Sony lanserer ny 4KHD "commercial" projektor!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony lanserer ny 4KHD "commercial" projektor!

Yup, her snakker vi en projektor til flere hundre tusen, om ikke over million beløpet!

Sony SRX-R515 4K DCI, 48p e 60p | AV Magazine

projektoren har 4KHD OG en ANSI-kontrast på 5000:1; det stemmer, ANSI.. ikke dynamic/native! Jeg mener at en Optoma HD20 har ANSI kontrast på 500:1 eller noe, så dette må vel bare være helt synsykt !

Så den ble lagt ut på face av Jeremy Kipnis.. får annmeldelse snart og kan muligens blir brukt i verdens beste hjemme kino - KSS

(bruker beste av alt projektorer.. Sony SRX T420, JVC 8KHD, beste mcintosh forsterkere, verdens beste høyttalere; Snell THX Reference osv..) !

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Yup, her snakker vi en projektor til flere hundre tusen, om ikke over million beløpet!

Sony SRX-R515 4K DCI, 48p e 60p | AV Magazine

projektoren har 4KHD OG en ANSI-kontrast på 5000:1; det stemmer, ANSI.. ikke dynamic/native! Jeg mener at en Optoma HD20 har ANSI kontrast på 500:1 eller noe, så dette må vel bare være helt synsykt !

Så den ble lagt ut på face av Jeremy Kipnis.. får annmeldelse snart og kan muligens blir brukt i verdens beste hjemme kino - KSS

(bruker beste av alt projektorer.. Sony SRX T420, JVC 8KHD, beste mcintosh forsterkere, verdens beste høyttalere; Snell THX Reference osv..) !
    Får du betalt av Kipnis for å promotere hans kino her på AVForum? Jeg vil ikke rangere hans kino som verdens beste på langt nær!

Dette er heller ikke en konument projektor, men en kinoprojektor med DCI. Og så sammenligner du ANSI kontrasten med en Optoma HD20 som er en meget billig hjemmekinoprojektor?? ANSI kontrast på 5000:1 tror jeg er et fantasitall fra Sony...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kongeprojektor til kinomarkedet dette her... Støtte for 60FPS i 4K er jo også spennende - tipper det blir en del kinoer som erstatter gamle 2K-Barcoer med denne saken i anledning Hobbiten??

Det som kanskje er litt synd er vel at den tydelivis bruker vanlig Xenon-lamper, riktignok på 3kW @ 15000AL, men hadde jo vært kult hvis de fikk til noe med laser som også boostet lys i dette segmentet...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vell ikke en 3D projektor?

*Satse på Fredrikstad Kino tar inn denne før Hobbiten*
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som jeg trodde at det var 5000:1 i contrast ratio som er meget bra for en kinoprojektor da DCI spec er på minimum 2000:1 og med 5000:1 i kontrast er det vanskelig å oppnå 5000:1 i ANSI kontrast... Ikke bruker den Xenon lamper heller, men seks high pressure mercury lamper.
    Mvh Andreas

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og ikke bare mercury-lamper; 6 av dem attåt... 3D får de vel til ved bruk av passiv teknologi og 2 slike projektorer får en vel anta?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Får du betalt av Kipnis for å promotere hans kino her på AVForum? Jeg vil ikke rangere hans kino som verdens beste på langt nær!

Dette er heller ikke en konument projektor, men en kinoprojektor med DCI. Og så sammenligner du ANSI kontrasten med en Optoma HD20 som er en meget billig hjemmekinoprojektor?? ANSI kontrast på 5000:1 tror jeg er et fantasitall fra Sony...

Jeg nevnte Optoma HD20 fordi Optoma er de eneste som opplyser ANSI kontrast. har ike HD82 eller HD87 800:1 også forresten?

Skulle ønske jeg visste ANSI kontrast til Sony og JVC projektorer som den du har

Skulle ønske jeg fikk penger for det men er mange en av mange fans. Hvordan kan du si at en Sony-JVC 4KHD/8KHD klar kino med 12.12 Snell THX Reference ikke er verdens beste? :L er faktum!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg nevnte Optoma HD20 fordi Optoma er de eneste som opplyser ANSI kontrast. har ike HD82 eller HD87 800:1 også forresten?

Skulle ønske jeg visste ANSI kontrast til Sony og JVC projektorer som den du har

Skulle ønske jeg fikk penger for det men er mange en av mange fans. Hvordan kan du si at en Sony-JVC 4KHD/8KHD klar kino med 12.12 Snell THX Reference ikke er verdens beste? :L er faktum!
    For det første har ikke den projektoren du linker til 5000:1 i ansikontrast, men 5000:1 i on/off kontrast. Optoma oppgir 800:1 i ansikontrast men jeg tror ikke de måles til det da en meget god DLP måles til rundt 600:1. Jeg glemte å få målt VW1000 når den ble kalibrert, men vil tippe den ligger på rundt 500:1 i ansikontrast.

Og at jeg ikke vil rangere Kipnis kinoen til verdens beste er mye pga rommet som jeg syns ser helt for jævlig ut. At han har helt rått utstyr er det ingen tvil om...
    Mvh Andreas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •