Har bygget nytt hus,trenger derfor ny pj da den gamle følgte med det gamle huset!tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har bygget nytt hus,trenger derfor ny pj da den gamle følgte med det gamle huset!tips

Har bygget nytt hus og har laget en kjellerstue på 5,8m langt og litt over 3,4m bredt. Rommet er laget kun til bruk som kino/gaming rom. Rommet er i kjeller og har ikke et eneste vindu. lyddøren slipper heller ikke lys inn. Planen er å etterhvert male veggene å tak en anelse mørkere en de er nå.

Ble overasket av at epson virker så populert for tiden. Det skal sies at de 2 siste årene har jeg ikke følgt med på utviklingen da all fritid har godt med baby og husbygging. Fikk et tilbud på en slik epson 6000 som mangen snakker om, jeg syntes tilbudet var lovende får så å se at de har samme tilbud på avshop:grin:

Fårstår ikke helt tingen med forskjellen på 6000w og vanlig da det står at begge kan streame wifi fra f.eks data?

Folk plapprer om sortnivå at dette ikke er det beste på denne modellen, men da jeg så bilde på lefdal varehus med mye belysning ble jeg imponert over at sort virket så sort selv med så mye lys.... dette har nok blitt bedre på alle projektorer de siste årene regner jeg med?
    Jeg er nok ikke den mest erfarne med å justere gamma og slik men ønsker selvfølgelig best mulig bilde til prisen.

Det som har plaget meg før er at forskjellige pj'er skyter helt forskjellige fargenyanser. altså hvis du liner opp 3 pj'er å skyter så er f.eks den personen på lerrettet veldig gul på den ene mens noe blå på den andre, å selv med justeringer er det synlig antydning til forskjellene. Dette virket ikke til å være problem på lefdal da jeg så optoma,benq og epson. alle virket som å ha samme farger på bildene. er dette kun tilfelle???:neutral:

Hvor stort lerret bør jeg gå for? I følge lerret kalkulatoren sier den at en epson 6000 skyter 130" på 4,5meter noe jeg tror stemmer godt med midt uttak i taket. Jeg synes dette høres veldig stort ut?!? jeg hadde et 104" lerret i gamlekjelleren på en skyteavstand på 4,1m. Synes bredden på 3,4 meter er for smalt til et lerret på over 120". noen innputts???

La inn i feltene på avshop og fikk da en total pris på 27000kr med delbetaling på 12 måneder synes jeg det ble i meste laget. det var da slått på nermere 4000kr i renter noe som er dårlig deal....

Siste ting før natten er at jeg har veldig lyst å prøve kurvet rammelerret. Blir dette problem med 16x9? ble ikke helt klok på guiden men er jo litt trett også nå... hjelper ikke på
    Blir det kluss å plagsomt som meg som spiller mye forza4 f.eks?

Beklager at jeg ikke har rettlest igjennom før posting. Hjelper meg ikke særlig da jeg har litt dysleksi:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ang. valg av prosjektor så må dette testes i samme miljø du selv er i.
    Å stå på Lefdal med godt belyst lokale og glo på en prosjektor, når du selv har et mørklagt rom uten vinduer blir tull.

Det samme gjelder sortnivå. At man står i et belyst rom gjør bare at øynene blir lurt til å tro at sort er sort. Lerretet er hvitt og blir belyst med strølys fra rommet, dermed blir det lite problem om også prosjektoren ikke har så godt sortnivå - bare den ikke overgår strølyset fra rommet (eller fra sideveggene om de er hvite).

Sortnivå i ditt tilfelle med mørklagt rom er enkelt å greit detaljnivået i mørke scener.

Ang. fargenivå justeringer så må selvfølgelig prosjektoren kalibreres for å oppnå referanse bilde. Igjen - vanskelig å se dette hos Lefdal. Noen modeller (f.eks. Sony) er greit nok kalibrert fra fabrikk.

Ang. lærret, tenk også praktisk i forhold til der du sitter og evt. viftestøy. Mange opererer med hovedregelen: lerretets bredde x 1,5. Dvs. har du et lærret på 2 meter, kan du sitte minimum 3 meter fra dette.

Skal du handle på kreditt bør du sjekke ut kampanjene til Cresco og Her go Nå. De kjører ofte 9 måneders kampanje for noen hundrelapper.

Kurvet rammelærret er det mange teorier på. Hvorfor ønsker du dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •