Oppgradering av projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av projektor

Har i dag Proxima DP6150 som jeg egentlig er ganske fornøyd med, men med noen få savn og problemer.
    Sortnivået er ikke så veldig sort, det er mer grått. Dette er et problem som hovedsakelig gjelder på dagens filmer som er widescreen, da over og undersiden lyser opp ganske kraftig grått.
    Oppløsningen er heller ikke all verden å skryte av, 1024*768 er ikke mye pr i dag, men har i og for seg holdt mer en nok da jeg har sett, og fremdeles ser mye på filmer i 4:3 format.

Hovedproblemet nå er vel egentlig at projektoren har begynt å tukle, og vil ikke alltid virke lenger, samt at den støyer relativt mye.

Så da er jeg egentlig på jakt etter en ny projektor, som oppfyller følgende krav:

1. svart skal være svart. Svært viktig da jeg ser mye på 4:3 filmer, og ikke vil ha 2 grå opplysende felt på didene.
    2. bør være lyssterk i perioder, da jeg tidvis også bruker den som PC skjerm med lys på i rommet. (den jeg har nå med 1400 ANSI lumens holder)
    3. støysvak, da den henger ca 60-80cm over hodet i sitteposisjon.
    4. det er 315cm fra lærret til bakvegg, så ikke veldig mye avstand å gå på.
    Pr i dag får jeg 70" i 4:3 format ved ca 2.7m avstand (pga kabler og kjøling bak projektoren), men har ca 190*110cm å gå på på lærretet.

Jeg har ikke spesiellt behov for 3D pr i dag i allefall, men kan jo hende jeg hadde brukt det om jeg hadde hatt muligheten da.

Har sett litt på epson sin tw6000 da den har fått mye skryt, men usikker på om jeg kunne fått en like bra projektor til en lavere pris om jeg droppet 3d delen?

Noen forslag til ny projektor? Vil holde meg under 10k i allefall.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Epson TW6000 er en standard å anbefale. Epson modellene i det siste har vært knallbra til 3D, men også 2D. Om du ikke er interesert i 3D så kan jeg anbefale at du leter etter Optoma HD20 brukt.

Jeg har selv en Infocus SP8602 lanserte i 2010 med en pris lapp på 30-40 lapper (var $5000 i USA og £3000 i Storbritannia, og er fremdeles rundt £2000 der nede tror jeg) men jeg fikk den for en meget rimelig 11 300 kroners pris på avshop i fjor høst. sort nivå er helt konge på den! omtrent så mørk som veggen kan bli. Skal til militæret i januar, så får vel kanskje selge den i stedet for å la den tørke et år. Selger for ca 8000 om du er keen.

---

Men jeg er ikke her for å selge, bare råd. Så til dine behov ville jeg valgt enten en Optoma HD20, brukt til en god pris (kostet vel 6000-7000 ny på HFK for et halvt år siden?) eller noe som den Infocusen jeg har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •