Offisiell tråd for Action! Model One - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 335
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg gir ingen skylden, raZorfish, men du var siste som kommenterte saken... Uansett, videre diskusjon tar vi over PM... 8)

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har et spørsmål til Anders.
    Jeg har bestilt en Denon DVD A11 som jeg får snart og som jeg leste at du har testet med Action Model One.
    Jeg kommer til å bestille en Model One om et par uker (mangler litt cash enda) og kommer til å trenge en 10meter DVI-D kabel.
    Går det bra med en så lang kabel mellom disse to?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett litt nærmere på dette med pixel cropping.

TVer har jo ofte en "overscan" som er signifikant større enn den pixel croppingen man finner hos de fleste DVD-spillere. Hvordan det er med projektorer er jeg egentlig ikke sikker på. Kanskje de ikke er utsatt for pixel cropping i det hele tatt?

I alle fall, her er noen testresultater med model one og tre forskjellige DVD-spillere: (se forøvrig vedlagt snapshot av DVE testbilde som viser DV-668AV i rødt og PS2 i blått)

Antok i min innledende post at observert pixel cropping var lik MAX(pixel_cropping_hos_DVD-spiller, pixel_cropping_hos_projektor). Denne har jeg nå gått bort i fra (se ny antagelse under).

Antagelse: Observert pixel cropping er lik pixel cropping hos DVD-spiller pluss pixel cropping hos projektor/TV

Observert pixel cropping med min DV-668AV (og model one):
    Topp: 0,0 % => 0 pixler
    Bunn: 2,0 % => 0,02*720 pixler = 14 pixler
    Venstre: 1,7 % => 0,017*1280 pixler = 22 pixler
    Høyre: 0,5 % => 0,005*1280 pixler = 6 pixler
    (Rødt rektangel i vedlagt testbilde)

Observert pixel cropping med min Playstation 2 (og model one):
    Bunn: 3,5 % => 25 pixler
    Venstre: 2,5 % => 32 pixler
    Høyre: 2,0 % => 25 pixler
    (Blått rektangel i vedlagt testbilde)

Observert pixel cropping med en LG (modellnavn glemt):
    Bunn: 3,0 % => 22 pixler
    Venstre: 2,5 % => 32 pixler
    Høyre: 2,5 % => 32 pixler

Foreløpig konklusjon m.h.p. pixel cropping på min model one:
    Bunn: 0,0 - 2,0 % => 0-14 pixler
    Venstre: 0,0 - 1,7 % => 0-22 pixler
    Høyre: 0,0 - 0,5 % => 0-6 pixler

Begynner vel å tro at model one ikke cropper pixler i det hele tatt, og at den croppingen vi ser skyldes DVD-spilleren :?:

Anders, når du er tilbake fra ferien din så kan du kanskje kommentere på dette med pixel cropping og model one? Er det en relevant problemstilling?

raZorfish

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake! (Etter en uke i pudder i val'isere )

Til Ohlson:
    1: Ja, Action! modellene kan vise 48Hz og 50Hz uten å gjøre om til 60Hz. Forøvrig vises alt inn-materiale fra PAL i 50Hz, og fra NTSC i 60Hz. For å få nytte av 48Hz må du bruke en PC satt til 48HZ (Action! vil ikke nødvendigvis vise 48 i system info). De aller fleste projektorer på markedet vil "kjøre synkront" - vise utfrekvens = innfrekvens, type 50/60Hz, for video - men ikke for data. da er det mange som regner om til f.eks 60 Hz (for DLP, eller en annen ikke-relevant frekvens for LCD). 72Hz er ikke mulig.

2: SCR er et prosjekt som er avsluttet hos TI, og kommer ikke til å bli aktuelt for noen projektorer i det hele tatt.

Til Magking:
    Jeg har testet DVD-A11 (favorittspiller!) med 10m Oehlbachkabel, og det ga ingen problemer. Når det er sagt, første revisjon av model one som var ute hadde problemer med denne og 868, men dette er nå rettet opp i. Se forøvrig http://www.avforum.no/forum/viewtopi...9&start=45

Til raZorfish:
    Vi ser på muligheten for å legge in justérbar overscan i en fremtidig firmwarerelease, og vil gjøre det tilgjengelig når det er klart!

mvh,
    AndersL

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersL
    Til Magking:
    Jeg har testet DVD-A11 (favorittspiller!) med 10m Oehlbachkabel, og det ga ingen problemer. Når det er sagt, første revisjon av model one som var ute hadde problemer med denne og 868, men dette er nå rettet opp i. Se forøvrig http://www.avforum.no/forum/viewtopi...9&start=45
    Takk skal du ha Anders.
    Jeg har allerede kjøpt en 10m DVI-D kable og bestilt takstativet. Du kommer til å hør fra meg til uken angående bestillingen av projektoren.8)

Leste litt på AVS forum om oppgraderinger av PD projektorer.
    Kommer dere til å tilby en oppgradering når den nye DM3 brikken med 1080p kommer til høsten?

Produsent rep.
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det har vært til i dag har f.eks HD2 og HD2+ brikkene vært variasjoner over samme lest, og dermed vært svært enkle å bytte mellom. xHD3-brikken som er omtalt av TI ved f.eks siste CES er en helt annen brikke, og passer nok dessverre ikke inn i den optiske arkitekturen som er i bruk idag. Det er derfor svært lite sannsynlig at det blir noen oppgradering til 1080p brikke for Action! i første omgang, men man skal aldri si aldri. Uansett vil det gå et par år - minst - før du vil se singlechip front projektorer med denne oppløsningen basert på DLP....

DM3 står forøvrig for Dark Metal 3, som er anodiseringsprosessen som brukes for å gjøre speilene sorte på undersiden - for å heve kontrast og redusere scattering. TI benytter også DarkChip2 betegnelse på dette.

mvh,
    AndersL

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndersL
    Kan du bekräfta att xhd3 inte är 1920x1080 rent fysiskt även om det sägs klara av 1080p.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anders og dere andre glade eiere av Action One..har detti ut av diskusjonen her ettersom det ble så mye teknisk prat, men ett kort spm: Har det blitt diskutert den nye oppgraderingen (6000 kr) av Model One som står nevnt om i nye Lyd og Bilde? Noen som har tatt turen ned og sett forskjellen? Kanskje dette blir testet på symposiumet? Bør vel være synlige resultater av en slik oppgradering ettersom den koster en halv "vanlig" projektor?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har spec på den nye modellen?

Står ikke noe på hjemmesidene deres

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hei Anders og dere andre glade eiere av Action One..har detti ut av diskusjonen her ettersom det ble så mye teknisk prat, men ett kort spm: Har det blitt diskutert den nye oppgraderingen (6000 kr) av Model One som står nevnt om i nye Lyd og Bilde? Noen som har tatt turen ned og sett forskjellen? Kanskje dette blir testet på symposiumet? Bør vel være synlige resultater av en slik oppgradering ettersom den koster en halv "vanlig" projektor?
    Jeg har ikke sett dette selv, er det fra HD2 til HD2+ det er snakk om?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei står overaskende nok ikke noe på hjemmesiden. I L&B står det at man får en HD2+ brikke (tror jeg fikk det på min projektor) men de bytter visst ut 6 segmentets fargehjulet med ett 7 segments fargehjul. Modellen hetere visst Action model One mkII

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står at det skal være en del ny elektronikk også, så det er nok ikke bare fargehjulet som er nytt. De reklamerer også med at en oppgraderingspakke til Mk II modellen skal være klar i fra mai.

Lurer på om prisen blir den samme?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på mkII er iflg. L&B 49.900. Det 7. segmentet på fargehjulet er grønt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hensikten med det syvende segmentet er å øke gråtone oppløsningen, samt å redusere dithering ytterligere (dog ikke helt). Denne kunstige bildeeffekten opptrer typisk i mørke partier av bildet i form av "dansende/glitrene" pixler (for å se denne effekten ordentlig må man stå ganske nær lerretet).

Det syvende segmentet er ikke grønt, hvilket finnes fra før, men mørkt grønt. Det nye segmentet medfører en økning i fargedybden for grønn fra 8 bits til 10 bits. Grønt er valgt fordi synet vårt er mer sensitivt til variasjoner i denne fargen enn i andre farger. En økning i fargedybde for grønn vil altså gi den mest synlige bildeforbedringen.

Siden diverse oppgraderingsmuligheter for model one nå er omtalt i L&B, så kanskje Anders kan fortelle oss litt mere om de ulike alternativene?

Muligheten for å oppgradere en projektor på dette viset etter kjøp, må jo være unikt på verdensbasis. Snakk om kundeservice! Dette konseptet gir ordet future-proof en ny mening.

Om jeg skal oppgradere fargehjulet i min HD2+ versjon fra 6 segments til 7 segments? Ja, vær du sikker!

raZorfish

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente min Model One imorgen 8)
    Lurer på om det da vil være en mkII. Ingen som nevnte noe om dette da jeg bestillte. :?

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, . Det blir nok mange søvnløse netter for deg framover :lol:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du det :roll:

Det blir nok noen sene kvelder ja, men det er heldigvis ikke min første prosjektor.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste idag at den nye versjonen ville ha "HDMI firmware update". Men prosjektoren har jo ikke HDMI. Er det noen som har misforstått noe her?

Robert-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Leste idag at den nye versjonen ville ha "HDMI firmware update". Men prosjektoren har jo ikke HDMI. Er det noen som har misforstått noe her?

Robert-
    Kanskje den har problemer med HDMI når det brukes via en DVI inngang.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok i forbindelse med de endringene som ble gjort på DVI inngangen for en tid tilbake.

PD har nok slått sammen mange forskjellige hardware og software endringer i en pakke og kalt resultatet for mkII.

Det er jo ganske stor variasjon på oppgraderingene, de som kjøpte først får best value for money siden de ikke har HD2+ i dag.

Vi som nettopp har kjøpt får ikke så mye, men det at PD tilbyr en slik oppgradering i steden for å lansere ett nytt produkt slik at "alle" må bytte projector er rett og slett genialt

Lurer på om de har gjort noe som kan gi glattere panorering tro?

Lurer på hvor lang leveringstid det er?

Redusert lysstyrke og høyere kontrast, ja takk

Sjansen for at jeg kommer til å oppgradere er bortimot 100% 8)

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •