Detaljer i mørke scener Epson TW700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Detaljer i mørke scener Epson TW700

Hvilke triks kan man gjøre for å få frem detaljer i mørke scener på denne PJ? Er det bare å guffe opp brightness og leve med at den ikke viser sort, eller finnes det noe annet man kan gjøre? Kilden er ps3. Egentlig stort sett fornøyd med bildet ellers, men alt er jo bare borte i mørke scener.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet holder dagslys ute. Mørkt teppe på gulv, mørke vegger og tak. Billig maling er brukt så det er noe gjennskinn fra malingen, spess i tak. Grått lerret!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senk gamma, da får du mer lys i mørke områder, uten å flytte selve sortpunktet (så alt blir grått). Gå gjerne for gamma på 2.0 eller lavere i et lyst rom.
    Brightness hever du inntil sortpunktet heves, og så går du ett "klikk" tilbake.
    Har du forøvrig satt opp din PS3 korrekt? Følg denne linken for fremgangsmåte: http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...vspilling.html
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Senk gamma, da får du mer lys i mørke områder, uten å flytte selve sortpunktet (så alt blir grått). Gå gjerne for gamma på 2.0 eller lavere i et lyst rom.
    Brightness hever du inntil sortpunktet heves, og så går du ett "klikk" tilbake.
    Har du forøvrig satt opp din PS3 korrekt? Følg denne linken for fremgangsmåte: http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...vspilling.html
    Jeg får ikke senket gamma til mer enn 2.0... Det er det den står på og mener det ikke gikk lavere. Jeg er relativt blank på dette, så jeg er litt usikker på hva du mente med brightness. Ps3 skal være korrekt satt opp utifra den linken. Bør jeg bruke Epson super white og/eller auto iris? Klarer ikke se den voldsomme forskjellen forskjellen hvis jeg deaktiver og aktiverer disse. Er forøvrig godt fornøyd i lyse scener.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tuklet med customized gamma. Det ble vanvittig mye bedre med detaljer i mørke scener. Skulle vel helst hatt litt kunnskap før man begynner med slikt da, men..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folkens, jeg har flyttet lit rundt på oppsetet mit nå og da endte avspillingskilde (ps3) 10m fra projektor, der kjøpte jeg en billig 10m hdmi kabel...nå ser ikke bildet mit så veldig bra ut lenger..er det bare kabelen som gjør dette..(lenge siden jeg har brukt projektoren,men mener å huske at jeg var mye mer fornøyd med bildet da) har fåt nyt lerret imellomtiden men det er samme farge og gain som forige, bare med motor.. hva tror dere??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •