Noen spørsmål ang 4805 og små problemer(?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål ang 4805 og små problemer(?)

Hei. jeg har 4805 og panasonic 575 dvd spiller. Hvis jeg forer proj med interlaced bilde så hopper de tre nederste linjene opp og ned. Dvs at den svarte flytter seg 3 linjer inn på bilde og tibake. Det er ganske irriterende.
    Skifter kansje frem og tilbake 2-3 ganger i sekundet.
    Men hvis jeg forer den med progresivt bilde forsvinner dette, men har testet litt og det er litt bedre bilde ellers med interlaced+ at det er litt irriterende å på en måte bli tvunget til å kjøre progressivt(vil jo tro at dcdi`en er hakket bedre enn 575`en :lol: ).
    Vet forresten ikke enda om det er dvd spilleren eller proj som tuller...

og en annen ting jeg lurte på; har brukt dve til å stille inn bildet, og synns det er litt merkelig at jeg måtte stille kontrasten helt ned til 25 og brightness opp til 55. Og i kapittel 12 bilde 2?(der du skal stille inn kontrast\brightness, med tre linjer på sidene som er noen prosent over og under helt svart) der kan jeg ikke se de to ytterste strekene, de som skal være svartere enn svart Trodde det skulle¨være mulig å se de?
    kan det være meg som har slurvet litt når jeg loddet kabelen(supra av-3)

bare så det er sagt så er jeg ikke misfornøyd med bilde, men vil jo ha best mulig for det.... 8)

det ble visst litt langt innlegg.... men håper noen kan hjelpe meg fordet :P

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at du ikke ser de to ytterste stripene i bilde 2 kommer av at DVD spillernen din kutter dynamikken. Han du aktivert noen "advanced" funksjon under bildekalibreringen på DVD spilleren? I så tilfelle er det "normal" du skal bruke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både 4805 og Pioneer 575 selv, la merke til at nå jeg merket av for frekvens justering på projektorn ble bilde veldi ustabilt og hoppet.

Det kan ikke være denne du har merket av?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... Kan ikke huske å ha skrudd på noe advanced funksjon, alle bilde innstillingene har jeg gjort på proj og latt dvd spilleren være som den er.
    Frekvens justeringen har jeg heller ikke skrudd på(den gjorde ikke noe forskjell)... :?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •