Passer Epson tw9000 til meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passer Epson tw9000 til meg?

Trenger litt hjelp!

Har en Sony HW10 + et invideo grått rammelerret (95"). Har veldig lyst på en oppgradering til tw9000 som avshop har tilbud på nå! Men trenger helst noen svar først 8)

PJ'en vil henge cirka 3m fra lerretet rett over sitteplassene. Er dette innenfor rekkevidde? Støy?

Ellers så er rommet malt mørk matt vinrød. Taket er hvitt og gulvet er brun parkett. Det er 3 vinduer, men de er blendet 98% med rullgardiner + lystette mørkegrå gardiner. Får man utbytte av pj'en under disse forholdene?

Bruksområde: film, spill, 3D, sport (fotball). Hvordan funker Fotball på tw9000? Blir rett som det er 44 spillere på banen med HW10'en min! :evil: Skulle gjerne minsket den effekten....

Så må jo evt HW10'en ut. Er det en fair pris å selge den videre for rundt 4k (pære ca 1500t)?

Liker punch og kontrast over hardcore sortnivå. Å er forøvrig fornøyd med HW10'en min, men vet at verden har gått videre!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke HW30? Da slipper du jo rimelig mye billigere unna? Den er også bedre tilpasset i forhold til lysstyrke på ditt 95" lerret, og er eksepsjonelt stillegående (skulle henge rett over hodet?).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madcow
    Blir rett som det er 22 spillere på banen med HW10'en min! :evil:
    I kampene jeg ser så begynner de med 22 spillere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvorfor ikke HW30? Da slipper du jo rimelig mye billigere unna? Den er også bedre tilpasset i forhold til lysstyrke på ditt 95" lerret, og er eksepsjonelt stillegående (skulle henge rett over hodet?).
    Den koster vel det samme? Trodde kanskje tw9000 overgikk hw30 på 3D og punch i bildet?

Har lest mye skryt om tw9000 her inne. Trodde HW30 passet bedre til de mer hardcore batcavene?

Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    I kampene jeg ser så begynner de med 22 spillere
    Editert :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, du skrev 98% maskert, og i tillegg lystette gardiner, så da tenker jeg rimelig mørkt. Hvis det er slik at du har dagslys rett inn i rommet, så er nok TW9000 en bedre kandidat ja. Men skal den gi mer lys enn HW30, så må den over på full spenning på lampen, og da ville ikke jeg hatt en TW9000 rett over hodet mitt.

Ser HW30 går for rett i underkant av 20K (med 3D-pakken), og visste ikke at det var mulig å få tak i TW9000 like rimelig
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, du skrev 98% maskert, og i tillegg lystette gardiner, så da tenker jeg rimelig mørkt. Hvis det er slik at du har dagslys rett inn i rommet, så er nok TW9000 en bedre kandidat ja. Men skal den gi mer lys enn HW30, så må den over på full spenning på lampen, og da ville ikke jeg hatt en TW9000 rett over hodet mitt.

Ser HW30 går for rett i underkant av 20K (med 3D-pakken), og visste ikke at det var mulig å få tak i TW9000 like rimelig
    Avshop selger tw9000 inkludert proffkalibrering og 2x3D briller til 19.999,- nå. Rommet er ikke maskert, men mørkt blir det :P.

Men hvordan er sport/spill på de 2? Spiller en GOD del FIFA på ps3 på den + en goood del fotballkamper

Edit: Når jeg spiller/ser fotball så har jeg på bakgrunnslys på og er opptatt av bildedynamikk, interpolering etc

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var billig ja, hadde ikke registrert at Epson har svart på Sony sitt "EM-stunt". Spill er bedre på HW30, da denne har mye lavere input-lag i gaming modus. Fotball vil se mye bedre ut på TW9000, grunnet interpoleringen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var billig ja, hadde ikke registrert at Epson har svart på Sony sitt "EM-stunt". Spill er bedre på HW30, da denne har mye lavere input-lag i gaming modus. Fotball vil se mye bedre ut på TW9000, grunnet interpoleringen.
    Huff, dette blir ikke lett

Men har blitt litt klokere. Ingen av disse blir feil altså

Et par spørsmål til.

Blir dette en skikkelig løft fra min nåværende HW10 eller kan jeg vente på 2013 modellene?

Kan jeg selge HW10'en min for rundt 4000,-?

På forhånd takk for gode tilbakemeldinger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson 2013 modeller

Lurer også på Epsons 2013 modeller.

Noen som vet når på året de bruker å slippe ny lineup?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken projektor ble det på deg Madcow?tenker på epson tw9000 jeg og ser du:-)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kissa87
    Hvilken projektor ble det på deg Madcow?tenker på epson tw9000 jeg og ser du:-)
    Jeg har selv TW9000 og den skal pakkes opp på julaften så jeg gleder meg veldig til å se denne.

Jeg kjøpte den selv på AVshop med full proffkalibrering.

AVshop har bare 2 igjen på lager og salget går fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd?

Ble du fornøyd med tw9000? Jeg vurderer hw30 eller tw9000, mest 2D film, fotball og vanlig tv titting men selvfølgelig er det tøft å se en 3D film i ny å ne.. Hvor stor er tw9000 kontra hw30?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aegeland
    Ble du fornøyd med tw9000? Jeg vurderer hw30 eller tw9000, mest 2D film, fotball og vanlig tv titting men selvfølgelig er det tøft å se en 3D film i ny å ne.. Hvor stor er tw9000 kontra hw30?
    Jeg er veldig fornøyd med TW9000 og ble overrasket på hvor god den er i 3D selv ved bruk av bare PS3 som avspiller.

Jeg kan fint spise mat med litt lys på så er fortsatt bildet på TW9000 veldig god.
    Jeg leste en del ang HW30 og TW9000 før jeg skulle kjøpe og valget ble TW9000 da denne er bedre på 3D og var mer lyssterk.

Jeg har ikkenoe erfaring med HW30 dessverre.

Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sotte i denne situasjonen i flere mnd nå, men etter mye om og men og MANGE spørsmål. Så har Gorm uten tvil fått meg til å innse at HW30 et er bedre valg for meg.

Nå har jeg ikke sammenlignet med epson sidn 9000, men heller med 6000. Så nå skal det legges inn bestilling på HW30

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke gå feil

Etter som jeg har forstått kan man ikke gå så mye feil på valget mellom hw30 eller tw9000. Begge gir meget godt bilde så det kommer vell mer an på hva du ønsker å smak og behag. Etter som jeg ser er tw9000 bedre på 3d mens hw30 er hakket vassere på 2d å sortnivå. Du får en fantastisk prosjektor i denne prisklassen uansett hva du velger :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •