Benq w8720 vs benq w700 forsikringspenger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Jonassen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Benq w8720 vs benq w700 forsikringspenger

Lurer på noen ting.
    Har en Benq 8720 som uheldigvis gikk i gulvet, har innboforsikring gjennom jobben så den blei meldt der.
    De vil jeg skal finne en tilsvarende projektor som 8720, forslaget deres var en Benq w700.
    Ser jo at den ikke har lensshift og autozoom så kan ikke helt forstå at det er den som er mest lik.
    De ville at jeg skulle komme med info hvis jeg mente noe annet.

Er det noen her som kan være så elskverdig å hjelpe meg med dette??:-D

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonassen
    Lurer på noen ting.
    Har en Benq 8720 som uheldigvis gikk i gulvet, har innboforsikring gjennom jobben så den blei meldt der.
    De vil jeg skal finne en tilsvarende projektor som 8720, forslaget deres var en Benq w700.
    Ser jo at den ikke har lensshift og autozoom så kan ikke helt forstå at det er den som er mest lik.
    De ville at jeg skulle komme med info hvis jeg mente noe annet.

Er det noen her som kan være så elskverdig å hjelpe meg med dette??:-D
    Autozoom kanskje diskuteres (?), men lensshift er i mine øyne en såpass vesentlig egenskap at du ikke må akseptere det.
    Mange vil jo ikke kunne bruke en PJ uten lens shift grunnet plassering. Ikke at den nødvendigvis gjelder deg nå, men kan jo være du skal flytte om 3 måneder?

Nå vet ikke jeg hvilken forsikring det er snakk om, men vanligvis skal få samme produkt, eller en med like egenskaper eller bedre..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tilsvarende projektor til 8720? Da vil jeg si Optima HD83. BenQ sin toppmodell W7000 når ikke 8720 til anklene, sett i forhold til både introduksjonspris og kvalitet. Man skal vel ikke sammenlikne med hva den 8720 er verd i dag? Må vel bli i forhold til 8720 når den var heit i markedet, og sammenlikne med tilsvarende i dag?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    En tilsvarende projektor til 8720? Da vil jeg si Optima HD83. BenQ sin toppmodell W7000 når ikke 8720 til anklene, sett i forhold til både introduksjonspris og kvalitet. Man skal vel ikke sammenlikne med hva den 8720 er verd i dag? Må vel bli i forhold til 8720 når den var heit i markedet, og sammenlikne med tilsvarende i dag?
    Dette fikk jeg til svar fra Sparebank 1

Erstatningen skal beregnes ut i fra hva en tilsvarende projektor koster å gjenanskaffe i dag. Det må derfor legges til grunn den modellen i salg i dag som er mest mulig lik skadet projektor, basert på spesifikasjoner og teknisk ytelse.*

Har gjort noen søk på nettet og finner at din projektor hadde følgende spesifikasjoner:*

- oppløsning: * * * * * * * * 1280x720P (HD ready)*
    - ANSI lumen * * * * * * * *1000*
    - kontrastforhold * * * * * * * *6200:1*

Basert på dagens modeller ser det ut som om BenQ W700 er den mest tilsvarende, den har følgende spesifikasjoner:*

- oppløsning: * * * * * * * * 720P (HD ready)*
    - ANSI lumen * * * * * * * *2200*
    - kontrastforhold * * * * * * * *10000: 1*
    (I tillegg har denne 3D støtte)*

For full oversikt over tekniske data kan du gå inn på : MPX.no - BenQ Projector W700

Foreløpig er det denne modellen vi kan se at er mest tilsvarende, men ta gjerne kontakt dersom du har kommentarer til sammenligningen - eller det er andre spesifikasjoner av betydning som vi ikke har tatt høyde for. Vi ønsker i så fall å vite hvilken modell du mener er mer tilsvarende enn overnevnte modell.*

Erstatning kr 4000,- *vil imidlertid bli overført til din konto i løpet av 2-3 virkedager.*

Noen med noen gode argumenter jeg kan komme med?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, si du må ha lensshift også!
    Jeg mener virkelig at det også bør prioriteres.
    Ikke fordi at det er "litt" bedre å ha det, men fordi at for mange (deg) blir PJen ubrukelig uten.

Atributter som vekt, størrelse og støynivå kommer du nok ikke langt med, ettersom de egentlig ikke påvirker ytelsen nevneverdi.''

Edit:
    Erstatningen skal beregnes ut i fra hva en tilsvarende projektor koster å gjenanskaffe i dag. Det må derfor legges til grunn den modellen i salg i dag som er mest mulig lik skadet projektor, basert på spesifikasjoner og teknisk ytelse.

Ja, som jeg også mener spiller ikke verdien her noen rolle. Du skal noe som har lik ytelse. Og dersom det ikke finnes skal du ha bedre. Altså ikke dårligere, helt uavhengig av pris.

Problemet er selvsagt at man leser det ut fra spesifikasjoner. F.eks. eksperter som Gorm kan sikkert forteller masse om bedre PJer med dårligere specs på papiret. Jeg tror dog du ikke kommer så veldig langt dersom du gir banken en link til avforum....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Ja, si du må ha lensshift også!
    Jeg mener virkelig at det også bør prioriteres.
    Ikke fordi at det er "litt" bedre å ha det, men fordi at for mange (deg) blir PJen ubrukelig uten.

Atributter som vekt, størrelse og støynivå kommer du nok ikke langt med, ettersom de egentlig ikke påvirker ytelsen nevneverdi.''

Edit:
    Erstatningen skal beregnes ut i fra hva en tilsvarende projektor koster å gjenanskaffe i dag. Det må derfor legges til grunn den modellen i salg i dag som er mest mulig lik skadet projektor, basert på spesifikasjoner og teknisk ytelse.

Ja, som jeg også mener spiller ikke verdien her noen rolle. Du skal noe som har lik ytelse. Og dersom det ikke finnes skal du ha bedre. Altså ikke dårligere, helt uavhengig av pris.
    Stemmer vell at jeg er avhengig av lenshift selv om pj henger i taket, hørt at man helst ikke skal bruke keystone. Stemmer dette eller?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld skal det også nevnes at w700 har kontrast godt under 1000:1, og at spesifikasjonen "pumpes opp" ved hjelp av en ubrukelig dynamisk iris. Et minimumskrav du må stille, er skikkelig grunn-kontrast, motorisert lens-shift, zoom og fokus. Eller at du kan "ta til takke med" manuelle justeringsmuligheter, bare det finnes lens-shift, og god grunn-kontrast.
    W700 derimot, er billigste rask det er mulig å oppdrive. Avvis den tvert.

Send denne linken til forsikringsselskapet, så de får et bilde av hva 8720 egentlig (er) var. Denne stod forøvrig på trykk i bladet hjemmekino.
    http://avforum.no/forum/brukeromtale...nq-pe8720.html
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fikk jeg til svar!

Hei!

Viser til mottatt e-post.

Det er vanskelig å vurdere erstatningens størrelse ut i fra det du har sendt meg her. Det er jo ingen tvil om at vi må justere oppgjøret ettersom den modellen vi har lagt til grunn er dårligere, men sammenligningsgrunnlaget til han som har skrevet dette innlegget blir feil i forhold til hvordan erstatningen skal beregnes i og med at det tas høyde for introduksjonspris i vurderingen.

Har konferert med noen andre her på avdelingen som foreslo denne modellen:

AVshop.no / BENQ W1060 DLP-Projector Full-HD * *denne koster kr 6200,-.

Likevel klarer jeg ikke å finne noe som bekrefter at denne har lens-shift så da har jeg funnet en annen modell som er noe dyrere, som jeg i hvert fall vet at har lens-shift og som ut i fra spesifikasjonslisten ellers ser tilsvarende og bedre ut enn den du hadde:

Epson TW3200 * * * * * * * *denne koster kr 8000,- på nett i dag.

Fint om også du kan se på denne modellen og gi meg en tilbakemelding på om denne ser grei ut. Det viktigste her er jo at du får en rettferdig erstatning for det tapet som har oppstått.

Eventuelt kan du innhente en skriftlig vurdering fra butikk og sende meg.

Ha en fin dag!

Blir ikke helt klok på detta gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke helt hva du ikke blir klok på, men jeg har forståelse for at erstatningsberegning ikke alltid virker like logisk og "fornuftig" som folk flest mener det bør være. Når det gjelder beregning av erstatning så er det "nåverdien" og "tilsvarende egenskaper" som i utgangspunktet gjelder. Hvis teknologien har tatt noen skritt fremover vil man derfor ende opp med et produkt som ikke har samme salgspris som det man en gang betalte for en av de beste produktene på markedet. I tillegg vil det være vanskelig eller umulig å finne en prosjektor i dagens nysalgsmarked som har akkurat samme specs, og man må derfor bruke litt skjønn. (gjelder både selskap og forsikringstaker)

Ser at forsikringsselskapet her faktisk tar seg bryet med å sette seg inn i ulike specs etc på prosjektoren, og det er faktisk noe å være fornøyd med. (Det er ikke alle som evner/gidder/vil det nemlig). Videre tror jeg det er viktig å være realistisk med tanke på hvor langt du kan forvente at de strekker seg. De kommer neppe hjem til deg å tester ulike prosjektorer for å se om de tilsvarer (og da mener jeg tilsvarer slik Gorm mener) w8720-prosjektoren.

Enden på visa er at man har specsa å forholde seg til, dessverre. Så foresten at noen hadde kjøpt en brukt w8720 her på forumet til den nette sum av 3500,-, så om du får 8000,- tror jeg nok du bør være fornøyd.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W1060 har ikke lens-shift.

Det har derimot TW3200. Den har ikke samme bildedynamikken (kontrasten) som 8720, men er til gjengjeld full-HD.
    Skal du ha bedre bildedynamikk, og lens-shift, så havner du på Sony VPL-HW30. Men det tviler jeg på at forsikringsselskapet går med på. Den koster tross alt 20K på tilbud.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at jeg ikke sitter på en gullgruve, er ikke det jeg mener.
    Ville bare vite hvilken projektor som hadde sånn nogenlunde lik spec som 8720 med lenshift, gjør jo såklart hva jeg kan for å få mest igjen på forsikringen.
    Driter egentlig i hva de koster brukt idag da jeg får igjen penger til å kjøpe en ny tilsvarende den jeg hadde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •