Offisiell tråd for Action! Model One

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 17 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 335
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for Action! Model One

Tenkte kanskje jeg kunne prøve å få alle som har noe å si angående ProjectionDesigns Action! til å skrive i den samme tråden.

Et produkt som virker så lovende, og som attpåtil er norskt fortjener en egen tråd i dette forumet synes jeg

Da blir det også lettere for de som er interessert i å finne ut mer etterhvert.

Håper selvfølgelig at dette blir en tråd som etterhvert kan benyttes av brukere og eiere av Action! til å utveksle ideer, instillinger og anbefalinger, selv om det foreløpig kanskje er flere som drømmer om en enn de som har en til odel og eie.

Håper dette kan hjelpe litt blant alle trådene der Action! nevnes sammen med så mye annet, og håper det etterhvert kan bli en nyttig tråd for ivrige Action-helter :wink:

Kan jo legge ut litt av det jeg vet om Action så langt:

DLP proj med 5x 6-segmenters fargehjul
    Trinnløs justering av lysstyrke fra 600 til 1200 ANSI Lumen
    Kontrast på 2300:1 målt ved full lysstyrke
    Støy 28dB målt ved full lysstyrke, noe lavere dersom lysstyrken reduseres
    Selges ut august for intropris på 49'900,-
    I september settes prisen opp til ca. 75'000,-

Produsenten anbefaler grått lerret på bildestørrelser opptil bredde på 235, hvitt om du vil ha større bilde... men dette er selvsagt en smaksak.

Gimme the Action!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor langt unna bakveggen prosjektoren må plasseres? La oss si det er 50 cm. Om man fx. totalt har 4 meter til rådighet fra bakvegg til skjerm så blir altså største mulige billedbredde:
    (400-25-50)/1,75 = 186 cm?

Stemmer dette?

Robert-

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du med Action, robertaas?
    spredningen er jo forskjellig fra en projektor til en annen..
    Action er vel den som har vidspredningslinse som ekstrautstyr, så da kan man jo ha den ganske nærme, og få stort bilde.
    nøyaktige tall aner jeg ikke...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er modellen Action! denne tråden handler om.

Og jeg snakker om billedstørrelse uten noen form for ekstrautstyr. 1,75 er den laveste raten om jeg skjønte dukumentasjonen de har på webstedet rett.

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er interessert i størst mulig bilde med såpass kort avstand fra proj til duken, vil jeg anta at 1:1 linsen vil være verdt den ekstra kostnaden... Med de tallene du oppgir vil du da kunne få over 3 m bildebredde... er nok ikke nødvendig med noe mer med den sitteavstanden du får.

Skal du virkelig ha stoooorskjerm ser jeg at man også kan få en 'optional air duct', så da er det kanskje mulig å få den helt inntil veggen bak. Bildebredde på fire meter, kort sitteavstand og i det lille rommet... oj, oj... pass på nakken

Gimme the Action!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil klare meg med 2-2,2 meter. :-)

Robert-

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, husk solbriller eller kanskje sveisemaske hvis du skal bruke den på 2 meter.Har ikke sett action i .. aksjon, men er ikke den oppgitt til 3000 lms?
    Projektorene de bruker på Fredrikstad Kino til Reklame er også opgitt til 3000 lms.(ASK C300)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action er oppgitt å ha en trinnløs variabel lysstyrke fra 600 til 1200 ANSI Lumen. Skulle være mulig å justere så det passer de fleste.

Ellers så har ProjectionDesigns F1 en oppgitt lysstyrke på 3000 ANSI Lumen, men så vidt jeg har forstått er F1 projene beregnet for helt annet bruk enn hjemmekino.

Gimme the Action!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da tok jeg nok feil av dem..

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her er det en link men info http://www.projectiondesign.com/proj...ion_m1_s2.htm#
    Bra projektor

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action! model one (som er det offisielle navnet, Action! er "serien") kan plasseres helt inntil bakvegg. Den leveres med et kabeldeksel (ikke avbildet på web'en) som bygger ca 8cm bakover fra enheten, og dekker til alle kabler. Dette kan plasseres helt inntil. Med deksel montert er det ca 32 cm fra vegg til front av linse. All luftveksling i model one skjer på tvers, slik at det ikke er behov for plass bak. Utregningen av bildestørrelse er riktig;

avstand / zoomfaktor = bildebredde.

I eksemplet over gir det;
    (400 - 32)/1.75 = 210 cm bredde (max).
    (400 - 32)/2.25 = 164 cm bredde (min).

Vidvinkellinsen har et avstand / breddeforhold på 1:1, så en avstand på 368 cm gir like bredt bilde. I praksis er det takhøyden som setter en stopper for hvor stort bilde man kan sette opp..

mvh,
    AndersL

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i en annen tråd på dette forumet at AndersL omtaler en mulig Action 'Model Two'... hva innebærer dette?

Vil det være en billigere modell (kanskje basert på TI's Matterhorn chip), eller en nyere med enda bedre spec?

Vet noen om det kommer noen 'HD3' chip fra TI, kanskje med full HDTV oppløsning?

Og et (sikkert helt idiotisk forslag til slutt)... hvorfor ikke lage projektorer med mulighet for hardware-oppgraderinger, som f. eks å bytte ut DLP-chip og evt. 'hovedkort'? Andre standard komponenter, som for eksempel drivverk, fargehjul, pære og optikk er det jo mulig å beholde dersom man i utgangspunktet er fornøyd med kontrast og lysstyrke. En mulighet for å oppgradere for å få høyere oppløsning hadde jo ikke vært å forakte.

Det hadde gjort en projektor til et godt kjøp med tanke på framtiden også. Men prisen på en 'oppgraderingspakke' hadde nok hatt sitt og si. Men chippen er vel kanskje ikke det dyreste?

Noe å tenke på for Projectiondesign?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått sett på Action!

AndersL var så vennlig å innvitere meg til projectionsdesign's lokaler, og jeg fikk en grundig og god gjennomgang av både ideen bak projectiondesign og produksjonen deres... og selvfølgelig en demo av Action! *sikle*

Er imponert over en slik service. Mange store firmaer som kunne tatt lærdom der. Bare servicen er jo verdt intro-prisen. Og i tillegg får man en proj som er helt i toppen både når det gjelder ytelse og design.

Synd jeg er litt følsom for regnbuer, men med et sånt bilde tror jeg at det er noe jeg helt kommer til å overse når jeg blir dratt med inn i filmen... for det blir man med et sånt bilde. Synd kvaliteten på DVD er så dårlig bare :?

Takk til AndersL, og gleder meg til lønna kommer på konto...

Da blir det masser av Action!

Føles forresten godt å kjøpe et produkt fra en 'selger' (sorry Anders ) som virkelig vet hva han prater om... er ikke mange selgere som gjør det nå for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønna er på konto, men det hjelper ikke når Anders ikke
    har noen prosjektorer på lager.

Men innen en uke...... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bestilt, ThomasL?

Regner ikke med å ha penger på konto denne uka uansett, men kanskje tidlig i neste uke med litt flaks.

De er vel en 'fabrikk', så om de ikke har noen på lager kan de vel bare lage en

Har du noen tidligere erfaring med produkter fra projectiondesign?

Er mest spent på hvordan jeg oppfatter regnbuene med projen hjemme. Så litt av dem (spesielt i Gladiator) når jeg besøkte projectiondesign, men håper dette er noe jeg overser når jeg skal se film og ikke bare studere bildekvalitet.

Begynner å savne noe å se film på nå, ettersom sommerværet ikke har vært det beste ennå... får vel se hva som kommer først. Sol eller Action!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel en 'fabrikk', så om de ikke har noen på lager kan de vel bare lage en
    regner med de produserer etter ordre, så kanskje de må lage ferdig den de holder på med..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Anders som sa de skulle ha noen nye ferdige i løpet av uken eller neste uke. Drar ned og henter min nye blå Action så for jeg får klarsignal fra Anders. Har ikke noe særlig erfaring med prosjektorer fra før, men synes kvaliteten på bildet først begynte å bli bra på HT-1000 sitt nivå. Og Action skal jo være bedre enn den. I.o.m. de koster ca det samme så slår jeg til. Man må jo bruke pengene sine på noe, så hvorfor ikke en prosjektor....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det ikke bare er jeg som er gal her...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ihvertfall min Action! i hus, men har ikke rukket å teste så mye ennå. Fikk satt opp laptopen til 1280x720 og kjørte bildet med medfølgende VGA-kabel. Ser veldig bra ut i utgangspunktet, men trenger nok en del justering etterhvert.

La merke til litt flimring på teksten på 'skrivebordet', men ifølge bruksanvisningen har visst dette noe med frekvenssetting å gjøre.

Er jo et hav av innstillinger, så det blir nok mange kvelder med justering og testing før alt er optimalt (hvis det noen gang blir det ).

Var vel flere og hentet Action! igår også, så da håper jeg vi kan komme litt igang på denne tråden med å utveksle erfaringer og innstillinger.

Er i forøvrig iferd med å mekke et takfeste, så ikveld regner jeg med å få den opp i taket. Skal få lagt ut noen bilder etterhvert på 'utstyrstråden'.

Nå blir det masser av Action!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    av pers1

Ja, nå er den maranello blå lille lekkerbisken kommet i hus!
    Greit å skape en tråd for oss Action brukere med tips og triks!

Første inntrykket er helt utrolig - med kombinasjon med min
    Meridian 598DP er dette en ren fornøyelse.
    Skal kjøre en test i sammarbeid med dinside.no i slutten av mnd
    dere div. DVD`r skal testes!
    noen ønsker er det bare å PM meg
    Bilder vil ble postet senere, med flere inntrykk!
    PerS

Side 1 av 17 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •