de siste dagene da jeg har hatt fler på besøk som vil se på HW50 under optimale forhold. Og i kveld testet jeg 3D med projektoren en halv meter over og rett bak hodet og da hørte jeg støyen godt, i kjellerstuen der den normalt er satt opp har jeg den rett over hodet på hylle og da hører jeg ikke lyden.

Sony ordner opp i dette, det er bare å ta kontakt med PrimeSupport så finner de en løsning og det beste burde bare være en ekstern emitter til alle med problemet siden din med serienr over 200 fortsatt har problemet.

Ellers så har jeg kost meg en del med denne de siste dagene og den imponerer meg bare mer og mer, dette er mye projektor for pengene!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var kjipt. Har ventet på min i en måned snart for å få en svart. Kunne jo bare tatt en hvit som var på lager siden de nye støyer like mye.Hvor kjøpte du din?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Det var kjipt. Har ventet på min i en måned snart for å få en svart. Kunne jo bare tatt en hvit som var på lager siden de nye støyer like mye.Hvor kjøpte du din?
    Samme her. Satset på at Sony QC fanget opp dette og leverte svarte uten feil.
    Jeg kjøpte fra Advance.no til en god pris. På esken står det Atlas spedisjon/AV shop så den er nok fra siste felles batch inn til kongeriket.

Om bildekvaliteten kan jeg si at den svarer til forventningene. Rakk ikke tweake så mye da jeg kun hadde 2-3 timer i natt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Satset på at Sony QC fanget opp dette og leverte svarte uten feil.
    Jeg kjøpte fra Advance.no til en god pris. På esken står det Atlas spedisjon/AV shop så den er nok fra siste felles batch inn til kongeriket.

Om bildekvaliteten kan jeg si at den svarer til forventningene. Rakk ikke tweake så mye da jeg kun hadde 2-3 timer i natt.

Arg :/
    Hmm, har bestillt min fra avshop.no, forsåvidt merkelig at jeg ikke har fått min enda hvis advance.no får sine fra avshop..
    Hentet du din hos leverandør eller fikk du den i posten ?

Hvis det er slik at den ulyden er der fremdeles burde de jo sende med den eksterne senderen som visstnok fikser problemet.
    Hadde jo helst sett at de hadde fikset den interne, er jo greit å slippe ekstra kabler. Men hvis det er eneste mulighet så skal jeg nok klare å leve med det :P

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Arg :/
    Hmm, har bestillt min fra avshop.no, forsåvidt merkelig at jeg ikke har fått min enda hvis advance.no får sine fra avshop..
    Hentet du din hos leverandør eller fikk du den i posten ?

Hvis det er slik at den ulyden er der fremdeles burde de jo sende med den eksterne senderen som visstnok fikser problemet.
    Hadde jo helst sett at de hadde fikset den interne, er jo greit å slippe ekstra kabler. Men hvis det er eneste mulighet så skal jeg nok klare å leve med det :P
    Fikk den levert på døren. Knallservice fra Advance Tipper Atlas Spedisjon/AVshop får ut sine fortløpende. Sikkert brukbar mengde backorder som skal ut

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket akkurat med Prime-support (800 11 913).

-De ville IKKE sende ut ekstern emitter som de gjør i USA.
    -De sa at mitt serienummer er utenfor problemene.
    -De sa at 3D projektorene alltid vil lage ekstra støy i 3D modus
    -De kunne ta den inn til sjekk. Dette ville ta 1-2 uker.

Jeg kan trygt si at støyen fra emitter er plagsom.

@Andreas21; Vi kunne sammenliknet støynivået på din "defekte" enhet (blandt de 200 første enhetene) og min som er "normal" i Sony's øyne...
    For å få til dette må vi bruke identisk måleutstyr. Noen Iphone apps som egner seg til dette??? (jeg har en iphone4). Har en app som heter "decibels" som kun viser støynivå på graf & har ikke opptaksmulighet.
    Hvis det ikke er merkbare avvik på disse målingene tar jeg saken videre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den levert på døren. Knallservice fra Advance Tipper Atlas Spedisjon/AVshop får ut sine fortløpende. Sikkert brukbar mengde backorder som skal ut
    Ja, er nok sikkert en del backorder. Men jeg vet at jeg var nr.3 på listen. Har vært en lang ventetid, solgte den forrige projektoren min for en stund siden, så akkurat nå har jeg verken tv eller projektor...
    HW30 har jo stått som på lager siden fredag i forrige uke
    Jeg reiser snart ut på jobb igjen (jobber i nordsjøen), hadde håpet og få lekt meg litt med den før jeg dro

Fint at du er fornøyd med bildekvaliteten Hvilken projektor hadde du før ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -De ville IKKE sende ut ekstern emitter som de gjør i USA.
    -De sa at mitt serienummer er utenfor problemene.
    Det dukker nok opp flere brukere etterhvert med serienummer 200+, så da vil informasjonen til Sony kunne bekreftes/avkreftes.

Jeg kan gjerne måle dB nivået på min, men har ikke iPhone. Tenker (som du er inne på) at måleinstrumentet (og evn. programvaren) må være av nøyaktig samme type da mobiltelefoner neppe er svært nøyaktige. Og målingen bør utføres nære emitteren i samme vinkel (for eks. 5cm vinkelrett fra fronten til emitteren) for å få noenlunde korrekte målinger. Og lampe bør være satt i lav modus etc. Flere rom for feil her.

Gorm kalibrerer en del av disse enhetene. Kanskje han vil kommentere om han hører noe konkret forskjell i 3D modus på de siste enhetene?

-De sa at 3D projektorene alltid vil lage ekstra støy i 3D modus
    Her må de vel mene som følge av at lampemodus er på høy (økt viftestøy).

Det er IR emitteren som støyer som følge av en åpenbar designfeil. IR emittere støyer vanligvis ikke på den måten, og de erkjenner Sony (USA) selv ved å levere ut en alternativ emitter som ikke medvirker til "ekstra støy".

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal forsøke med forskjellige støymålinger i kveld. Kanskje noen kan deles her.

Jeg hadde en dårlig beskrivelse av hva Sony mente med økt støy i forbindelse med 3D. De mente at emitteren lagte støy uansett (på toppen får man økt viftestøy da 3D automatisk kjører lampen i "full").

Ergo; Sony sier at emitter skal lage støy under normale forhold. Kan noen med VPL-HW30 (ekstern emitter) bekrefte dette?

Helt riktig at f.eks Gorm er i en god posisjon til å sammenlikne de før S/N 200 og de etter...

Har også vurdert om jeg skal bestille ekstern emitter på egen kost for videre sjekk.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    De har identiske paneler og optikk, så det er vel ganske logisk

Tja, er vel ikke for mye aa spoerre Sony om aa slenge inn ekstra ANSI kontrast i enten form av dypere sort eller hoeyere lysstyrke.. (eller begge 8) ) ? Men kanskje logisk som du sier, hadde vaert dyrt aa bytte ut paneler og optikk hver gang :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, kjenner jeg begynner å bli engstelig her nå. Har fått beskjed at min nå er inne til kalibrering. Er selv helt fanatisk når det kommer til lyder som ikke naturlig hører hjemme noe sted...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Huff, kjenner jeg begynner å bli engstelig her nå. Har fått beskjed at min nå er inne til kalibrering. Er selv helt fanatisk når det kommer til lyder som ikke naturlig hører hjemme noe sted...
    Du kan jo kanskje forhøre deg med kalibratør om han kan sjekke om din har denne ulyden.
    Synest forøvrig det er ganske dårlig av Sony at de ikke fikser dette problemet når de er klar over det.
    Heldigvis er det kun ved 3D visning og det kan jo faktisk ordnes med ekstern emitter, men det er jo selvfølgelig helt unødvendig og litt slapp kvalitetskontoll av Sony.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan hw50 er iforhold til jvcx30 og epson tw9000.

Hvis jeg kjøper hw50, vil jeg få like bra sortnivå som x30 og like bra 3d som tw9000? Hvis ikke, hvilken projektor klarer å oppfylle de to kriteriene?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kalibrere en del HW50 i morgen, så kan sjekke da. Siden de skal kjøres inn to døgn, og ikke ankom lager i norge før onsdag, så blir dette første runde med høyere serienummer.
    Har forøvrig vært i dialog med Sony angående tema i siste del av tråden, og får nok tilbakemelding i løpet av noen dager.

Forøvrig syns jeg kanskje det krisemaksimeres litt her. Jeg har jo hørt "verstingene" med de laveste serienumrene (hva gjelder emitter-støy), og har ikke et øyeblikk vurdert å la være å kjøpe meg en HW50.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Skal kalibrere en del HW50 i morgen, så kan sjekke da. Siden de skal kjøres inn to døgn, og ikke ankom lager i norge før onsdag, så blir dette første runde med høyere serienummer.
    Har forøvrig vært i dialog med Sony angående tema i siste del av tråden, og får nok tilbakemelding i løpet av noen dager.

Forøvrig syns jeg kanskje det krisemaksimeres litt her. Jeg har jo hørt "verstingene" med de laveste serienumrene (hva gjelder emitter-støy), og har ikke et øyeblikk vurdert å la være å kjøpe meg en HW50.
    Blir spennende og høre hva de sier og ikke minst hvordan du opplever støyen.
    Kan ikke fordra ulyder og spesielt summing. Den kommer til å henge rett over hodet på meg så vil nok garantert irritere meg. Heldigvis ser jeg lite 3D. Så det ikke noen dealbreaker for min del. Samt at det kan "fikses".
    Min er nå endelig på vei i posten, er jeg veldig heldig så har jeg den på Lørdag

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. vurderer også å kjøpe HW50, og har litt spørsmål ang. kalibrering.
    Hva blir forskjellen på svart nivå og punch ved kalibrering?
    Vet ikke helt hva jeg skal velge der. Liker at sort er sort, men også lyst skal være skarpt med punch. Blir vel også bestilt med day/night isf.
    Har delvis mørke vegger og tak. Mørkt tre og mørk strie. Mørke nokså tette gardiner og lite lyskilder utenom da jeg bor i en krok ved skogen.....
    Har sol, men den forsvinner ca kl 18 på den siden. Håper på litt hjelp her så kan kanskje julen feires med "storskjerm":-D

Side 12 av 44 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •