Har hatt stor glede av en Infocus in78 hd ready projektor i fire år. Nå er lampa gåen og jeg har gått til innkjøp av Infocus sp8600. Til min store forbauselse har jeg plutselig blitt sensitiv for regnbueeffekten (Kan ikke huske at jeg var plaget av den med infocus in78. Begge er dlp projektorer). Bortsett fra plagsom rbe, er jeg meget fornøyd med bildet på sp8600. Jeg har nå bestemt meg for å returnere sp8600 da jeg fortsatt har angrefrist på den.

Kikker på Epson EH-Tw6000 siden dette er en lcd projektor innenfor min budsjett ramme (ca 10 000). Har lest de fleste postene på forumet og tror denne kan passe inn i mitt kinorom.

Rommets utforming:
3,5m bredt og 2,8m dypt. Lerret er et billig Kingpin lerret på 63", gain = 1. Sitteavstand fra lerret er ca 2.8m. Veggene er matt skifergrå (veldig mørk grå). Bruker blenderullegardin foran vinduet. Grunnet skråtak må projektoren henge ca. 2.3m fra lerret. Dette er også grunnen til at jeg har et lite lerret. Projektor henger ca 1m fra hodet når jeg ser film.

Spm 1: Siden rommet/lerret er lite, ville det være bedre å kjøpe en 50-55" plasma tv? Må nevnes at jeg liker følelsen av å se på projektor bedre enn på tv.

Spm 2: Dersom jeg går til innkjøp av ny projektor, er det andre lcd projektorer som vil passe bedre enn Epson TW-6000. 3D er ikke spesielt viktig for meg. Kan ta til takke med en projektor som bare viser 2d, men som har bedre svartnivå. Har kikket endel på bruktmarkedet, men har ikke funnet aktuelle kandidater.

Hilsen Morten