Offisiell tråd for Action! Model One - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 335
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg har fått min action nå men skuffelsen var stor da jeg så at det var en død pixel på den. tror det er det iallefall. Det er en liten hvit prikk på bildet som er synlig stort sett hele tiden. Noen ganger blinker den litt og forsvinner i noen sekunder før den kommer tilbake. Er dette normalt for en død pixel?

Spørsmålet er om jeg kan få byttet projectoren. Siden den er hvit så kan jeg vel det, eller må de hvite også være i senter av bildet 25% eller hva det var. Vil bare få bekreftet dette før jeg prøver å finne ut nøyaktig hvor den er.
    Har du mulighet til å få tatt ett blde av dette, hadde vært intressant å se.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg har fått min action nå men skuffelsen var stor da jeg så at det var en død pixel på den. tror det er det iallefall. Det er en liten hvit prikk på bildet som er synlig stort sett hele tiden. Noen ganger blinker den litt og forsvinner i noen sekunder før den kommer tilbake. Er dette normalt for en død pixel?

Spørsmålet er om jeg kan få byttet projectoren. Siden den er hvit så kan jeg vel det, eller må de hvite også være i senter av bildet 25% eller hva det var. Vil bare få bekreftet dette før jeg prøver å finne ut nøyaktig hvor den er.
    Har du mulighet til å få tatt ett blde av dette, hadde vært intressant å se.
    Jeg har desverre ikke mulighet til å ta bilde

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som min action er på plass, så hadde det vært fint å få vite hva slags innstillinger dere andre som har den bruker. Det er jo så masse å stille på. Hva er forskjellen på det gamma greiene. Hvordan kan jeg vite hva jeg skal bruke av f.eks film1 , film2 og video?

Og når det gjelder contrast enhance og black level adjust, skal begge de to stå på 0 for å få best sort nivå?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamma nivåene må du bare prøve deg frem med synes jeg. Blak levelen kan senkes til minimal, da forlenger du levetiden på pæra. juster ned grønnfargen ett hakk eller to er og å annbefale, ellers bør du finne en kalibreings disk for å justere den etter farge og kontrast.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Action! var så og si perfekt ut av eska på film 1.

Selv om jeg har ett lite bilde på en grå bakprosjeksjonsduk.

Har kjørt noen runder med Digital Video Essentials ( PAL ) og den kan jeg anbefale på det varmeste.

Kjører du DVI kan du med fordel sette sharpness til 1 eller 2 ( nå får AndersL hikke tenker jeg ).

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er utenfor tema her men på fredag skal jeg hente MIN Action ! på fabrikken.Skal kobles til Marantz DV8400 som har stått å ventet på sin kjære.Skal selvfølgelig kobles til DVI.
    Tror det blir ei bra helg !! :lol: :lol: :lol:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min review av Projection design Action! Model one.

Jeg har i utganspunktet en liten hjemmekino med 160 X 90 cm bilde hvor jeg sitter 320 cm fra duken.

Det synes jeg er perfekt, og jeg ser ingen pixler i dag fra min NEC HT1000.

Jeg har hele tiden vært godt fornøyd med bildet og hadde egentlig ikke tenkt å bytte projector.

Men, så kommer den ene testen etter den andre med toppkarakter og en liten spire begynner å vokse i en svak sjel: hva om jeg kan få det enda bedre?

Så med litt hjelp i fra Gjerdrem tok jeg mot til meg og bestilte en Pearl white Action! Model one.

Etter å ha mast litt på PD som har vært utrolig hjelpsomme og service innstilte hele tiden, fikk jeg ( dvs min samboer ) projectoren på døra etter et par dager.

Førsteinntrykket var veldig bra, jeg liker designet og fargen godt.
    Det at den er av lakkert metall gir en god følelse.

Så var tiden kommet for å starte den opp, jeg slår av HT 1K og kobler til M1 os slår den på.

Hva er dette for bråk, skal den støye så mye?
    Jeg river tak i bruksanvisningen og leter etter innstillingen for film modus. Etter å ha tenkt meg om husker jeg jo at det er ikke to modus på denne, men en black level innstilling som regulerer lysstyrken.
    Denne sto allerede på 0.
    Ja, ja dette er ikke noe problem for meg som har den bak duken.
    Nå bråker nok M1mindre enn projectorer flest, men HT 1K er ekstremt stillegående og da blir man bortskjemt.
    Oppgitt støynivå er 28 db på begge modellene.

Så var det tid for å teste.
    Jeg bestemte meg for å kjøre en runde med Digital Video Essentials først, for å være sikker på at ikke førsteinntrykket skulle ødelegges av dårlige innstillinger.
    Projectoren stod på film 1 innstillinger når jeg fikk den, og det var helt perfekt, ingenting å justere på i mitt oppsett.
    Jeg har noen faste klipp som jeg bruker til å teste utsyr på.
    Disse finnes i LOTR FOTR, MI 2 og spiderman for film materiale.
    Roger Waters in the flesh og Peter Gabriel growing up for video materiale.

Testet først med interlaced komponent signaler fra Harman Kardon DVD 25.
    For å si det enkelt så gir M1 mer av alt, på godt og vondt.
    Bildet er skarpere, med mere lys men like mye sort. DVS den opplevde kontrasten på M1 er større enn på HT 1K. Fargene er mere mettet, men ikke overdrevent. For eksempel i scenen hvor Sam og Frodo er ute i maisåkeren og treffer på Munti og Pippin er bladene grønnere, bakken brunere, himmelen blåere osv.
    Mens ansiktsfargene er veldig naturlige og ikke overdrevne.
    Bildet er dessverre også mere avslørende. Komprimeringsfeil og dårlige spesialeffekter blit nådeløst avslørt.
    Bildet er noe hardere enn jeg er vant med fra HT 1K.
    Jeg har sett regnbuer for første gang i hjemmekinoen min, dette har jeg tidligere ikke sett på HT 1K.
    Dette kommer nok av den økte lysstyrken i denne projectoren.
    Det er ikke så ofte at det er plagsomt, men litt merkelig, spec'en tatt i betraktning.

De andre filmene gir samme inntrykk.
    Progressiv komponent gav ett helt annet bilde som jeg ikke ble helt klok på, det må nok justeres en del på projectoren hvis bildet blir levert progressivt.
    DVI fra Samsung HD 935 gir ett enda klarere og skarpere bilde, men det blir tilsvarende mere hardt og avslørende.
    Etter å ha sett noen filmer via DVI er det likevel klart at dette har noe for seg, jeg opplevde bildet i 576p som minst like bra som 720p.

Jeg var lenge i tvil om jeg likte bildet fra M1 så mye bedre enn bildet fra HT 1k at det var verdt mellomlegget, men har etter vært blitt vant til det ekstra trøkket som M1 gir.

Nå har jeg også planer om større bilde i hjemmekinoen og utbytting av duk med plate.
    Jeg vil også ha DVD spiller med DVI utgang når jeg finner en med en pris, funksjoner og utseende som passer meg .

Man kan sammenlikne M1 med en sportsbil: større akselerasjon, mere fart men mindre komfort.
    Har man først blitt vant til det er det ikke noe gøy å gå over til familiebilen igjen.

Projection design får ikke projectoren tilbake.
    It's mine, just mine, my precious!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott du ble fornøyd allikevel til slutt. Et kjapt spørsmål. Når du sier at bildet ble litt hardt, ville det være galt å vri linsen på M1 litt ut av fokus for å gjøre bildet mindre hardt? Kanskje litt kjiipt da M1 og DVI-overføring er laget for å få et skarpt bilde, men smaken er som kjent delt.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er kanskje verdt ett forsøk.

Men jeg vurderer også å oppgradere til større bilde for å utnytte oppløsningen og lysstyrken bedre.

Det finnes også en sharpness funksjon som jeg skal leke meg litt med.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw, nå må du få oppdatert signaturen din!

Bra og informativ "anmeldelse".

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig meget bra anmeldelse gratulerer med ny projektor.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektoren skrått på lerret

Noen som vet om bildet blir dårligere om man plasserer projektoren skrått på lerretet og justerer bildet via menyen? Tenkte å kanskje kunne gjemme unna projektoren lengre inn mot veggen, men da kommer den ikke midt foran lerretet.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Projektoren skrått på lerret

Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Noen som vet om bildet blir dårligere om man plasserer projektoren skrått på lerretet og justerer bildet via menyen? Tenkte å kanskje kunne gjemme unna projektoren lengre inn mot veggen, men da kommer den ikke midt foran lerretet.
    Ingen lur idé siden prosjektoren ikke har optisk keystoneregulering. Dermed taper du bildekvalitet/oppløsning, om det i det hele tatt er mulig å justere sideveis keystone (regner med det da).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flott review, Arendal!

Virker som byttet kanskje er verdt det, Action! er en flott projektore virker det som.

For øvrig er det litt betenkelig at projektoren støyer noe mer enn oppgitt, det var også mitt inntrykk de gangene jeg selv har forsøkt lytte til støynivå.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra review dette.
    Jeg ser du sier at du ikke blir helt klok på progressive scan. Det blir ikke jeg heller. Bildet er ikke så bra som når jeg kjører interlaced. En annen ting jeg ikke skjønner er at når det er prog scan så er bildet fult av verticale striper. Dette er bare på 480p virker det som, og ikke på 576p :roll:

Jeg kan få det bort ved å sette frekvensen på 850 men da har jeg dratt bildet så mye utover at det blir feil format. Nesten som å se en 4:3 sending på et 16:9 tv. Noen som har noen erfaring med dette?

Og hva er den phase innstillingen til? Jeg ser ikke noe forskjell på bildet når jeg stiller på den.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er keystone korrigering jo,,,

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk hjemmesiden min. Der kan man se litt av forvrengningen som oppstår ved bruk av digital keystonekorrigering. Det står også litt om justering av fase der.

Ellers får jeg jo bare gratulere alle andre som har blitt Action-helter her. Godt å se at det ikke bare er jeg som er fornøyd.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra forklart det med frekvens Rinn. Men som jeg skrev tidligere så blir bildet for bredt. Når jeg stiller frekvens oppover så blir bildet bredere. Det er det som er problemet.

Og hvorfor er det nødvendig å stille på dette når det er component som er signal kilden? Trodde det bare var vga og dvi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spør du mer enn jeg kan svare på gitt... kjører kun VGA jeg. Jeg merket frekvens/fase problemer ved at det 'blafret' små streker over skjermen. Dette sees veldig godt på demobildet som kan lastes ned på siden min.

Hvordan dette blir på komponent er jeg usikker på ettersom det da vel ikke blir 1:1 pixelmapping. Men tror fase og frekvensinnstillingene henger sammen på et vis.

Har ikke noe annet råd enn å bare prøve seg frem. Juster litt frekvens, deretter litt fase, frekvens igjen etc...

Men som sagt, jeg kjører kun VGA fra PC så komponent er jeg ikke så dreven på dessverre.

Du får ha lykke til, så håper jeg du poster resultatet av prøvingen her etterhvert.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Rinn

Rastergrafikken, finnes den i annen oppløsning også (f. eks. 800x600)?

Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •