Offisiell tråd for Action! Model One - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 335
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hører at projectiondesign selger godt og har ventelister nå, men hvordan går det med kvalitetskontrollen?

Har dukket opp en på forumet som sier han har en Action! med død pixel som de ikke vil hjelpe ham med....

Robert
    Fikk opplyst derfra at kvalitetskontrollen er integrert i hele produksjonen, så det virker som kvalitetskontrollen, og spesifikasjonene er som andre steder, altså de har latt den pikselen passere. Er ganske sikker på det, AndersL får rette meg hvis det ikke stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

action

er ny i dette forumet. har nett. bestilt min første prosjektor
    action 1 etter 1 veke med studering.
    so treng eg eit motoriser lerret.
    og ein ny dvd spiller.noen som har nokre gode forslag?
    ser at av shop reklamerer med billige frå kina . får eg dei i hende før jul?
    :lol:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bjørn, og velkommen til forumet!

Gratulerer med ny projektor, du har nok valgt en kjempebra en.

Forøvrig, fint om du tar dine andre spørsmål i respektive kategorier, DVD, og Lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, då har man fått en Action1 hem till stugan och kan njuta av Two Towers extended ed. som den ska ses Underbar bild!

Jag har börjat testa lite olika inställningar, och jag är lite nyfiken på vad ni som haft projektorn ett tag hamnat på för inställningar!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har ikke fått sjekket hvilke innstillinger jeg benytter, men det blir litt forskjellig ettersom minnet der man lagrer innstillingene har en lei tendens til og slettes av en eller annen ukjent årsak.

AndersL sier det er et kjent problem, og at det vil fikses i neste softwareoppgradering. I tillegg vil oppgraderingen visstnok medføre en ytterligere forbedring av bildekvaliteten.

Projectiondesign kjører nullpikselfeil-politikk (de gjorde ihvertfall det da jeg kjøpte, og jeg tviler på at de har forandret synspunkt her). Jeg synes det høres rart ut om de ikke ordner opp i noe sånt dersom det virkelig er tilfelle at noen har fått en proj med pikselfeil.

Jeg har ihvertfall ingenting å utsette på servicen, selv om AndersL kan være utilgjengelig i enkelte tidsrom.

Gratulerer forøvrig til dere som har kjøpt, og velkommen som Action-helter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vente tiden er altid lang

men den som venter på noe godt....
    :roll: :roll: har du prøvd spiller med divi utgang rinn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectiondesign har gått bort ifra nullpixelfeil, de godtar inntil 2 døde pixler, jfr mail.

"Her er bildet jeg har laget som du kan teste med. Dersom den pixelen som er død er i det sorte feltet er det dessverre ikke noe jeg kan gjøre med det, vi kan nemlig ikke garantere at det ikke er slike døde elementer i bildet, siden det er Texas Instruments selv som står for det. Dessverre er det som jeg sa, at tom dyre Marantz til 130000 vil og kan ha slike elementer i bildet, i den sonen som ligger rundt.

For å teste med bildet er det ønskelig å sette opp en PC som kjører 1280 x 720, slik at det fyller helt nøyaktig til alle kanter oppe/nede/venstre/høyre. Den hvite delen er nøyaktig halvparten av bredden og høyden, og dermed plassert som 25% i senter av bildet. Det er sterkt beklagelig, men de aller fleste vil faktisk ha en eller to slike, det er to som er grensen. Hadde den derimot vært hvit, hadde den vært byttbar.

Fordelen er at på normal sitteavstand - >1.5x bildebredde, vil den være svært lite synlig, og ikke påvirke billedkvaliteten. Det som skjærer er selvfølgelig at du har den der, og jeg vet hvordan det skjærer..:-(

Mvh,
    AndersL"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjørn S:

Jeg har ikke fått prøvet DVI på projektoren ennå, ettersom jeg ikke har noe kilde med DVI ut.

Får se etterhvert om jeg går til annskaffelse av noe med DVI ut (med tiden er jo dette svært sannsynlig), men foreløpig er jeg storfornøyd med VGA som jeg nå kjører fra min laptop.

JaBa:
    Det er synd at kvalitetskravene senkes når produksjonsvolumet går opp, og jeg av alle vet veldig godt hvor irriterende en død piksel kan være.

En sort en vil neppe være noe stort problem, og langt ifra like ille som døde piksler på LCD som hele tiden lyser mot deg. Men det skal sies at en av grunnene til at mitt valg falt på nettopp Action var at Anders sa at projectiondesign garanterte for pikselfeil uansett type.

Men jeg kan også forstå at det blir dyrt for en liten bedrift å bytte DLP-chippen på eget initiativ da jeg har fått den forståelsen av at disse er svært dyre.

Synd er det jo uansett å sitte med et så godt produkt og vite at man har en feil. Føler med deg, og håper det ikke ødelegger filmopplevelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har en fråga som vi diskuterar på Action1-tråden på www.prisjakt.nu ( http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=48291 ) . Projectiondesign säger ju att Action1 har variabel ljusstyrka 600-1200 lumens. Hur ställer man in det, är det bara med brightness? Jag har inte hittat något bland inställningsmöjligheterna som motsvarar eco-/ highmode på lampan och Action1 har väl inte variabelt iris!

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man justerer lysstyrken ved å justere "black level", se bruksanvisning:
    http://www.projectiondesign.com/bild..._UG_screen.pdf
    s. 24.
    Viftene justerer seg også etter hvert, slik at støynivået blit litt lavere.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JaBa
    Den hvite delen er nøyaktig halvparten av bredden og høyden, og dermed plassert som 25% i senter av bildet.
    Etter hva jeg skjønner opererer Infocus her med en sone på 70% av høyde og bredde som dekker 49% av bildet. Om de skal skylde på avtalen de har med på TI når de sniker seg unna kjøpsloven hvorfor bruker da projectiondesign en sone hvor pixlene skal fungere som bare er halvparten så stor som den Infocus bruker?

Robert-

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Sitat Opprinnelig postet av JaBa
    Den hvite delen er nøyaktig halvparten av bredden og høyden, og dermed plassert som 25% i senter av bildet.
    Etter hva jeg skjønner opererer Infocus her med en sone på 70% av høyde og bredde som dekker 49% av bildet. Om de skal skylde på avtalen de har med på TI når de sniker seg unna kjøpsloven hvorfor bruker da projectiondesign en sone hvor pixlene skal fungere som bare er halvparten så stor som den Infocus bruker?

Robert-
    det er forskjellen på DMDene,tror jeg

-Skål.!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre

det er forskjellen på DMDene,tror jeg
    TI produserer HD2 og HD2+ og ikke varianter av disse.

Du tror at projectiondesign får en B-sortering uten samme garanti?

Om projectordesign hadde hatt samme garanti som inFocus så hadde den døde pixlen vært innenfor "garanti-sonen" og JaBa hadde fått byttet sin defekte prosjektor.

Her er det noe som lukter råttent. Er det noen som vet om det er flere som opererer med en 25% sone eller om dette bare er noe som prosjektordesign har funnet på? Jeg har sendt et brev til TI for å finne ut hva det er som skjer her.

Robert-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ingen slipper unna din "vrede" robertaas... Stå på! Rene Pelikanrapporten, dette her...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det noe som lukter råttent. Er det noen som vet om det er flere som opererer med en 25% sone eller om dette bare er noe som prosjektordesign har funnet på? Jeg har sendt et brev til TI for å finne ut hva det er som skjer her.
    Det er bra... La oss håpe JaBa kan få byttet projektoren tilslutt. Er ikke morro å betale dyre dommer for noe som ikke er 100%.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg skjønner opererer Infocus her med en sone på 70% av høyde og bredde som dekker 49% av bildet
    Mulig jeg husker feil, men jeg syns huske å ha lest at Infocus har nullpixelfeil-garanti på SP serien (i alle fall 5700 og 7200)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Mulig jeg husker feil, men jeg syns huske å ha lest at Infocus har nullpixelfeil-garanti på SP serien (i alle fall 5700 og 7200)
    Ja, det er endel som tror det.

For X1 og SP 4800:
    -ingen døde hvite pixler.
    -opp til 3 døde mørke pixler hvorsomhelst i bildet.

For SP 110, 5700 og 7200:
    -ingen døde hvite pixler.
    -ingen døde mørke pixler i sonen som går 70% ut fra senter.
    -opp til 2 døde mørke pixler utenfor sonen som går 70% ut fra senter.

Dette er regler fra Infocus sentralt, men en importør eller forhandler kan jo selvsagt velge å ignorere disse reglene og følge kjøpsloven istedenfor.

Robert-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Fint om vi tar dette temaet i en egen tråd. Jeg er ikke enig i at det er brudd på kjøpsloven å tillate en meget liten feilmargin på pixlene, det er en av årsakene til at du betaler 15.000, ikke 35.000 for en fin projektor i dag... Uansett, temaet tas videre i annen tråd. (En annen ting er selvfølgelig hvilke betingelser Projectiondesign (TI) eventuelt måtte har oppgitt, disse må selvsagt følges.)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Om projectiondesign har endret garantien sin for Action One (uten å informere om dette) så hører det vel hjemme i denne tråden.
    -Om projectiondesign følger andre regler for garanti ved døde pixler på Action one enn konkurrentene med samme chip (og alle sier det er TI som gir dem disse reglene) så hører det vel hjemme her.
    -Om projectiondesign bryter kjøpsloven når de ikke vil hjelpe kjøpere med defekte Action One så hører det vel hjemme her.

Eller er det slik at den offisielle tråden om Action One kun skulle inneholde solskinnshistorier og at de som føler seg lurt når de kjøpte denne modellen skal henvises til et annet sted?

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har sett bildet AndersL prater om? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan testbildet er utifra forklaringen, men det er kanskje bare meg?

Kanskje AndersL kan oppklare dette for oss alle i forumet her.

Tror ikke projectiondesign i utgangspunktet er ute etter å lure noen, så man trenger kanskje ikke å slakte dem før de får svart for seg.

Men litt skuffende er det jo at de har gått vekk fra nullpikselfeilgarantien sin...

Jeg er forøvrig enig i at man skal ta med seg både positive og negative ting her i denne tråden, men planen i utgangspunktet med denne tråden var vel å få brukere til å komme med innstillinger og brukertips. Kanskje bedre å starte en ny tråd med sånne ting ettersom denne tråden har blitt fryktelig lang og full av alt som ikke går på bruk og innstillinger.

:roll:

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •