Ny 2d projektor til stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 2d projektor til stua

Stua vår er omtrent litt i overkant av 3 m (jeg vet dette er litt lite:/ ) har nå en 46” samsung stående der, som jeg forøvrig er veldig fornøyd med.

Så mitt spørsmål er jo da, går det i det heletatt å ha projektor på en slik avstand uten at det blir dårlig bilde. Hvor stort kan jeg få bildet?
    Har dere noe å annbefale av gode projektorer uten 3d(antar at denne 3d-delen kun er med på å øke prisen betraktelig)
    Har lest litt på diverse projektorer, men finner egentlig ikke så mange som er uten 3d, virker som det er den nye storsattisngen.

Har lest mye om sony sin vW50 og at den var veldig bra, men vil helst kjøpe nytt, og ikke veldig mye over 10 000,- da jeg også må ut med oppheng og lerret.

Som sagt er jeg veldig fersk på dette med projektorer, men driver å leser meg opp, og funnet ut at jeg hvertfall vil ha LCD.

I stua vår er det fult av vinduer, men med parsienner. Så trenger noe som fungerer bra i litt lys

Men først vil jeg vite om det lar seg gjøre å henge opp noe som helst, eller om 46 ” er bedre på et såpass lite rom. Og hva jeg kan forvente av bilde størrelse.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    LCD-projektor til den prisen, og med høy nok lysstyrke, betyr vel kanskje noe i retning av Epson EH-TW6000?

Med 3 meter vegg til vegg, kan du vel muligens oppnå noe i nærheten av 90 tommer bildeflate.
    Vær oppmerksom på at denne ikke har optisk linseforskyvning, så projektoren må plasseres i samme høyde som øvre kant på lerretet (bildeflaten), hvis den henges opp i et takfeste.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •