Offisiell tråd for Action! Model One - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 335
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer, Pers1!

Godt vi er flere Action helter her

Fin farge har du valgt også...

Skal bli artig å høre flere synspunkter etterhvert. Er ganske grønn når det gjelder projektorer foreløpig, men skal nok få testet ut litt av hvert med tiden.

Blir spennende å lese hva du kommer fram til i testen på dinside.no

Jeg kan ihvertfall si at jeg er fornøyd foreløpig, og med mere justeringer blir det neppe dårligere.

Bare synd det er så bra vær nå. Dumt å kaste bort sommeren når den først er her. Men men... får vel heller sette opp et videokamera, og nyte videoen av sommeren på projen senere. Man får ta det viktigste først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stk blå Action er hengt opp på veggen. Utrolig bra. Hadde fått med feil fjernkontroll, men da kom Anders innom med en ny til meg. Ikke direkte dårlig service det. :lol:
    Synes bildet er knakende bra selv om jeg bare kjører med S-video kabel. Trenger ny spiller med komponent ungang, men må nok vente litt med å kjøpe det nå som kontoen er tom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    projectiondesign er helt klart en bedrift som har skjønt at god kundebehandling er gull verdt. Selv hadde jeg aldri kjøpt en så dyr proj med mindre jeg visste at servicen var så god.

Min 'lille blå' henger nå i taket i et 'hjemmesnekret' takstativ som kostet meg ca. 150,- Lerretet er oppe, og premieren var på lørdag.

Er sinnsykt fornøyd... bare synd kvaliteten på DVD er for dårlig til å gjøre projen rettferd.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Blir bedre når du får Blue Ray, Rinn... I mellomtiden kan du jo kanskje vurdere en D-VHS spiller til 8-10.000 på import, er kanskje verdt det med såpass kostbart utstyr som det du har? Filmer er etterhvert relativt godt tilgjengelig, men selvsagt, jeg tror ikke D-VHS vil ha noe særlig for seg når Blue Ray kommer for fullt, men det kan gjerne gå 1-2 år før vi ser noe særlig utvalg i Blue Ray filmer, og da har liksom projektoren også fått litt tid på baken, uten å yte optimalt...

Jeg vurderer iallfall personlig en D-VHS spiller til min kommende Action! Når en legger såpass mye penger i projektoren, er det greit å putte litt i kilden, og 8-10.000 er jo faktisk ikke så ille! Husker jeg ga 13.000 for min Sony 7700 eller hva den nå het DVD spiller en gang i tiden, og var strålende fornøyd med det, selv med en 28" 4:3 TV!

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Lygren,kan skrive under på at D-VHS er bra,tror ikke DVD samlinga blir mye brukt heretter.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I nyeste utgaven av Lyd & Bilde får " Model One " meget god kritikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meeeeeget forståelig...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Hva med en egen tråd for hus og leiligheter, så kan vi prøve å holde oss til trådenes egentlige emne. Synes det blir mange ting som er litt vel på siden innimellom. Det har en lei tendens til å lage trådene rotete og lite informative.

Leiligheten til Lygren passer kanskje best under chit chat og ikke under en tråd som var ment for Action...

Just a reminder...
    Hei Rinn.
    Skal alle trådene strengt følge tema blir vel AVforum antagelig veldig kjedelig å lese. :wink:
    Ojsann, der sporet det vist av igjen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Kan bli en smule for upersonlig hvis det kun diskuteres tema strengt.
    Men det er jo også greit å passe på litt, så det ikke flyter helt ut.

8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo også greit å passe på litt, så det ikke flyter helt ut.
    Enig i det, det er jo derfor forumet er delt opp i flere kategorier..!

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sklir jo ut hele tiden her jo *hehe*

Litt personlig kan man så klart være, men når langt de fleste innleggene ikke har noe med trådens emne å gjøre kan det fort skje at folk ikke gidder å lete seg frem til svarene de jakter på. Da er det ikke rart folk spør mange ganger om ting som allerede er forklart andre steder. Det blir rett og slett for mye å lese igjennom for å finne ut ting.

Kan jo i slengen nevne at bilder av oppsettet mitt med Action ligger på www.actionshack.tk (har jo litt med denne tråden å gjøre da ihvertfall).

Screen shots kommer etterhvert...

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe Action? eller spare penga...

Er denne Action virkelig verdt 50 000,-? I forhold til andre i samme/høyere prisklasse kanskje, men hva hvis man sammenligner den med f.eks. en 800*600 DLP projektor med 800AL? Er forbedringen verdt 40-30 000,- i mellomlegg??

Må si at det er fristende å stikke å se på en slik projektor (ser tross alt film nesten hver dag, men du verden så mye annet morro man får for de penga!
    Men så får man jo litt penger igjen hvis man selger den da. Apropos... Siden prisen kommer til å stige til 70 000,- så er det kanskje ikke så dum investering? Hvor "lenge" tror dere at man kan selge en brukt action for over 50 000,- etter at prisen har gått opp? Andre formeninger om "bruktverdier"?

En annen ting jeg tenker på er støy. Hvor mye støyer den egentlig? Noen som vil forsøke å beskrive? (som en vanlig PC? som en bråkete PC? som en bordvifte?)

Det er litt skummelt å dra å se på dette selv, og bli fristet, det er snakk om endel penger...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker ikke så mye på bruktverdien jeg... tenker heller på bruksverdien.

Jeg vet at nå har jeg en proj jeg kan ha leenge før jeg føler at den ikke strekker til, og da slipper jeg noe mas med å bytte proj hvert eneste år bare fordi jeg skal ha noe som er litt bedre og ikke så dyrt.

Nå er opplegget mit stort sett ferdig (helt ferdig blir man jo aldri), og da trenger jeg ikke å bytte ut noe på lenge. Når filmopplevelsen hjemme overgår Colosseum klager ikke jeg ihvertfall.

Action er relativt stillegående. Den er kanskje som en vanlig PC, eller litt stillere. Tipper viftene har gått litt ekstra på min i starten ettersom det har vært så fryktelig vamt de siste to ukene. Den virker faktisk litt stillere nå enn til å begynne med. Støyen er ihvertfall ikke plagsom, og man legger kun merke til den dersom det er helt stille i filmen. Med litt bakgrunnsmusikk (det er som regel alltid noe lyd i bakgrunnen på film selv når det er 'helt stille') og vanlig volum vil du neppe merke stort til projen.

Om det er verdt 30k ekstra må vel være opp til hver enkelt å bedømme. Jeg la i utgangspunktet lista på 20k til proj, men se hvor jeg endte. Og jeg synes det er verdt hver krone. Hver gang jeg nå setter meg ned for å se film nyter jeg hele følelsen av å ha noe som virkelig gir et bra bilde.

Og i tillegg til dette er servicen på projectiondesign vannvittig bra! Nesten verdt prisen alene.

Hvorfor tenke på salg før man kjøper. Kjøp det du føler du har råd til, så får du bare se hva du får for den om du føler du må selge den når den blir for dårlig (noe den neppe blir på en god stund).

Jeg er ihvertfall stooooorfornøyd!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grrrr. får jo ikke akkurat mindre lyst på en, etter et slikt innlegg.. Det kommer egentlig litt ann på pengestrømmen før 1.september. Hvis jeg rekker å rane en gammel dame, blir det kanskje projektor...
    Får ta en tur til Fredrikstad neste uke kanskje!
    Men for 50 000,- kommer man jo verden rundt, kan kjøpe bil, og myyye annet..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bil, selv om du kjøper den for 50'000,-, koster deg mye mere i lengden. Selv ser jeg nesten mer på film enn jeg kjører bil, og egentlig burde man kunne legge mest penger på det man trives best med.

En bil vil dessuten synke omtrent like raskt i verdi som en Action. En reise jorda rundt hadde selvfølgelig ikke vært å forakte... men får vel nøye meg med å spise nudler og se på Travel channel en stund *hehe*

Som sagt, jeg er fornøyd med mitt valg, men i utgangspunktet syntes jeg det var galskap å legge så mye penger i en proj. Endte allikevel opp med en Action!

Og turen til Fredrikstad er absolutt verdt det! Meget hyggelig, informativt og lærerikt enten du ender opp med en Action eller ei!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet opp projen med pcen min (sinnsykt bra bilde forresten) og startet PowerDVD for å se en film. Men i vinduet på projen var det bare svart, men på pc-skjermen startet filmen som vanlig. Noen som har noen råd på lager til hva som er feil? Regner med det er en innstilling ett eller annet sted, men jeg vet ikke hva. Hjelp!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er innstilling. Skjermkortet kan vise bare video på en skjerm av gangen tenker jeg. Bytt om de to skjermledningene (hvis du kjører vga på begge), eller prøv deg fram med innstillinger (høyreklikk på skrivebord, egenskaper, innstillinger, avansert osv...) Jeg har Saphire Radeon 9000 Atlantis 128 og det er et helvete hver gang jeg vil bytte. Prøver og feiler og prøver igjen.. Nesten letter å bytte om ledningene

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du velge utgangen til projektoren som primary utgang. PC'en viser bare video ut på primary utgang, med mindre du velger kloning på de to utgangene. Da blir det likt bildet på begge, men det kan oppstå noe hakking i bildet med mindre PC'n er en skikkelig "racer"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Ja det er innstilling. Skjermkortet kan vise bare video på en skjerm av gangen tenker jeg. Bytt om de to skjermledningene (hvis du kjører vga på begge), eller prøv deg fram med innstillinger (høyreklikk på skrivebord, egenskaper, innstillinger, avansert osv...) Jeg har Saphire Radeon 9000 Atlantis 128 og det er et helvete hver gang jeg vil bytte. Prøver og feiler og prøver igjen.. Nesten letter å bytte om ledningene
    Du behøver ikke å gå i avansert menyen, det er bare å velge den skjermen som illustrerer projen (er du i tvil om hvilken som er hv er det bare å klikke identifiser), klikke utvid skrivebord til denne skjerm og så klikke "bruke denne enhet som primærskjerm". Og bingo, du har byttet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for meget raske svar. Gleder meg til å teste når jeg kommer hjem fra jobben. Kanskje jeg skal gå litt tidlig i dag???? Hva med å gå hjem allerede nå?? OK. Jeg overtalte meg selv.

Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •