Helt fersk! Trenger veiledning til valg av prosjektor og lerret!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Helt fersk! Trenger veiledning til valg av prosjektor og lerret!

Hei!

Har alltid vært veldig intersert i film, men hva jeg ser på har aldri vært så veldig viktig. Jeg har en god 42 Panasonic tv som jeg har brukt i flere år nå, og er veldig fornøyd. Skal flytte nå, så da tenkte jeg og opptadere den gamle tven til en ny 50 tommer.

Kom inn på tanken å heller gå til verks og lage en liten hjemme kino. Ser ikke på tv i det hele tatt, ser kun film. Men jeg aner ikke hva som er bra, eller hva jeg egentlig trenger. Har tittet på komplett, og ser det er priser fra 1000 til 10 dobla så mye.. Er utrolig mye. Har ikke noe spesielt budsjett, men jeg tenkte å kjøpe en tv innen 12.000...

Isteden for da, hva vil jeg få best utbytte av?? En 50 plasma, eller prosjektor, og lerret?? med tanke på at jeg kun ser film, og ønsker da og få mest utbytte av det.

Tenker innen maks 12.000.... 100 lerret tror jeg er perfekt der jeg skal ha det. Klar over at jeg ikke vil få det beste, men det er ikke målet. Dette er midlertidig kun til å ha i stuen, til jeg engang vil bygge et orntlig hjemme kino rom. Nå vil jeg bare få litt mere ut av film opplevelen, for de pengene, enn en liten 50 skjerm.

Det jeg lurer på er om noen kan linke meg en god prosjektor til prisen..
    Å det med lerret har jeg heller ikke noe greie på. Tusen takk for hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort en del research nå i forbindelse med kjøp av første prosjektor på ca. 15 år. Har kommet frem til at i budsjettklassen, om du skal kjøpe ny, så står det mellom Mitsubishi HC4000, BenQ W1200 og Epson EH-TW6000. Pris, 10-12k. For den prisen virker som du får en prosjektor som gir et skarpt bilde, ålreite farger og kontrast, ulempen med disse er sortnivå. For å få bra sortnivå må du opp i ca. 20k, nypris.

Lerett må du betale 4-5000 for om du skal ha et bra rammelerett, skal du bare ha nedtrekkbart så kommer du vel unna med halvparten.
    Du kan se etter brukte prosjektorer, de jeg har kommet frem til hitil som virker aktuelle og har bra sortnivå i forhold til dem jeg nevnte til nypris: Sony VPL-VW40/50, Sony VPL-HW20, Epson EH-TW4400/5500, BenQ W5000, JVC DLA-HD1.

Noen med mer peiling får korrigere ev. dårlige anbefalinger her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!!

BENQ W1200 - 8490,-

Epson EH-TW6000 - 9990,-

Mitsubishi HC4000 - 9999,-

Disse 3 du anbefalte! Prisene er gode nok for meg, så til dere som har peiling, hvilken burde jeg kjøpt?? En av disse 3, eller vil jeg få en bedre til den prisen??

Har tittet på lerret også, vil ha med ramme, ikke sånn man drar ned. Vet ikke helt hva som er best da, men så på denne.. Er den bra nok?? eller denne....?

Fant Benq W5000, og 106 leerret til 8k på finn. Ser dette bra ut??

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erstatta 32" samsungen min med en optoma hd100x og et av de tusen kroners nedtrekks lerretene (90" har ikke vegg til mer)

Angrer absolutt ikke, og film opplevelsen er STOR i mine øyne jada lerretet er ikke flatt ( v bølger ) men det syns jeg personlig bare øker kino følelsen.

optom'an min er visst ikke og finne lenger men om noe så er benq'n bedre tror absolutt ikke den er noe dårligere. og sla man ha spessielt bedre så må man nesten opp til 30 000 klassen.

Eneste sånn sett er lyskontrol men om man er singel eller tillatelse til mørke gardiner så er det ikke noe problem imo.

kort sagt Go for it :-)

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spetwols
    Tusen takk for svar!!

BENQ W1200 - 8490,-

Epson EH-TW6000 - 9990,-

Mitsubishi HC4000 - 9999,-

Disse 3 du anbefalte! Prisene er gode nok for meg, så til dere som har peiling, hvilken burde jeg kjøpt?? En av disse 3, eller vil jeg få en bedre til den prisen??

Har tittet på lerret også, vil ha med ramme, ikke sånn man drar ned. Vet ikke helt hva som er best da, men så på denne.. Er den bra nok?? eller denne....?

Fant Benq W5000, og 106 leerret til 8k på finn. Ser dette bra ut??
    Projektor med rammelerret - FINN Torget

Her sparer du 3k
    Nå vet jeg ikke hvordan det blir å sende noe slikt i posten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Projektor med rammelerret - FINN Torget

Her sparer du 3k
    Nå vet jeg ikke hvordan det blir å sende noe slikt i posten.
    Det så jo bra ut, hvertfall ikke mye jeg må ut med, i forhold til en tv jeg ville fått for pengene.. Men hvordan er W5000??? Er den på lik linje med de samme som jeg linket til? altså er det bra? da tenker jeg på å se film, i forhold til en 42 tommer plasma skjerm. i et helt mørkt rom.

Googla litt, og da den kom i 2009 fikk den veldig god omtale virker det som. Sendte mail til han nå, og lurte på det med sending. Hvordan det blir å sende noe sånt. I og med at det er sjørt utstyr.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg skal være så alt for sikker så tipper jeg da at w5000 var litt høyere på rang kjeden og dyrere den gang da. 500 timer er jo ikke en sliten pj heller.

BenQ W5000 Projector Review

ser forsåvidt ut som god pj og jeg tror nypris for den gang da var nesten 30k (5000$)

og får ok slryt av sort nivå og det har ikke disse nye 7k pj'ne og skryte av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden