Offisiell tråd for Action! Model One - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 335
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må forøvrig si at det var utrolig interessant og hyggelig å prate med Anders og de andre gutta på messa. Var vel den eneste standen jeg kunne prate til de som jobba der, uten å få en følelse av å prate til en vegg.
    Helt enig. Syns de var både hyggeligst og mest serviceinnstilt av samtlige . Jeg opplevde også flere som nesten ikke ville eller hadde tid til å prate. Skjønner jo at det er travelt, men de skal nå tross alt leve av oss potensielle kunder

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Anders er litt av en kjernekar, ja... Som selger både informativ, rolig (bm. ikke for pågående) og ikke minst hyggelig! Det er sånn gode selgere skal være!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen ting om Anders var at når han hørte hvordan prosjektor jeg hadde fra før (davis dpx-16) så var det ikke et vondt ord om denne. han skrøt faktisk av den isf :lol:
    verste jeg vet er selgere som rakker ned på andre produkter for å fremheve sine egne. Det trenger ikke Anders. Action one sitt bilde prater for seg selv 8)
    sier som Tine meierier "må ha det, bare må ha det!"
    Jørn.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen spørsmål, som jeg har sendt til Anders, men han er jo så opptatt for tiden, så kanskje noen av dere som har Action kan hjelpe meg?

*Hva er "optional air duct"?
    *Hva bruker man USB-kontakten til (Hva slags software følger med?)
    *Følger det med noen script/programmer til å bruke RS232?
    *Hva brukes "12V trigger aspect ratio" til?
    (Stemmer det at screen drop gir et signal til motorisert lerret om å senke
    seg?)

I tillegg lurte jeg på å lage en hush-boks dersom det blir Action i hus.
    Nå var jeg å så på den og la merke til at den har varm utblåsning (foran) på høyre side og linse på "venstre side". Men jeg la ikke merke til hvor den suger luft inn. Den har vel lufting rundt hele omtrent, men hvis man skal lage en hush-boks, hvor vil det lønne seg å ha utblåsning og innsug?
    Hvor har projektoren "hovedinnsug"?
    Startet likesågodt en generell tråd om emnet her:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6707176

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Hva brukes "12V trigger aspect ratio" til?
    Som på Infocus så er det 2 stk. 12 V trigger utganger. Den ene hever og senker et motorisert lerret (eller gardiner om du vil) samtidig med at du slår av og på proj'en. Den andre bruker du til el.styrt maskering av et 4:3 bilde. Dvs. at proj'en styrer maskeringen mellom 4:3 og 16:9 format alt etter hva du velger på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har action som kan hjelpe meg med følgende spørsmål?

Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    *Hva er "optional air duct"?
    *Hva bruker man USB-kontakten til (Hva slags software følger med?)
    *Følger det med noen script/programmer til å bruke RS232?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig hvor mange treff denne tråden har generert! Åpenbart at Action! er populær for tiden! :shock:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan svare på spørsmålene jeg lurer på over?

Noen fler som har laget hush-box til Action?

Kanskje vi burde starte en ny tråd, som går mer på å utveksle erfaringer og liknende, for de som har Action?

Der vi kan diskutere for eksempel:
    Hvilke lerret bruker dere som har Action?
    Hvilke avstander til lerret, og hvor stort bilde har dere?
    Hvilke innstillinger bruker dere i forskjellige situasjoner?

(Denne tråden begynner å bli litt vel lang, og gammel, endel av det som står i starten av tråden er lite verdt å lese nå for tiden - mye har skjedd)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zamot: hver av de tingene du spør om i siste innlegg kan vel like greit legges som en vanlig tråd under hver kategori det gjelder?
    grunnen til at det er en prioritert, offisiell tråd under denne kategorien er for å unngå at vi får mange tråder som spør om det samme, på samme produkt.
    mye av informasjonen tidlig i dene tråden kan også være vesentlig for nye medlemmer.

altså, lurer du på lerret til action, bør det postes under lerret-kategorien, for eksempel.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    projectiondesign er helt klart en bedrift som har skjønt at god kundebehandling er gull verdt. Selv hadde jeg aldri kjøpt en så dyr proj med mindre jeg visste at servicen var så god.

Min 'lille blå' henger nå i taket i et 'hjemmesnekret' takstativ som kostet meg ca. 150,- Lerretet er oppe, og premieren var på lørdag.

Er sinnsykt fornøyd... bare synd kvaliteten på DVD er for dårlig til å gjøre projen rettferd.

Hva har du gjordt med det "hjemmesnekkert takstativet" :?:
    Har du et bilde av det :?: :roll:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et spørsmål til de bak projection design.
    har dere noen tanker om å implementere lens shift på action modellene?
    dere har kanskje også noen invendinger til lens shift?
    så forresten på et annet svar her at det er en til i fra projectiondesign som er blitt medlem her, og det er jo bra! da trenger ikke Anders å ta seg av alle svarene 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Synd jeg ikke fikke vært på messa.

Det 'hjemmesnekrede' stativet kan du se på siden min. Det er to høyttalerstativer fra biltema. I tillegg har jeg laget en plate i aluminium der jeg har boret hull som passer til Action.

Pga av at Action ikke er helt flat under var jeg også nødt til å bruke gummiforinger for å få litt avstand fra plata til projen, men stativet fungerer ypperlig.

For å svare på noen av de andre spørsmålene så kan jeg nevne at jeg selv kjører bildet på et Greyline lerret og er veldig fornøyd med dette. Sitteavstanden er ca 4 meter, mens projen er montert lengst bak i stua, ca 5 meter unna lerretet. Dette gir meg en bildebredde på 2,3 meter ca.

Hva som menes med optional air duct er jeg ikke sikker på, men action trekker luften gjennom sideveis, og den suger luften inn på venstre side hvis jeg ikke husker feil.

Jeg har hatt mange venner på besøk hjemme som har latt seg imponere, men er det noe jeg skal sette fingeren på er det nok støyen. Jeg synes den støyer litt for mye når det er stille partier i filmene. Men det er kanskje bare jeg som er kresen.

Uansett kan jeg ikke si meg annet enn storfornøyd, og servicen er absolutt den beste jeg har fått! Bare synd jeg var så raskt ute at jeg ikke fikk den med HD2+ chippen. En bitter pille å svelge :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Splatt:

Hvis du plasserer projen oppover langs en vegg må du være klar over at pæra faktisk ikke er laget for dette, og levetiden på pæra reduseres drastisk. I følge spesifikasjonene på pæra er normal levetid 2000 timer, men en montering som du beskriver kan medføre en levetid på kun 200...

Da blir nok vidvinkellinsa en bedre innvestering i det lange løp, selv om jeg synes den er svindyr. Er glad stua mi var akkurat lang nok til å få ønsket bildestørrelse jeg...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Splatt:

Hvis du plasserer projen oppover langs en vegg må du være klar over at pæra faktisk ikke er laget for dette, og levetiden på pæra reduseres drastisk. I følge spesifikasjonene på pæra er normal levetid 2000 timer, men en montering som du beskriver kan medføre en levetid på kun 200...

Merkelig det da, siden AndersL i projection foreslo det samme til meg..
    Optional airduct er "en luftdeflektor som endrer retning på utluften, samtidig som den demper noe lyslekkasje ut fra siden."

(Har ikke fått pris på den enda..)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns også dette var rart. Var selv i kontakt med Anders da jeg skulle kjøpe ny proj. og han foreslo akkurat det samme for meg. Han sa at proj'en var beregnet for dette og at det ikke ville ha noen negativ innvirkning

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også utrykke min undring, siden det var en av utviklerne på ProjectionDesign som anbefalte dette. Ville jo tro at han hadde gitt en advarsel om slike ulemper. Er dette noe du antar ut i fra generell projektorplassering, eller har du hørt at dette gjelder spesifikt for Action?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siterer mail fra Anders Løkke fra 25.08.03:

Om du lurer på det : projektoren tar ikke noe skade av å plasseres på denne måten og det reduserer ikke garanti, lampelevetid, ytelse, etc. Det er en helt vanlig måte å plassere den på i proffinstallasjoner.

Dette gjaldt da nevnte plassering oppover veggen. Han anbefalte dette fremfor vidvinkellinse pga. prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel? Det var Anders som fortalte meg at pæren ikke tålte å stå i annet en vannrett posisjon... Han hadde et diagram som viste pærens levetid i forhold til hvordan den var plassert.

Høres selvfølgelig rart ut at en pære skal få kortere levetid om den står loddrett fremfor vannrett... mulig det bare gjelder om pæra peker nedover ettersom varmen stiger?

Kansje Anders kan forklare dette for oss?

:?: :?:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    varmen vil jo ikke stige, den varme luften blåses jo effektivt ut av viftene.
    tviler meget sterkt på at det skal ha noe å si å montere loddrett, så lenge luften får "flyte fritt".

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje Anders kan forklare dette for oss?
    Tror det hadde vært på sin plass hvis han opererer med to forskjellige forklaringer :?

Jeg har i alle fall mailen hans liggende :wink:

Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •