Epson tw 3000 vs sony hw30 vs Dlp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson tw 3000 vs sony hw30 vs Dlp

Vel håper dere kan hjelpe meg med valg av projektor igjen, sist jeg fikk hjelp ble jeg meget fornøyd, dengang kjøpte jeg en tw700, men nå skal jeg kjøpe ny og tror det er 2 stk jeg står imellom (si ifra om dere mener andre modeller er bedre)

-SONY VPL-HW30ES
    -EPSON EH-TW9000W LCD-projektor Full-HD 3D
    -Dlp????

Om rommet denne skal stå i:
    Bak lerrettet er det en teglsteinsvegg, i taket er det beiset hvitt tretak, vegger er også beiset hvite så du skimter treverket igjennom, bak projektoren er det et stort vindu men på vinduene har jeg rullgardiner, rommet blir sjeldent beka mørkt spesielt ikke nå på sommeren, vinter halvåret er bedre, lerretet mitt er 92 men har vurdert 106" rommet er altså ikke helt lystett, spes ikke nå på sommeren men rullgardiner gjør susen men kommer fortsatt lys fra kjøkkenet og inn på stua mi

Hva skal jeg bruke den til:
    Hovedsakelig 2D filmer i 720P som jeg har på dataen (ca 4-7gb str) samt mye spilling med min ps3 (black ops multiplayer), vil selvfølgelig også bruke 3d men til nå er jo ikke det akkurat det første som kommer ut!

Lerrettet er et motorisert 16:9 fra Avshop med grå duk!

Er veldig i tvil her mye pga input lag som Gorm fortalte meg om den er høy på epson (80 ms)men moderat på sony (30 ms) men syntes begge høres mye ut, aner ikke hva min tw700 har, noen som vet??

Hadde det evt vært bedre med dlp? Evt hvilken?
    Er sony best eller epson?
    Noen andre man burde ta til vurdering?

Se også denne linken over det projectorcentral mener er topp 10 3D projektorer!
    Top 10 3D Projectors

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ratingen til projectorcentral skal du ikke bry deg om. De har aldri kommet med en eneste fornuftig anbefaling i projektor-sammenheng, og den listen over 3D projektorer tar kaka. De har plassert X30 over VW95!!! Altså plassert den desidert dårligste 3D projektoren på markedet, på plassen over den beste de har med i listen. Det henger ikke på greip. De har til og med plassert BenQ W7000 høyt opp i listen, uten å skrive at den er direkte ubrukelig i 2D.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ W7000 er det mange som skryter av på avsforum også, både i 2D og 3D. har ikke sett den selv men synes din voldsomme slakt av den matcher dårlig de brukeropplevelsene jeg leste der. Er den virkelig så dårlig som du sier, eller kan du ha hatt en modell med barnesykdommer/dårlig firmware?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm er en profesjonell ISF kalibratør, så jeg ville hørt godt på hva han har å si om jeg var deg

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    BenQ W7000 er det mange som skryter av på avsforum også, både i 2D og 3D. har ikke sett den selv men synes din voldsomme slakt av den matcher dårlig de brukeropplevelsene jeg leste der. Er den virkelig så dårlig som du sier, eller kan du ha hatt en modell med barnesykdommer/dårlig firmware?

Min "slakt" av den skyldes ikke dårlig firmware. Den skyldes at BenQ bare har tatt en W6000/6500 (deres dårligste plattform gjennom tidene), dyttet inn en alt for kraftig lampe, og implementert 3D støtte. Det er ikke gjort noen endringer på den optiske delen. Resultatet er en projektor med enda dårligere grunnkontrast enn forgjengeren, altså under 1000:1. W6000 og W6500 er jo ikke akkurat imponerende i utgangspunktet. I tillegg er nå kjølesystemet direkte underdimensjonert i forhold til lampen de stappet inn, slik at viftene går "bananas". Tror det er den verste viftestøyen jeg har hørt i noen projektor de siste 10 årene.
    De som "skryter" av denne, aner ikke hva de snakker om. Hadde den kostet 9.999,-, så hadde det kanskje vært et "greit" kjøp, for de med gigantisk stort lerret, og alt for liten lommebok.
    Når jeg kikket på den sist, kostet den like mye som TW9000 og HW30. Ser den har falt kraftig i pris nå, men den koster forsatt mer enn dobbelt så mye som den er verd. Verdien har jo BenQ bestemt selv, med tanke på at W6000/6500 gikk i område rundt 10K. W7000 har muligens 3D støtte i tillegg, men den er også nærmest ødelagt i 2D, så at den koster mer enn forgjengeren er bare meningsløst.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Gorm er en profesjonell ISF kalibratør, så jeg ville hørt godt på hva han har å si om jeg var deg
    Da gjør du det. Jeg er ikke like ukritisk. Det er rimelig mange som er positive til projektoren i denne tråden, og det hevdes støynivået kun er dårlig på enkelte modeller med barnesykdommer. De jobber kansje ikke med kallibrering, men de ser fortsatt det de ser.

Official BenQ W7000 Owners Thread

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du tar en titt på den selv Ballis, for jeg antar at du er en smule mer kritisk enn flertallet i tråden du linker til. Du bør vite at det du leser i en "owner tråd", ikke nødvendigvis reflekterer virkeligheten.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yep. klar over at eiere ofte er farget, men har dessverre ikke funnet noe sted å se denne.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er W7000 en projektor som tar seg godt ut i butikklokaler, der muligheten for mørklegging ofte er moderat, og ventilasjonen likevel støyer såpass at man ikke er like kritisk til viftestøyen.
    Tror noen av butikkene til Hi-Fi klubben skal ha denne utstilt? De selger den i alle fall på hifiklubben.no

Beklager om dette har sporet av tråden din aandresen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går bra , er uansett kun deg som har svart på dette innlegget!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg ikke helt har forstått er dette med input lag, testet nå på min tw700 og når jeg bare er nær knappen så skjer det jeg vil at skal skje på skjermen i samme øyeblikk, så usikker på om jeg har forstått det korrekt? eller er det slik at input lag er at jeg uansett ligger da feks 80 ms bak alle andre når jeg feks gamer men at jeg ikke merker til det med tanke på responsen mellom meg som trykker og det som skjer på skjermen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •