Får ikke aktivert lyd ut på epson tw 6000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke aktivert lyd ut på epson tw 6000

Jeg går inn i meny med hdmi link der står det flere valg som skal gjøres.på valget der jeg skall stille projektor til audio ut ekstern er det markert som grått felt slik at når jeg prøver og gå dit bare hopper den over.Jeg har snakket med epson suport om dette men de kunne ikke hjelpe meg.de innrømte at manualen var villedene.Oppsettet mitt er som følgene.en hdmi kabel fra canal digital pvr tuner til inngang på sony reicever pluss en hdmi kabel fra sony blueray spiller til inngang reicever. pluss en hdmi kabel ut ifra reisever til inngang 1 på projektor. pluss en hdmi kabel fra data til inngang 2 på projektor.Jeg har også prøvd å sette hdmi kablene rett fra kildene og diekte inn på projektoren uten og gå fra reicever,men ingen ting hjelper.Mens jeg drev med dette i går kveld fikk jeg enda et problem da jeg skulle prøve 3d brillene på en 3d sending fra viasat.jeg koblet til brillen med knappen i ca et sekund som beskrevet i manualen og satte over knappen til 3d sending men fikk ingen reaksjon,bare at bildet ble dusere,er dette riktig?.Jeg går da inn i meny og finner ut at også her er det flere valg i 3d som er deaktivert og som jeg ikke kommer inn på og får og aktivere.er det virkelig bare meg som har disse problemene?Jeg har ikke hatt denneprojektoren mer en ca 14 dager,og må derved innrømme at jeg er en nybyner,selv om jeg tidligere har hatt en panasonic pv 700 som jeg ikke hadde noen problemer med.vær så snill og hjelp meg.btrogs

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det egentlig du prøver å få til? Å sende lyden fra den ene HDMI-inngangen, ut på den andre? I så tilfellet, så har vel det aldri vært meningen at det skal kunne gjøres?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar til gorm

Hei.Det jeg egentlig prøver å si er at hvorfor er disse valgene om valg av lyd nedtonet fra fabrikken,jeg kommer ikke inn slik at jeg kan aktivere lyd ut.Jeg går inn på hdmi link og kommer der til disse valgene der jeg skall aktivere lyden ut,men dette valget er nedtonet.og like ens er det når jeg skall aktivere 3d kino ut.eller for og si det på en annen måte,hva gjør dere for og aktivere disse kildene.Håper du kan hjelpe meg med disse spørsmålene gorm.b-trogs

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du aktivere lyd ut på epson?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudet kommer ju i från filmen/källan, inte projektorn. Projektor är bara framvisare av bild, men på en del kan du få ut "telefonkvalite" ur en högtalare på en projektor. Det vill du absolut inte ha kan jag lova.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Tror det er en del misforståelser her.På projektoren er det 4 valg av lydkilder.du kan velge om lyden bare skall gå gjenom den innebygde høytaleren på projektoren,eller gjenom ekstern lydkilde for eksembel en reicever.en hdmi kabel koblet ut ifra canal digital tuner og inn på projektor skall kunne gi både bilde og lyd,jeg vet selvsagt at jeg kan bruke en optisk kabel ut i fra canal digital og inn på reiceveren.men spørsmålet mitt var at hvorfår er dette valget deaktivtert på epson projektoren min.i manualen fra epson står det at du kan aktivere dette

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva slags receivar har du? Ta pioneer foreksempel..

Da kobler du slik:

Epson hdmi out 1 fra pio. Canal digital på hdmi 1 inn på pio..

Skal du ha lyd ut fra epson? Det er jo berre bortkasta arbeid.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du aktivere lyd på projektoren da ? Har du ikke receiver og høyttalere?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-trogs
    Hei.Tror det er en del misforståelser her.På projektoren er det 4 valg av lydkilder.du kan velge om lyden bare skall gå gjenom den innebygde høytaleren på projektoren,eller gjenom ekstern lydkilde for eksembel en reicever.en hdmi kabel koblet ut ifra canal digital tuner og inn på projektor skall kunne gi både bilde og lyd,jeg vet selvsagt at jeg kan bruke en optisk kabel ut i fra canal digital og inn på reiceveren.men spørsmålet mitt var at hvorfår er dette valget deaktivtert på epson projektoren min.i manualen fra epson står det at du kan aktivere dette
    Står HDMI link som on
    on så hdmi link funksjoner er aktivert (da Audio Out Device er en hdmi link funksjon)

HDMI Link allows you to control the projector, AV amplifier and player at the same time with just a single remote control. The remote control also features a backlight for controlling the devices even in a dark room.

Manual side 61
    http://static1.projectorpoint.co.uk/...900-manual.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •