Gitt avstand, 100% lyskontroll hvilken 3d PJ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gitt avstand, 100% lyskontroll hvilken 3d PJ

Hei.

som så mange andre må jeg bare ty til å spørre.

Har et dedikert kinorom. 310cm (bredt) x 400cm (langt).
    Det er 100% lyskontroll, svart matt tak, mørke vegger og grått/sort teppefliser.

Sitte avstanden blirr 310cm.

jeg så for meg et lerrett mello 100-106" (108" eller er det altfor stort?)

Regner med at et hvitt rammelerrett er det beste valget ved 100% lyskontroll, har sett og lest mang en forslag om dette, men blir så usikker for hver gang det blir postet.

Pris range på PJ: 10K-19K

Takker for alle svar....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel bli TW9000 eller HW30 i den prisklassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Må vel bli TW9000 eller HW30 i den prisklassen?
    altså en LCD eller en DLP... Vet ikke hvordan DLP'en er i 3D og sånn, men antar at den slår fargebehandlingen ovenfor LCD'en?

Og antar at hvitt rammelerrett er et must med 100% lyskontroll, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sort rom og full lyskontroll så er det nok fornuftig å velge hvitt lerret ja.

Med sitteavstand på 310 tror jeg 106" blir stort nok ihvertfall. kanskje litt i største laget. Men det er jo smaksak. Jeg sitter i dag på nesten samme avstand som deg. Har et 92", men kunne gjerne hatt 100" Men det er jo individuelt hva man synes.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale grått lerret selv med sortmaskert rom. Med en lerretstørrelse på 106" vil iallefall tw9000 ha nok lys. Helt sikkert hw30 også.

Du får så mye bedre kontrast og sortnivå med grå duk. Jeg går aldri tilbake til hvitt iallefall. Rommet ditt er ikke perfekt med mindre du har sort "ikke reflekterende" stoff overalt, og selv da ville jeg vurdert grått lerret.

Den eneste grunnen til å velge hvitt er hvis man har veldig stort lerret og/eller lyssvak projector.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg vil anbefale grått lerret selv med sortmaskert rom. Med en lerretstørrelse på 106" vil iallefall tw9000 ha nok lys. Helt sikkert hw30 også.

Du får så mye bedre kontrast og sortnivå med grå duk. Jeg går aldri tilbake til hvitt iallefall. Rommet ditt er ikke perfekt med mindre du har sort "ikke reflekterende" stoff overalt, og selv da ville jeg vurdert grått lerret.

Den eneste grunnen til å velge hvitt er hvis man har veldig stort lerret og/eller lyssvak projector.
    Takker....
    Da blir det vel innkjøpt en TW 9000 siden den er mest omtalt.
    Og et grått lerrett... evt gå ned litt i størrelsen.. får se..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis rommet ditt er maskert med stoff som ikke reflekterer lys, så gir hvitt lerret mer punsh i bildet. Når det er sagt, så reistrerer jeg at de fleste foretrekker grå duk, selv i maskerte rom, og selv bruker jeg også grått 100" lerret i min "sorte hule" (ingen reflektive flater i rommet).
    Har gang på gang hatt stor suksess i denne typen rom, med Sony HW30 og grå D65 duk. TW9000 fungerer også greit, men støyer noe med enn HW30, og har ikke samme absolutte sortnivået. Kommer altså litt an på hva du foretrekker. Er du "sortnivå-hore", så gå for HW30. Er det mest mulig punsh i bildet du finner attraktivt, så kikk på TW9000. Du blir uansett fornøyd om du velge en av disse.
    TW9000 er forøvrig en LCD-projektor, med grunnkontrast (uten dynamisk iris) rundt 6-7000:1. HW30 er en SXRD-projektor (LCoS), og har en grunnkontrast i området 7-8000:1
    Går du for TW9000 bør du absolutt velge grå D65 duk.
    HW30 fungerer med begge deler, men er altså klart førstevalg om du går for lerret med hvit duk
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg selv og andre, hva legger dere i ordet Punch i bildet.. Er kontrast, fargegjengivelse eller annet.

Hvordan er sammenligningen mellom TW 9000 og HW30 med tanke på 3D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Punch = lysstyrke
    Bra punch, i kombinasjon med skikkelig sortnivå, er gjerne dyrt (og deilig).

Både TW9000 og HW30 er referanser i 3D, og begge gjør en god figur i rommet du har beskrevet.

TW9000 har enormt lysutbytte når den kjøres med full spenning på lampen, og fungerer dermed veldig bra i 3D. HW30 har en "turbo-funksjon", som gir 30% økning av lysstyrke hver gang de aktive brilleglassene er åpne, og gir dermed tilsvarende god 3D-opplevelse. Ingen av dem har nevneverdig cross-talk
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •