Sony VPL-HW50 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 11 av 44 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aeon2
    OJ - dette var sørgelig lesning.
    Jeg sliter selv med kort kasteavstand og har en Prismasonic HD-5000R.
    Jeg planlegger en projector-oppgradering senere i høst og vurderer JVC X35/X30, Epson TW9100/9000 eller Sony HW50ES.

Jeg vet fra før at JVC har en tilbaketrukket linse men jeg ante ikke at Epson også har det.
    Er meget spent på hvordan det er med HW50ES.

Jeg har et 142" 2.35:1 lerret og en TR på 1.6 nå.
    Jeg planlegger å skjære hull i veggen til naborommet og montere opp projektoren "mitt i veggen" slik at jeg kan oppnå en TR på 1.8.
    Jeg har et håp om at det skal gå med en av høstens nye projektorer - men nå er jeg i tvil.

Det jeg trenger er en "A-linse-vennlig" projektor der linsen til projectoren ikke er for stor i diameter og kan tres inn i A-linsa og nesten komme borti prismeglasset for å unngå vignetting.

I så måte ser konstruksjonen til Panasonic PT-AT6000 lovende ut.

Er veldig spent på hva du kommer frem til Funk.
    Jeg vil anbefale deg og stryke tw9000/9100 med det samme, den gjør bare vondt verre.
    Og med HD-5000R så er det nesten enda verre, jeg var uheldig og måtte ha linsen slik at når jeg vinklet linsen for å få korrekt bilde tok de skruene du bruker til å justere bak prismen borti plasten rundt åpningen til linsen, som igjen gjorde at linsen måtte enda litt lengre ut :/
    Sørg for at du går for en projektor der du kan komme så langt innpå linsen som mulig. Panasonicen eller hw30/50 ser ut til å skulle fungere bra.

Er usikker på hvor langt inn linsen på JVCen er, men tror Epson sine sitter enda lengre inne.

Skal selvfølgelig komme med en tilbakemelding når jeg får alt opp, men blir nok ikke helt sammenlignbart da Prismasonic HD6000 er en helt annen type (cylindrical vs prism) enn HD5000, og den skal kunne brukes med TR helt ned på 1.25 hvis den kommer helt inntil linsen mens HD5000 skal støtte TR ned til 1.5 hvis den kommer helt inntil linsen.
    Mener jeg ligger på en TR på rundt 1.8.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Skal komme med en tilbakemelding når jeg får det i hus og satt det opp.
    Hvilken linse er 7000, kjenner ikke til den? Er det en prisme linse ? Hvor er den i serien i forhold til hd-5000 og hd-6000 ?

Jeg måtte selge min epson tw9000w da linsen i den projektoren sitter så langt bak i huset pga den automatiske linsebeskytteren. Det kombinert med litt kort kasteavstand og 110" 2:35:1 lerret gjorde at jeg lå ganske langt i ytterkant på prismene. Ønsket å beholde størrelsen på lerretet og kunne ikke flytte pj lengre bak så da måtte epsonen gå :/

Prismasonic HD-6000 er cylinder basert og støtter lavere throw ratio bedre, samt at den skal ha ganske mye bedre fokus og strekk uniformitet. Kombinert med at jeg kommer kliss innpå linsen til HW50 så håper jeg dette skal bli bra
    Linsen heter PRISMASONIC H-700M,(blei ein null ekstra med 7000) er vel modellen før dagens HD-5000M, og er ganske lik denne design messig.

Eg bruker linsen i kun 2.35:1 mode, så eg treng kun med manuel kontroll.
    Har brukt den med BenQ PE8720 og denne har og linsen tilbaketrukket, og bilde blei litt mørkere i kantene, men la ein ikke merke til når ein såg på film

Har 4 par briller av type Acer 3D JZ.K0100.003 og for DLP projektor liggende, noen som vet om dei passer til Sonyen ?

Blir nok HW 50 og Darbee Darblet på meg og nå, kjøpte du forresten HW 50 kalibrert ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan kan ikke nødvendigvis sammenlikne projektorer på "hvor langt tilbake linsen er plassert". Dette har strengt tatt ingen ting å si, så lenge projektoren i utgangspunktet ikke er i short-throw kategorien allerede, slik de fleste LCD/LCoS/SXRD projektorer er. PE8720 har optikk som trenger lengre kasteavstand (long-throw) enn de andre nevnte projektorene, så den skal være relativt snill i forhold til bruk med ekstern linse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    kan kan ikke nødvendigvis sammenlikne projektorer på "hvor langt tilbake linsen er plassert". Dette har strengt tatt ingen ting å si, så lenge projektoren i utgangspunktet ikke er i short-throw kategorien allerede, slik de fleste LCD/LCoS/SXRD projektorer er. PE8720 har optikk som trenger lengre kasteavstand (long-throw) enn de andre nevnte projektorene, så den skal være relativt snill i forhold til bruk med ekstern linse.
    PE 8720 har vert ein veldig god projektor men trekker på årene nå, og etter mye surfing på Avforum er eg komt til at Sony HW 50 er det beste kjøpet for meg.
    Blir plasser heilt bak i taket i ein Kinoen som er 3.65 bred og 4.75 lang.
    Så avstand til fra linse til lerretet er vel litt under 4.5 meter og lerretet er eit 2.35:1 265cm/ 114" DreamScreen V3 CineScope ProCurve med grå duk.
    Håper dette blir bra :-) og at HW50 er den beste kombinasjonen mellom 2D og 3D, ser vel ca 30-40% filmer i 3D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    PE 8720 har vert ein veldig god projektor men trekker på årene nå, og etter mye surfing på Avforum er eg komt til at Sony HW 50 er det beste kjøpet for meg.
    Blir plasser heilt bak i taket i ein Kinoen som er 3.65 bred og 4.75 lang.
    Så avstand til fra linse til lerretet er vel litt under 4.5 meter og lerretet er eit 2.35:1 265cm/ 114" DreamScreen V3 CineScope ProCurve med grå duk.
    Håper dette blir bra :-) og at HW50 er den beste kombinasjonen mellom 2D og 3D, ser vel ca 30-40% filmer i 3D
    HW50 er 46cm lang, hvis du plasserer den helt bak vil du vel ende opp med en TR på rundt 2, så det skal nok bli veldig bra
    Er litt usikker på hvordan kjølingen virker på HW50, henter den kald luft bak og blåser ut varm forran på høyre og venstre side?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    HW50 er 46cm lang, hvis du plasserer den helt bak vil du vel ende opp med en TR på rundt 2, så det skal nok bli veldig bra
    Er litt usikker på hvordan kjølingen virker på HW50, henter den kald luft bak og blåser ut varm forran på høyre og venstre side?
    Den henter kald luft bak og blåser den ut på venstre side av linsen, har ikke kjent noe luft ut på høyre side. Den trenger noe klaring bak pga innsuget, manualen sier 30cm, men det er ikke nødvendig med så mye. Jeg har min ca 10cm fra veggen bak, det er viktigere med god klaring der den blåser ut luften...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI kabelen min kommer ned heilt i bakkant av projektorca (5 cm fra bakvegg), og trur 8720 er ca 20 cm fra bak vegg så det skal gå bra(er offshore så eg får ikke sjekke nå)
    Har tenkt og bruke samme opphenge som er eit Prismasonic CB-200
    Bestiller nok HW50 snart må bere surfe litt og finne ut om eg skal ha med ein Darbee Darblet

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    HDMI kabelen min kommer ned heilt i bakkant av projektorca (5 cm fra bakvegg), og trur 8720 er ca 20 cm fra bak vegg så det skal gå bra(er offshore så eg får ikke sjekke nå)
    Har tenkt og bruke samme opphenge som er eit Prismasonic CB-200
    Bestiller nok HW50 snart må bere surfe litt og finne ut om eg skal ha med ein Darbee Darblet
    Det er bare å ta med en Darbee, jeg har en til min VW1000 og skal ha en til HW50...
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    darbee med sonyene? er det no poeng? er ikke det en slags reality creation greie? kjører du både reality creation skrudd på, og darbee samtidig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    darbee med sonyene? er det no poeng? er ikke det en slags reality creation greie? kjører du både reality creation skrudd på, og darbee samtidig?
    Ja, er visst det som er inn for tiden.
    Skal teste det selv når sonyen kommer i hus.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en fra Sony Japan i går på Cinemateket hvor Sony hadde visning av den nye 4K TV´en samt HW50 og VW1000 og han kunne fortelle at den lyden fra IR senderen når 3D aktiveres kun oppstår på de første 200 eksemplarene og de som har fra de kan få problemet løst. Jeg har nr 161 så jeg vil tro at når de sorte kommer til Norge vil nr 200 blitt passert for lenge siden.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er HW 50 bestilt, med 2 stk briller og kalibrering på 2D og 3D.
    Venter litt med Darbee Darblet, ser det wer litt delte meininger

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke 3d briller er det som kan brukes med denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Hvilke 3d briller er det som kan brukes med denne?
    Vet ikke akkurat hvilke merker, men det må ihvertfall være IR. Med mindre du kjøper noen RF briller med IR til RF konverter, som f.eks Monstervision.
    Xpand brillene er vel IR og skal funke med Sony sine projektorer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xpand 104 fungerer nok bra til denne projektoren, akkurat som de gjør til HW30, VW95 og VW1000
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen gjort noen sammenlikningstester på de forskjellige brillene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan Sony VPL-HW50 er i forhold til JVC DLA-X35?
    Prisen er noenlunde lik. Det jeg har sett og lest om de nye JVC`ene virker ganske bra. Vet dog ikke hvor god 4K-oppskaleringen fungerer i praksis.

Har et fremtidig byggeprosjekt på gang, men har ikke kommet lengre enn til å kjøpe inn lerrett. Det ble et SE Reference Enlightor 4K 100", men vet ikke hvilken PJ jeg skal matche det opp med. Planlegger veldig god lyskontroll.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X35 har ikke E-shift (eller "4K" oppskalering om du vil). Akkurat det skal man være sjeleglad for, da e-shift fullstendig raserer ANSI-kontrasten, og således må være en av de dårligste "oppfinnelsene" på lenge ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gorm for presiseringen. :-D

Jeg hadde egentlig sett på X55 som har eshift2, men før jeg skulle poste innlegget så jeg at det var X35 som var mer sammenlignbart i pris, men fanget ikke i farten opp at den ikke hadde samme funksjon. Takk uansett for tilbakemeldingen på hvor dårlig teknologien fungerer i praksis som egentlig var det jeg var ute etter. 8)

Noen som har testet HW50 med Darbee på akustisk lerett? Helst ENLIGHTOR 4K, men andre er også interessant å høre. Er det en bra match?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funksjonen i seg selv fungerer vel greit nok (oppskarping/detaljering). Det er bare det at dette ekstra glasset i optikken (eshift/eshift2) skaper så mye interne refleksjoner, at ANSI-kontrasten senkes kraftig. Så fort det er en scene med en del lyse objekter, vil de mørkeste områdene endre seg fra sort til grått. Jo mere lys i scenen, jo lysere blir de "sorte" områdene. I sjakkbrettmønster måler jeg ANSI-kontrast rundt 200:1. Det blir jo litt stusselig, når HW30 og HW50 måler 350:1, altså 75% høyere
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 11 av 44 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •