Panasonic Plasma har gjort meg bortskjemt ! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Og jeg blir irritert over at man ikke sammenligner lastebiler og sportsbiler.

Det er såpass forskjellige produkter at det blir meningsløst. Det er totalt uaktuell å erstatte min TV med projektor, og det er totalt uaktuelt å erstatte min projektor med TV.

Det DER var litt å ta i... Jeg vil heller bruker dette eksemplet:

GT bil vs motorsykkel.

Sammenlikne de på ¼Mile / 0-60 / 0-100 / 0-160 / topp fart / laptime osv.

biler og motorsykler er laget på helt forskjellig måte, de brukes til forskjellige ting, og du kan ikke sammenlikne noe som har 2 hjul og plass til 1-2, mot noe som har tak, 4 hjul, bagasje og plass til 2-5. MEN, begge to er kjøretøy som er ment til å gå veldig fort. Er det virkelig så dumt å spørre hvor rask en BMW SR1000 er i forhold til Nissan GT-R? Det er det neppe. Mange youtuber video som gjør det, og Top Gear racet de en Ariel Atom V8 med nettopp BMW SR1000. Det var Ariel Atom V8 som vant hvis dere lurte 8)

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det går faktisk til en viss grad

Projektoren din Ultima, blir som en rimelig, men lyssterk LCD-TV. Ikke spesielt god, men fungerer bra i lyse rom. ;-)

HW30 og X30 - i mørke rom - blir litt som VT50, bare uten alle de "jalla" artefaktene og problemene til plasma skjermen.

TW9000 blir som en meget god LCD med LED baklys, og kan dermed brukes både i lyse og mørke rom. Litt mer fleksibel, men ikke like god som Sony og JVC i mørke rom.

Likevel vil rommet og lerretet, kunne forandre forutsetningene her fullstendig 8)

Skjønner.. hadde håpet på at litt mer plasma-trekk i bildet kontra andre projektorer, men for den prisen jeg betalte kan jeg neppe betale, særlig hvis jeg skal sammenlikne HFK sitt projektor utvalg til den samme --- og langt over den prisen jeg betalte.

Og forresten Gorm vet du hva du nettopp har gjort nå? Du har gjort valget mitt, dersom jeg var ute etter projektor --- mye, mye enklere 8)

Etter dine forklaringer, ville jeg gått for JVC X-30 eller Sony HW30. Og siden jeg ikke er så stor fan av 3D (nærmest hater 3D teknologien) så går hatten vel av for X-30?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det DER var litt å ta i... Jeg vil heller bruker dette eksemplet:

GT bil vs motorsykkel.

Sammenlikne de på ¼Mile / 0-60 / 0-100 / 0-160 / topp fart / laptime osv.

biler og motorsykler er laget på helt forskjellig måte, de brukes til forskjellige ting, og du kan ikke sammenlikne noe som har 2 hjul og plass til 1-2, mot noe som har tak, 4 hjul, bagasje og plass til 2-5. MEN, begge to er kjøretøy som er ment til å gå veldig fort. Er det virkelig så dumt å spørre hvor rask en BMW SR1000 er i forhold til Nissan GT-R? Det er det neppe. Mange youtuber video som gjør det, og Top Gear racet de en Ariel Atom V8 med nettopp BMW SR1000. Det var Ariel Atom V8 som vant hvis dere lurte 8)

Skjønner.. hadde håpet på at litt mer plasma-trekk i bildet kontra andre projektorer, men for den prisen jeg betalte kan jeg neppe betale, særlig hvis jeg skal sammenlikne HFK sitt projektor utvalg til den samme --- og langt over den prisen jeg betalte.

Og forresten Gorm vet du hva du nettopp har gjort nå? Du har gjort valget mitt, dersom jeg var ute etter projektor --- mye, mye enklere 8)

Etter dine forklaringer, ville jeg gått for JVC X-30 eller Sony HW30. Og siden jeg ikke er så stor fan av 3D (nærmest hater 3D teknologien) så går hatten vel av for X-30?

Dette er veldig OT, men du må ikke se på sammenligninger mellom bil og MC gjort av Topgear da Jeremy Clarkson hater alt som har med MC og gjøre og det er alltid bilen som vinner når de sammenligner.

Hvorfor hater du 3D?? Det er bare fordi du ikke har sett det vist i bra nok kvalitet, jeg foretrekker 2D selv og ser bare 3D når jeg vet kvaliteten på filmen er bra nok...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dette er veldig OT, men du må ikke se på sammenligninger mellom bil og MC gjort av Topgear da Jeremy Clarkson hater alt som har med MC og gjøre og det er alltid bilen som vinner når de sammenligner.

Hvorfor hater du 3D?? Det er bare fordi du ikke har sett det vist i bra nok kvalitet, jeg foretrekker 2D selv og ser bare 3D når jeg vet kvaliteten på filmen er bra nok...

Er ikke OT om du spør meg, analogien forholder seg til trådens emne.

Bilen alltid vinner??????? Bilen vinner ALDRi spør du meg F.eks når de tok sykkel vs kollektiv transport vs båt vs bil gjennom London, bilen kom sist , og det var litt OT.

Back on topic;

Jeg liker ikke 3D på grunn av brillene, jeg vet ikke hvorfor, men jeg klarer bare ikke å ha på meg briller. Ender opp med jeg til slutt etter 20-30 min må stå å holde brillene oppe med den ene hånda. Jeg får et ubehagelig trykk i toppen av nesa der brillene skal sitte. Jeg får samme plage når jeg har på solbriller og derfor bruker jeg ikke de før det blir HELT nødvendig. Det kan kanskje ha noe med at jeg fløy 2-3 meter i lufta etter å ha krasjet med sykkel og landet med nesa først på grusvei når jeg var 13-14 år. Under Spiderman 3 f.eks valgte jeg å se nesten halve filmen uten brillene på.

Da jeg spilte volleyball en sommerfult dag fikk jeg låne solebrillene til en vennine siden jeg var på det laget som fikk sola i trynet og de var de mest behaglige solbrillene jeg noe gang har hatt på meg.. synd at de var ment for jenter :-x Grunnen til at jeg kunne bruke de uten plager var på grunn av de gummi dottene:

Eksempel på kino 3D briller, de har IKKE gummi dotter, og det føles helt j****** ut å ha på, selve i korte perioder:

eksempel bilde.. Kanskje litt off topic, men ja.. Hvorfor lager ikke de 3D briller med sånne gummi dotter sånn at jeg kan se en film uten å få såpass "vondt" at jeg velger å se halve filmen uten briller :?: :x

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia med 3d briller er så enkelt som at de må lages etter 2 grunn prinsipper.

1. De skal være billigst mulig, helst kunne gi's bort gratis.

2. De må og kunne brukes av personer som allerede bruker briller.

Særdeles siste setter en del kjepper i funksjonen, siden de må kunne sitte over normale briller så kommer de for langt ut og faller ned over nesa og ligger ukomfortabelt etc etc.

Sjøl har jeg verdt avhengig av briller for og kunne se klart på noe som helst ut over min egen nese (nesten -5 på begge øyne)
    Mao, 3d briller er noe forbanna herk og jeg har forsåvidt aldri sett noen '3d' effekt som ikke involverer og tåke legge hele bildet.

Blir rett og slett og betale ekstra for et dårligere bilde og ukomfortable plast briller.

Mulig 3d blir brukanes når 4k virkelig setter inn og vi har re-elle brille løse løsninger dog jeg tviler.

Jeg går faktisk heller til tannlegen enn og betale for og se 3d.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony 65" vs projector 85"

Selv sitter jeg og lurer på hva som skal til for å få en bedre filmopplevelse i min stue med en projector og lerret på ca 85" vs min 65" Sony LED-TV.
    La en del penger i den skjermen i fjor, men dessverre så er den hakket for liten til at det gir den ordentlige filmopplevelsen på ca 3m. Tven kosta nesten 40k.
    Kan se for meg projector til maks 20k og motorisert lerret til ca 10k?

Under bruk så vil det være mørkt i rommet, taket er hvitt, men det er ganske høyt opp til taket.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Selv sitter jeg og lurer på hva som skal til for å få en bedre filmopplevelse i min stue med en projector og lerret på ca 85" vs min 65" Sony LED-TV.
    La en del penger i den skjermen i fjor, men dessverre så er den hakket for liten til at det gir den ordentlige filmopplevelsen på ca 3m. Tven kosta nesten 40k.
    Kan se for meg projector til maks 20k og motorisert lerret til ca 10k?

Under bruk så vil det være mørkt i rommet, taket er hvitt, men det er ganske høyt opp til taket.
    Projektor! Men 10K på lerret er VELDIG mye i forhold til "kun" 20K på projektor.. burde vel ikke koste mer en 5 lapper for en god lerret. Tror en Epson TW9000W er perfekt for deg.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •