Sony VPL-HW50 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  3
Side 10 av 44 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 869

Tråd: Sony VPL-HW50

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begge enhetene jeg har målt på er selvsagt sorte ;-)
    Demoenheter fra henholdsvis Sony og JVC

Har ikke sett film på dem enda, da jeg brått ble syk, og så bar det avgårde på ferie. Har dermed bare sett testbilder og referansebilder (ikke levende), så panoreringer kan jeg ikke uttale meg om. På X55 kan man deaktivere e-shift, men som jeg har påstått tidligere, så hadde det ingen innvirkning på målt ANSI-kontrast. Glasset sitter jo tross alt i lysbanen hele tiden.
    HW50 har merkbart mere "trøkk" i bildet, både høyere lysstyrke, og bedre bildedynamikk, når de begge ble kalibrert i øko-modus.

@Arendal
    D65 duken er ikke akustisk, det er vanlig lerretsduk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel derfor han har bestillt DreamScreen UltraHD V4K duken i tillegg :razz:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les innlegge hans en gang til, så skjønner du hvorfor jeg nevnte at D65 ikke er akustisk ;-)
    Jeg antar at man må erstatte den ytterste D65 laget med det lydtransparente laget og da er det vel ikke D65 lenger, men er det fortsatt grått?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Begge enhetene jeg har målt på er selvsagt sorte ;-)
    Demoenheter fra henholdsvis Sony og JVC

Har ikke sett film på dem enda, da jeg brått ble syk, og så bar det avgårde på ferie. Har dermed bare sett testbilder og referansebilder (ikke levende), så panoreringer kan jeg ikke uttale meg om. På X55 kan man deaktivere e-shift, men som jeg har påstått tidligere, så hadde det ingen innvirkning på målt ANSI-kontrast. Glasset sitter jo tross alt i lysbanen hele tiden.
    HW50 har merkbart mere "trøkk" i bildet, både høyere lysstyrke, og bedre bildedynamikk, når de begge ble kalibrert i øko-modus.

@Arendal
    D65 duken er ikke akustisk, det er vanlig lerretsduk.
    Akk, hvorfor kunne ikke Sony lage HW50 med motorisert linsekontroll. Den hadde passet perfekt nå.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whops.... my bad! ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en HW50 på meg også, klarte ikke styre meg :P
    Er her forhåpentligvis innen en uke.

Har også byttet linsen jeg hadde (Prismasonic HD-5000R) i en Prismasonic HD-6000R som visst skal være en god del bedre, var ikke helt fornøyd med HD5000R så tok kontakt med Prismasonic, de har en helt fantastisk kundeservice, snakket en del med Anssi han var helt topp.
    Siden det gamle takfestet ikke er kompatibelt med den nye linse pga. heisen som løfter linsen vekk fra lysbanen ble det nytt fest også fra Prismasonic, CB-500.

Fant noen billige Monstervision 3D briller på ebay også, håper de funker bra. Noen som har erfaringer med disse brillene? Evt. noen som har testet de på HW50/HW30 ?

Og når jeg først var i gang ble det jammen en X-Rite EyeOne Display 3 pro også. No skal det kalibreres :P

Blir mye "F5" i sporingsvinduene fremmover, gleder meg som en unge

Har også vurdert en Darbee, noen som har testet denne med HW50? Hvordan er den i forhold til RC, har det noe for seg med Darbee på denne projektoren ?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer funk, vi er en god gjeng som venter spent nå :-D

Når det gjelder Darbee på disse projectorene med RC så kan jeg ikke se at det har så mye for seg.
    Det blir vel litt som å kjøre 2 romkorreksjoner i serie?

Man kan selvsagt velge å bare ha en av dem aktiv og bruke den som er best.

Jeg har bestilt både vanlig D65 og lydtransparent duk og kommer til å bruke det som gir best resultat.

Det frister med lydtransparent duk siden jeg da kan kan gjøre bildet noe større siden senteren ikke havner nede på gulvet.
    Men, jeg ofrer ikke bildekvalitet for noen få tommer tommer større bilde.
    Jeg sitter jo bare 2,6 meter fra ett 1,8 bredt lerret ( 1,45 forhold ).
    Derfor har jeg heller ikke 2,35:1 oppsett hjemme hos meg siden jeg ikke har sett noen som ikke medfører kompromisser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Da ble det en HW50 på meg også, klarte ikke styre meg :P
    Er her forhåpentligvis innen en uke.

Har også byttet linsen jeg hadde (Prismasonic HD-5000R) i en Prismasonic HD-6000R som visst skal være en god del bedre, var ikke helt fornøyd med HD5000R så tok kontakt med Prismasonic, de har en helt fantastisk kundeservice, snakket en del med Anssi han var helt topp.
    Siden det gamle takfestet ikke er kompatibelt med den nye linse pga. heisen som løfter linsen vekk fra lysbanen ble det nytt fest også fra Prismasonic, CB-500.

Fant noen billige Monstervision 3D briller på ebay også, håper de funker bra. Noen som har erfaringer med disse brillene? Evt. noen som har testet de på HW50/HW30 ?

Og når jeg først var i gang ble det jammen en X-Rite EyeOne Display 3 pro også. No skal det kalibreres :P

Blir mye "F5" i sporingsvinduene fremmover, gleder meg som en unge

Har også vurdert en Darbee, noen som har testet denne med HW50? Hvordan er den i forhold til RC, har det noe for seg med Darbee på denne projektoren ?
    Vurderer og ein HW 50, som sakl brukess med Prismasonic linse (7000) så når du har fått testet dett må du gi tilbakemelding.
    Hadde egentlig bestemt meg for ein TW 9000, men heller meir mot MW 50 nå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Når det gjelder Darbee på disse projectorene med RC så kan jeg ikke se at det har så mye for seg.

Jeg har bestilt både vanlig D65 og lydtransparent duk og kommer til å bruke det som gir best resultat.

Det frister med lydtransparent duk siden jeg da kan kan gjøre bildet noe større siden senteren ikke havner nede på gulvet.
    Derfor har jeg heller ikke 2,35:1 oppsett hjemme hos meg siden jeg ikke har sett noen som ikke medfører kompromisser.
    Bruker ikke Andreas21 dette i lag med ein Sony VW1000 med godt reasultat, skulle tro att det ville gi forbedring på HW50 også da

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Darbee sammen med RC funker meget bra på VW1000 så jeg ser ingen grunn til at den ikke skulle gjøre det på HW50.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC på HW50, i fabrikkinnstilling, tilfører relativt mye egde enhancement. Jeg måtte skru ned effekten til rundt halvparten, for EE rundt tynne linjer forsvant. Darblet gjør en mye bedre jobb på dette området.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det RC er god på, er faktisk å gjenskape informasjon som gikk tapt under komprimeringen (post production).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC på HW50, i fabrikkinnstilling, tilfører relativt mye egde enhancement. Jeg måtte skru ned effekten til rundt halvparten, for EE rundt tynne linjer forsvant. Darblet gjør en mye bedre jobb på dette området.
    Det har jeg sett også, på VW1000 er dette ikke noe problem. Så du endte med å sette RC Resolution på ca 10??
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra 12 og oppover syns jeg rett og slett det ble for mye EE, mens rundt 10 var den borte ja
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra 12 og oppover syns jeg rett og slett det ble for mye EE, mens rundt 10 var den borte ja

Det er det jeg har sett også så jeg har min på 10 nå...:-D

Hvor bra måler HW50 ut av esken, jeg bruker Reference, D65, Gamma 2.2 og BT.709 fargerom og syns det ser rimelig greit ut.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke korrekt fargetemperatur, så er i alle fall fargetemperaturen lineær gjennom hele gråskalaen.
    Har imidlertid registrert at den ikke er like lineær når den settes i økomodus. Da blir fargetemperaturen litt varm i topp og bunn, pga at innslaget av rødt har litt "hengekøye-form", fra sort og opp mot hvitt. Denne er litt vanskelig å kalibrere bort.
    Med full spenning på lampen derimot, minne projektoren litt om responsen fra VW1000. Med det mener jeg at irisen påvirker lite på gamma og gråskala, samt at sistnevnte er helt lineær. Man trenger stort sett bare korrigere litt på RGB gain, og så fintune lysstyrken på RGBCMY. Og det siste er jo et fortrinn på HW50, for her trenger du ingen prosessor for å rette opp lysstyrke på fargekanalene ;-)

I Reference bildemodus er vel irisen deaktivert? Bruker du den virkelig uten DI?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    Vurderer og ein HW 50, som sakl brukess med Prismasonic linse (7000) så når du har fått testet dett må du gi tilbakemelding.
    Hadde egentlig bestemt meg for ein TW 9000, men heller meir mot MW 50 nå
    Skal komme med en tilbakemelding når jeg får det i hus og satt det opp.
    Hvilken linse er 7000, kjenner ikke til den? Er det en prisme linse ? Hvor er den i serien i forhold til hd-5000 og hd-6000 ?

Jeg måtte selge min epson tw9000w da linsen i den projektoren sitter så langt bak i huset pga den automatiske linsebeskytteren. Det kombinert med litt kort kasteavstand og 110" 2:35:1 lerret gjorde at jeg lå ganske langt i ytterkant på prismene. Ønsket å beholde størrelsen på lerretet og kunne ikke flytte pj lengre bak så da måtte epsonen gå :/

Prismasonic HD-6000 er cylinder basert og støtter lavere throw ratio bedre, samt at den skal ha ganske mye bedre fokus og strekk uniformitet. Kombinert med at jeg kommer kliss innpå linsen til HW50 så håper jeg dette skal bli bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kan se ut som om jeg må be avshop sende med en Darblet også, blir masse nye leketøy på en gang, julen kommer tidlig i år :P

Litt offtopic men, er det noe som har noe førstehåndserfaring med EyeOne Display 3 pro som de selger her? Samt programmet ChromaPure?
    X-Rite EyeOne Display 3 Colorimeter with ChromaPure

Skal bruke den til å kalibrere Hw50, nå viser det seg at den er ganske bra kalibrert fra fabrikk, men kan vel alltid bli bedre, spesielt med tanke på å kalibrere projektoren mot lerretet mitt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke korrekt fargetemperatur, så er i alle fall fargetemperaturen lineær gjennom hele gråskalaen.
    Har imidlertid registrert at den ikke er like lineær når den settes i økomodus. Da blir fargetemperaturen litt varm i topp og bunn, pga at innslaget av rødt har litt "hengekøye-form", fra sort og opp mot hvitt. Denne er litt vanskelig å kalibrere bort.
    Med full spenning på lampen derimot, minne projektoren litt om responsen fra VW1000. Med det mener jeg at irisen påvirker lite på gamma og gråskala, samt at sistnevnte er helt lineær. Man trenger stort sett bare korrigere litt på RGB gain, og så fintune lysstyrken på RGBCMY. Og det siste er jo et fortrinn på HW50, for her trenger du ingen prosessor for å rette opp lysstyrke på fargekanalene ;-)

I Reference bildemodus er vel irisen deaktivert? Bruker du den virkelig uten DI?
    Nei, jeg har selvfølgelig aktivert DI på auto full. Har lagt merke til at den ser bedre ut i høy lampespenning enn lav.

Du får si fra hvis du skal i nærheten av Drammen en dag så kan du komme innom og kalibrere HW50 hos meg...
    Mvh Andreas

Newcomer aeon2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Skal komme med en tilbakemelding når jeg får det i hus og satt det opp.
    Hvilken linse er 7000, kjenner ikke til den? Er det en prisme linse ? Hvor er den i serien i forhold til hd-5000 og hd-6000 ?

Jeg måtte selge min epson tw9000w da linsen i den projektoren sitter så langt bak i huset pga den automatiske linsebeskytteren. Det kombinert med litt kort kasteavstand og 110" 2:35:1 lerret gjorde at jeg lå ganske langt i ytterkant på prismene. Ønsket å beholde størrelsen på lerretet og kunne ikke flytte pj lengre bak så da måtte epsonen gå :/

Prismasonic HD-6000 er cylinder basert og støtter lavere throw ratio bedre, samt at den skal ha ganske mye bedre fokus og strekk uniformitet. Kombinert med at jeg kommer kliss innpå linsen til HW50 så håper jeg dette skal bli bra
    OJ - dette var sørgelig lesning.
    Jeg sliter selv med kort kasteavstand og har en Prismasonic HD-5000R.
    Jeg planlegger en projector-oppgradering senere i høst og vurderer JVC X35/X30, Epson TW9100/9000 eller Sony HW50ES.

Jeg vet fra før at JVC har en tilbaketrukket linse men jeg ante ikke at Epson også har det.
    Er meget spent på hvordan det er med HW50ES.

Jeg har et 142" 2.35:1 lerret og en TR på 1.6 nå.
    Jeg planlegger å skjære hull i veggen til naborommet og montere opp projektoren "mitt i veggen" slik at jeg kan oppnå en TR på 1.8.
    Jeg har et håp om at det skal gå med en av høstens nye projektorer - men nå er jeg i tvil.

Det jeg trenger er en "A-linse-vennlig" projektor der linsen til projectoren ikke er for stor i diameter og kan tres inn i A-linsa og nesten komme borti prismeglasset for å unngå vignetting.

I så måte ser konstruksjonen til Panasonic PT-AT6000 lovende ut.

Er veldig spent på hva du kommer frem til Funk.

Side 10 av 44 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •