Prosjektorskade ved strømbrudd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektorskade ved strømbrudd?

Hei!

Strømmen gikk akkurat. Det fikk meg til å tenke på hva om strømmen går midt i en film? Det står jo i bruksanvisningen at man ALDRI skal koble fra strømmen når projektoren er i gang. Tar projektoren skade av det eller forkorter man bare levetida på pæra? I så fall hvor mye? Bør man installere en UPS til projektoren for å være helt sikker?
    Jeg har en PT-AE100.

-Audun

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke noe med etterkjøling å gjøre?
    Går viften en stund etter lampen er slokket?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pæra tar ikke skade av at den ikke kjøles ned fort av vifta, den har faktisk godt av det, men området rundt pæra blir ekstremt varmt da det ikke er noen vifte som flytter varmen bort lenger. Den allerede glovarme pæra vil varme opp projektorinnmaten. De fleste projektorer i dag er laget for å tåle det, i hvertfall så lenge det ikke skjer ofte, men jeg bruker en 700VA UPS på min HT1000 da jeg ikke syns det er verdt risikoen.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å merke seg i sammenheng med strømbrudd er at dersom du har projjen på standby, så kan det tenkes den begynner å vise bilde etter et strømbrudd. X1en min har et pausemode, hvor den er skrudd på men ikke viser noe bilde, støyer e.l. Et trykk på fjernkontrollen er alt som skal til for å sparke den igang. Samme mode som alle vanlige dødlige har TVen i når man ikke ser på den mao. Problemet her var at etter strømbruddet så begynte den å vise bilde. Den husket altså ikke at den før boot var i pausemode. Derfor lurt å skru av projjen helt dersom man skal bort i helga, på ferie e.l., selv om fabrikanten anbefaler pausemode til vanlig.

Doc'en sier forøvrig at det ikke skal by på noen problemer at strømmen går.

OK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •