Valg mellom TW-9000 og HW30ES

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg mellom TW-9000 og HW30ES

Vil prøve meg på 3D. Er vel ikke det det blir mest av, men må prøve. Har sett på disse to prosjektorene. TW-9000 og HW30ES. Litt usikker på hvilken jeg skal velge. Rommet mitt er 5,5x3,5 meter. Ingen vindu, svart moloton i tak og på vegger. Mørkt rødt teppe på gulv. Har lerret på 129" 2.35:1, og har anarmorfisk linse.
    Går fra en TW5500. Kunne tenke meg en som ikke støyet like mye, selv om jeg ikke er veldig ømfindtlig for støy. Hører det jo ikke under film. Skal også ha nytt lerret. Bør jeg velge grå eller hvit duk?
    Fant vel ut nå at HW30 ikke støtter Anamorfisk linse. Da er vel den ute av bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om TW9000. Vil det være ett godt valgt i dette oppsettet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...TW9000 er jo en glimrende projektor, og det skader jo absolutt heller ikke med såpass høyt lysutbytte... HW30 på sin side er en veldig fin projektor det også, men uten støtte for anamorfisk linse spørs det vel om den ikke er aktuell uansett? I så fall er jo heller alternativet JVC X30, som jo også er en fantastisk god projektor i 2D, og også relativt greit med lysutbytte. Den ligger et godt stykke under Epson, men samtidig noe over din eksisterende TW5500. Jeg må jo si jeg personlig er mer fan av X30ens dynamikk enn Epsons lysutbytte, men ser absolutt også fordelen av mer lys, samt ikke minst at TW9000 jo er helt vantittig god på 3D (der X30en dessverre faller litt gjennom, dog faktisk i litt mindre grad på et stort lerret da "paralaxen" settes nærmere og crosstalk derfor reduseres).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å bestemme seg. Hva med lerret. Bør jeg velge den grå duken eller hvit. Er 100% mørkt rom.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg foretrekker som oftest grått, men har du 100% matte vegger KAN du også vurdere hvitt for ca. 20% mer lys, men da på tilsvarende bekostning av sortnivå... På X30 kan hvitt funke, men TW9000 hadde jeg nok ikke kjørt hvit duk på tror jeg, da blir sortnivået trolig litt for blasst, selv på low lampespenning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en test av de 3 nevnte projektorene mot hverandre i Lyd og Bilde. Da kom Epson W9000W best.
    Her er en test av denne:
    Epson EH-TW9000W | Lyd & Bilde

og grått lerret er best sier de.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •