hjelp til valg av prosjektor i Ålesund/Sula

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til valg av prosjektor i Ålesund/Sula

Er på utkikk etter ny prosjektor.

Følgende 3 modeller står på listen for vurdering:

JVC X30 (23k)
    Sony HW30 (20k)
    Mitsubishi 7800 (19k)

Hadde i utgangspunktet tankene klar på en JVC X30, men bekymrer meg en del for de forumtrådene der det nevnes at den har overkant mye crosstalk osv.

Alternativet der er Sony HW30, som er i samme range, bedre på 3D med svært lite crosstalk osv, dog dårligere sortnivå.

Sistnevnte er jo Mitsubishi 7800 som er en DLP prosjektor, med utmerket 3D uten crosstalk osv, men der igjen ikke samme sortnivået og 2d ytelse som de to andre...

Rommet det skal brukes i blir tilnærmet høy lyskontroll med "mørklegging av" 2 vinduer, og mørkegrå vegger med 0,7glans på flaten...

Spørsmålet mitt er om det er noen innenfor rimelighetens grenser (Ålesund og omegn)som tilfeldigvis har en av disse modellene som er villig til å by på en liten demo=P
    Fortrinnsvis med 3D mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom soundgarden i ålesund på mandag, og der mener jeg bestemt de hadde en Mitsubishi 7800 inne. Det henger en 4400 i taket, men denne så ut som om den nettopp var pakket opp. Rakk ikke å gjøre meg opp noe formening om bildet, hadde litt dårlig tid.

Hvis du har tid til å vente, så får jeg nok enten en Sony eller JVC i hus i løpet av høsten. Jeg er imidlertid ikke kommet like langt i byggingen som du, venter på at snekkeren skal bli ferdig med taket før jeg kan begynne å bygge.

-R

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Var innom soundgarden i ålesund på mandag, og der mener jeg bestemt de hadde en Mitsubishi 7800 inne. Det henger en 4400 i taket, men denne så ut som om den nettopp var pakket opp. Rakk ikke å gjøre meg opp noe formening om bildet, hadde litt dårlig tid.

Hvis du har tid til å vente, så får jeg nok enten en Sony eller JVC i hus i løpet av høsten. Jeg er imidlertid ikke kommet like langt i byggingen som du, venter på at snekkeren skal bli ferdig med taket før jeg kan begynne å bygge.

-R
    stemmer de har den der. primært er jeg mest interessert i
    jvc og sonyen. er snakk om dager til kinoen min kommer opp å gå.
    så kjøp blir snarlig

spørs om jeg må hive meg på ett fly til oslo, regner med det er mulig å
    finne begge deler der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også myst litt rundt etter en lokal forhandler, men har ikke funnet noen. Det er egentlig rart at det ikke er flere som selger prosjektorer her i området, her er jo tross alt en del kjøpevillige som bor her. Soundgarden er den eneste jeg vet om, men den Mitsubishien som henger der har vært der så lenge jeg har bodd i området. Litt synd de ikke har tatt inn JVC'en ihvertfall.

Nå er jeg forholdsvis ofte i Oslo, så jeg tenkte litt i samme baner som deg å stikke innom å titte litt der.

Jeg holder forøvrig en knapp på JVC'en uten å kunne komme med noen nærmere forklaring på hvorfor. Av det jeg har lest av tester sitter jeg igjen med et godt inntrykk av begge, men JVC'en er et lite hestehode foran i mitt hode.

Du må forøvrig si ifra hvis du har lyst på selskap når du skal montere opp, jeg trenger litt innføring i fremgangsmåte.

-T

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Jeg har også myst litt rundt etter en lokal forhandler, men har ikke funnet noen. Det er egentlig rart at det ikke er flere som selger prosjektorer her i området, her er jo tross alt en del kjøpevillige som bor her. Soundgarden er den eneste jeg vet om, men den Mitsubishien som henger der har vært der så lenge jeg har bodd i området. Litt synd de ikke har tatt inn JVC'en ihvertfall.

Nå er jeg forholdsvis ofte i Oslo, så jeg tenkte litt i samme baner som deg å stikke innom å titte litt der.

Jeg holder forøvrig en knapp på JVC'en uten å kunne komme med noen nærmere forklaring på hvorfor. Av det jeg har lest av tester sitter jeg igjen med et godt inntrykk av begge, men JVC'en er et lite hestehode foran i mitt hode.

Du må forøvrig si ifra hvis du har lyst på selskap når du skal montere opp, jeg trenger litt innføring i fremgangsmåte.

-T
    Soundgarden i Oslo skal ha JVC i demo såvidt meg bekjent.
    Kunne veldig gjerne tenkt meg å testet den for å få "avmytifisert" at den er "dårlig" på 3D. Den skal jo ha ett vanvittig sortnivå og det er i mine øyne viktig.

Når det kommer til montere opp fremgangsmåte på prosjektor har jeg lite erfaring, dvs har jo hatt prosjektorer før osv, men kalibrering har det vært lite av.=) Satser på rommet blir ferdig innen helgen er omme, så da blir det utstyrkjøp etter det!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bare "avmytifiseres" i et rom/lerret som reduserer kontrasten, eller med kildemateriale som ikke har høy kontrast.
    X30 har kraftig cross-talk på alle skarpe kontraster i bildet, og eneste måten å endre på det faktum, er å ødelegge kontrasten.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •