Beste 2D projektor i 10.000 kroners klassen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste 2D projektor i 10.000 kroners klassen?

Er på utkikk etter projektor og ser at det er mye negativ snakk om 2D-bildene i de projektorene som nå kommer ut på markedet pga alt fokuset på 3D. Selv så bryr jeg meg ikke om 3D, og derfor blir spørsmålet som tittelen på tråden. (skjønner at spørsmålet er litt vel generelt, men håper at noen her kan ytre sine meninger allikevel)

Skjønner at det er en god del å velge i her (opp til 10.000), men jeg vil spesifikt spørre om INFOCUS IN3118HD. Noen som har erfaringer med denne? Hva er hovedforskjellen fra Infous SP8600?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3118HD er en ren presentasjons-projektor, og egner seg ikke spesielt til hjemmekino. For å oppnå såpass høyt lysutbytte har de sikkert blankt segment i fargehjulet, og således stiller den i samme klasse som andre rimelige DLP-projektorer, og klarer blant annet ikke å gjengi korrekte sekundærfarger. Kontrasten og sortnivået er ikke egnet for hjemmekino. Kontrasten er oppgitt til 3000:1, men ligger i realiteten godt under en tredjedel av dette. 30 desibel støynivå i øko-modus er heller ikke noe å trakte etter.

Skal du se etter en InFokus projektor, så se etter de som har modellbetegnelse som begynner på SP (står for Screen Play), da disse er ment for hjemmekino. IN-serien er for presentasjons-markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zemian
    Er på utkikk etter projektor og ser at det er mye negativ snakk om 2D-bildene i de projektorene som nå kommer ut på markedet pga alt fokuset på 3D. Selv så bryr jeg meg ikke om 3D, og derfor blir spørsmålet som tittelen på tråden. (skjønner at spørsmålet er litt vel generelt, men håper at noen her kan ytre sine meninger allikevell
    Jeg kjøpte en Epson TW3200 før jul, og kan ikke si annet en at jeg er kjempe fornøyd med den. relativt høyt lys utbytte, men uten at det går alt for hardt utover kontrasten. Kan varmt anbefale den, er min mening.

Newcomer Wolf sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser etter rimelig og god 2D projektor.

Hei ser på samme pris klasse og etter lit søk på nette er alle mine 3 kandidater under 10 000 grensen.

1 Mitsubiishi HC 4000 2 Benq W1200 og Epson TW 3200.

Jeg har full lyskontroll i et rom på 4 x 3 meter tak feste til projektoren og et DreamScreen V2 Dyna gray lerret på 170. Min forlige projektorer var en Epson TW 700 som har gjort jobben sin men mangler kontrast i de mørke senene. Ser etter rimelig og god 2D projektor.

Hva ville være en rimelig og god arvtaker hær? Jeg ser at Benq w1200 er testvinner i de utenlandske web magasinene, men kan ikke se noe tester her hjemme. Noen erfaringer?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf
    Hei ser på samme pris klasse og etter lit søk på nette er alle mine 3 kandidater under 10 000 grensen.

1 Mitsubiishi HC 4000 2 Benq W1200 og Epson TW 3200.

Jeg har full lyskontroll i et rom på 4 x 3 meter tak feste til projektoren og et DreamScreen V2 Dyna gray lerret på 170. Min forlige projektorer var en Epson TW 700 som har gjort jobben sin men mangler kontrast i de mørke senene. Ser etter rimelig og god 2D projektor.

Hva ville være en rimelig og god arvtaker hær? Jeg ser at Benq w1200 er testvinner i de utenlandske web magasinene, men kan ikke se noe tester her hjemme. Noen erfaringer?
    Du finner ingen projektor med bra kontrast i mørke scener til under 10k. Da må man se på brukttorget. Men en av de nevnte er nok en liten oppgradering, men her kan jeg ikke uttale meg for har ikke testet/sett de live.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •