Projektor til 106" dreamscreen v3 tab

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til 106" dreamscreen v3 tab

Hei!

Et litt omvendt spørsmål kanskje, men jeg har gått til anskaffelse av et dreamscreen v3 dynagrey tab 106" lerret og låner foreløbig projektor av en kompis (En eldre Panasonic PT-AE700E). Jeg tenker på å kjøpe min egen projektor og det hadde vært kjekt med noen råd!

Lerretet henger i kjellerstua som har store vinduer på bakveggen, men som er blendet med svarte rullegardiner samt vanlige gardiner.
    Veggene er hvite, men har planer om å male dem i en mørkere farge (sannsynligvis grått). Rommet er 3.40 bredt og ca 5.5 langt. Takhøyde er 2.40 ved projektoren, men bygd ned til 2.20 bak i rommet fra ca 4 meter.
    Har planer om å henge projektoren i taket på sånn ca 4.5 meter, men den kan godt henge fra ca 4-5 meter unna lerretet. Sitteavstand er ca 4 meter.

Krav til projektor er bra bilde i 2D, 3D er ikke viktig men den kan godt ha støtte for det. Tenker meg en pris på maks ca 20k.
    Er usikker på hva som skal til for å gi bra bilde på et 106" grått lerret. Har lest meg nesten blind på dette, men jeg syns det er vanskelig å finne ut hva som er best.
    Tenker å kjøpe ny, men er også åpen for forslag til gode brukte projektorer.

Noen som kan hjelpe ?

På forhånd takk!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop selger vel Sony HW30 til 20k nå, vm-tilbud. Dette er nok noe av det beste du finner i prisklassen du oppgir.

Den vil også passe bra med tanke på planene i rommet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Kent.

HW30 er jo akkurat innenfor budsjettet. Og til under 20K får du ikke noe bedre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk begge to! Og med denne rabatten er sony hw-30 kanskje å foretrekke foran epson tw9000 sånn i verdi for pengene ? (kunne jo alltids strekke meg til 25k + kalib mener jeg dersom det ville utgjøre noen stor forskjell)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har litt mer å gå på i forhold til lysstyrke på TW9000.
    Rett ut av esken er de jo relativt lys-sterke begge to (HW30 med full spenning på lampen, og TW9000 i øko-modus). Etter en 500-1000 timer kan det nok hende HW30 er såpass redusert i forhold til lysutbytte, at det "ekstra giret" i TW9000 kan være greit å ha. Den kan jo da settes til full spenning på lampen den også, og har således lysstyrke i "bøtter og spann".

Det hele koker ned til dine egne preferanser. Hvis du liker skikkelig punsh i bildet, så er kanskje TW9000 er sikrere valg på lengre sikt. Er du derimot mer komfortabel med noe dusere lys-styrke, så er HW30 helt konge. Hadde ikke rommet ditt vært hvitt, ville jeg sagt HW30 uansett. Gjør du alvor av å male, så bør du altså gå for HW30. Mal i så tilfelle med helmatt maling, og gjerne en relativt mørk gråtone. Sideveggene og bakveggen er viktigere enn veggen bak lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •