Innstillinger Infocus 5700, noen som vil hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger Infocus 5700, noen som vil hjelpe?

Heisann! Fikk tak i en 5700 til en billig penge, syns jeg selv da.......
    Er det noen som har et tips for hvordan jeg stiller den inn best mulig, tenker på kontrasjusteringene,lys osv......
    Bruker den på et 2m lerret, som desverre er hvitt.
    Denne saken imponerer litt syns jeg, men så er jeg jo vant til X1 da, ble litt forskjell vet jeg!
    Takker for alle svar!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp DVE (digital video essentials), og kalibrer etter den.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en 5700 og har hatt den et års tid. Har forsøkt meg litt frem og tilbake med DVE+noen andre kaliberingsplater. Og "min" konklusjon er at den er temmelig riktig satt opp fra fabrikk. Eneste jeg har gjort er å stille kontrasten opp et par knepp (52) og og lysstyrke ned et et par til 48. Kjører som oftest gamma i "Film 2"-modus da jeg ikke har full kontroll på lyset i rommet (lekker litt opp fra gangen til underetasjen). På dagtid er det "Video" som gjelder.

Ellers kjører jeg lampen i økonomimodus. Har ikke sett noe poeng i å sette den på fulleffekt. Spesielt siden sortnivået er det som er vanskelig å oppnå. Er skikkelig lyssterk selv nå.

Vil være svært overrasket om du ikke blir veldig fornøyd med denne.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for tipsene, skal prøve disse små forandringene, selv om jeg er kjempefornøyd sånn som den er fra fabrikken.
    Var en ny verden å få den kontra min gamle X1, som jeg egentlig var fornøyd med den også, mht prisen.

En annen ting også, kjørte component fra min H/K DVD25 i går, noen som har en formening om hva som er best av interlaced/progressive scan på den? Syns det ble bedre med interlaced, men noen som har noen synspunkter?
    Testet også en Primare V25, men vil ikke bruke penger på det mellomlegget, ble ikke så mye bedre at det er verdt det. Syns jeg da.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det ble bedre med interlaced, men noen som har noen synspunkter?
    Hvis du synes det ble best, så er jo saken biff... :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du syns interlaced blir best, er enkel. 5700 har faroudja bildebahandlig, og gjør tydeligvis denne jobben bedre enn DVD spilleren din. Ved bruk av nyere DVD spillere (med siste utagve av Faroudja chip'en) vil du se at progressive bilder faller bedre ut.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært inne på tanken å "oppgradere" programvaren i min SP5700. På Infocus sine hjemmesider finnes dette å lese om software updates:

http://www.infocus.com/service/sp570..._region=3&

------------------------------
    v1.7 7-July-2004

Sleep Timer implemented
    Improved Decoder PLL timing
    EDID Preferred Timing now contains 720x576p @ 50Hz for EIA-861 compatibility
    Color wheel speed now stays at last speed set (i.e., 4x or 5x) until source material dictates a change in speed (ie: In Europe when input is 50 Hz then the projector learns this and remains at 50 Hz or in the USA 60 Hz. Units engine CW does not switch frequency)
    Tracking, Hpos and Vpos no longer available in the UI when True Life is Enabled. With version 1.5 it seemed possible.
    Several language translation errors corrected
    Keystone correction on digital 1080i sources now works correctly
    White Peaking is now set to 100% for Video 2 by default
    USB enumeration now compatible with ProjectorManager 3

------------------------------------------

Det som er spesielt her er at versjon 1.7 som det her refereres til er oppdatert pr 7. juli 2004. Da hadde jeg hatt min maskin i 3/4 år allerede og jeg har også versjon 1.7. Er det da en versjon i mellom her som ikke har fått noe versjonsnummer? Er det noen som har gjort denne oppdateringen? Har den noe for seg? Såvidt jeg har forstått må man kjøpe en kabel for å gjøre dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme versjonen hvis de har samme nr. Mange ganger så kommer de nye modellene med den nye softwaren før den blir tilgjengelig for dem som må oppdatere. Det hender også at det er problemer med ny software slik at den ikke blir sluppet for oppdatering før alle bugs er ordnet.

Hvis du senere skal oppgradere til en ev. ny software så må du ha en kabel med M1-kontakten i ene enden og USB i andre enden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •