Oppgradere projektor (ca 20k) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har testet jvcx30 i batcave og der leverer den varene i 2d. Den har sin store styrke i mørke scener. sortnivå og dynamikken i mørke scener er meget bra. Merket også at x30 har meget skarpt bilde, men jeg ville nok kanskje utelukket jvc i ditt rom da jeg er usikker på hvor bra dynamikken, sortnivå og ansi kontrast blir i ditt rom.

Med tanke på ps3 spilling på ettermiddagen vil jo også lysstyrke ha betydning. Også her ligger vel jvc litt bak de andre?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis spilling er et tema så er vel hw30 best da den har lavest input lag. Har prøvd en del spilling med både hw15 og hw30. Og det er null problemer med at bildet lagger på f.eks fps spill som battlefield 3. :wink:

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Jeg er i ferd med å kjøpe projektor. Kan fint lite om det, og regnet egentlig med at de HiFi-klubben solgte var ganske gode. Burde jeg se på andre modeller (enn toppmodellene fra Optoma/BenQ hos HiFi-klubben)? Hvilke da, til rundt 20k, når jeg gjerne vil ha en som er god på 3D også?

Ja du burde se på andre modeller! Optoma og BenQ lager fine projektorer de altså, men det at hifi klubben selger KUN disse merkene er veldig dumt. Burde i hvert fall ha fra JVC, Epson og Sony, de blir som oftest foreslått i alle prisklasser. Eventuelt litt Mitsubishi, Infocus, Panasonic, SIM2, og mange andre, men i hvert fall de 3 første jeg nevnte!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Har testet jvcx30 i batcave og der leverer den varene i 2d. Den har sin store styrke i mørke scener. sortnivå og dynamikken i mørke scener er meget bra. Merket også at x30 har meget skarpt bilde, men jeg ville nok kanskje utelukket jvc i ditt rom da jeg er usikker på hvor bra dynamikken, sortnivå og ansi kontrast blir i ditt rom.

Med tanke på ps3 spilling på ettermiddagen vil jo også lysstyrke ha betydning. Også her ligger vel jvc litt bak de andre?
    Takk for gode innnspill! Da ser det ut som jeg kan sette en strek over JVC og heller la slaget stå mellom Sony og Epson.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvis spilling er et tema så er vel hw30 best da den har lavest input lag. Har prøvd en del spilling med både hw15 og hw30. Og det er null problemer med at bildet lagger på f.eks fps spill som battlefield 3. :wink:
    Fokus blir på barnespill og bilspill, så da tror jeg ikke lag blir nevneverdig plagsomt.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Fokus blir på barnespill og bilspill, så da tror jeg ikke lag blir nevneverdig plagsomt.
    Jeg tror bilspill er nettop den sjangeren lag teller mest!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke så mange grunner til å kjøpe DLP i dag, i verste fall er den ubrukelig hvis du er følsom for RGB flimmer. Sonyen er et trygt valg vil jeg si, men så er jeg noe biased, siden jeg har Vw-60 selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg tror bilspill er nettop den sjangeren lag teller mest!
    Ooops, da må jeg ta dette med i beregningen. Lener meg mot Sony'en akkurat nå, men det er vanskelig. Huff!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg var det lett som hadde Sony VPL-HW15 tidligere :-D Blir nok en Sony neste gang også etter at HW30 har gjort sin plikt. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg ser ikke så mange grunner til å kjøpe DLP i dag, i verste fall er den ubrukelig hvis du er følsom for RGB flimmer. Sonyen er et trygt valg vil jeg si, men så er jeg noe biased, siden jeg har Vw-60 selv.
    Var på hifi-klubben i dag og så på en DLP, men jeg sliter sinnsykt med regnbueeffekten så det er helt uaktuelt. Skal en tur på AVshop til uken for å se hva LCD/LCOS kan servere.

Noen som vet hvor jeg kan se en Sony HW30 live i Oslo-området? Ser ikke ut som de har den fremme på AVshop ifølge websiden.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Var på hifi-klubben i dag og så på en DLP, men jeg sliter sinnsykt med regnbueeffekten så det er helt uaktuelt. Skal en tur på AVshop til uken for å se hva LCD/LCOS kan servere.

Noen som vet hvor jeg kan se en Sony HW30 live i Oslo-området? Ser ikke ut som de har den fremme på AVshop ifølge websiden.
    Hos meg på Langhus? Sjukt fornøyd med den. Briljerer i 3D og på gaming.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tanker om hw30 snart får en etterfølger? den har vært på markedet ett år nå.

kjipt å bruke 20k på noe som blir byttet ut innen rimelighetens tid=)
    Ser at både lefdal og elkjøp har fjernet den fra sortimentet. De hadde pakken til 20k.

Deal har den fremdeles til 20k dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Absolutt en mulighet! Jeg skal sjekke kalenderen min (les kona) og så tar jeg kontakt :-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Noen som har noen tanker om hw30 snart får en etterfølger? den har vært på markedet ett år nå.

kjipt å bruke 20k på noe som blir byttet ut innen rimelighetens tid=)
    Ser at både lefdal og elkjøp har fjernet den fra sortimentet. De hadde pakken til 20k.

Deal har den fremdeles til 20k dog.
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...fa-2012-a.html

Brukte selv Elkjøp denne gangen når jeg kjøpte. Tok 3 dager så var den på plass. Har litt dårlige erfaringer angående leverings tid hos Avshop.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...fa-2012-a.html

Brukte selv Elkjøp denne gangen når jeg kjøpte. Tok 3 dager så var den på plass. Har litt dårlige erfaringer angående leverings tid hos Avshop.
    aha takker=)

hvorfor brukte jeg ikke google før jeg spurte...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    PM sendt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker olemt for glimrede demo av Sony HW30 i går kveld! Den er nå allerede i bestilling.

Har ikke bestemt meg for lerretsstørrelse ennå (100" vs 106"), så jeg tror jeg vil teste litt på veggen hjemme først for å få et inntrykk av størrelsene. Jeg er fleksibel mtp sofaplassering og sitteavstand, men frykter kanskje at Sonyen mister litt mye av punchen på 106", særlig når pæren har gått en del timer?

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest denne, og noen andre tråder tror jeg nok at jeg også ender opp med en HW30. Det ser ut som om den dekker mine behov (horisontal og vertikal lensshif, 3D).

Jeg ble imidlertid litt usikker nå som jeg ser at HW40 er på vei? Noen som har noen tanker om når den vil være på markedet? Og pleier Sony å kjøre samme "prisstrategi" som f.eks Apple, altså at et nytt produkt lanseres til samme pris som det utgående (20k)?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Etter å ha lest denne, og noen andre tråder tror jeg nok at jeg også ender opp med en HW30. Det ser ut som om den dekker mine behov (horisontal og vertikal lensshif, 3D).

Jeg ble imidlertid litt usikker nå som jeg ser at HW40 er på vei? Noen som har noen tanker om når den vil være på markedet? Og pleier Sony å kjøre samme "prisstrategi" som f.eks Apple, altså at et nytt produkt lanseres til samme pris som det utgående (20k)?
    Prisen vil nok være nærmere 30k på HW40 når den lanseres.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og "lageret" av HW30 tømmes vel relativt raskt, med tanke på at denne uten tvil er best priset i sitt segment? Når HW30 kom på markedet, så fortsatte vel HW20 til det var tomt, uten av prisen falt nevneverdig? Den lå vel på rundt 20K, mens HW30 lå nærmere 30K, om jeg ikke husker feil. Correct me if I'm wrong!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •